Badania marketingowe.

Posted by on Wrzesień 17, 2013 in Samodoskonalenie | 0 comments

Badania marketingoweZ dzisiejszego artykułu dowiesz się co to są badania marketingowe, jakie czynniki będziesz brać pod uwagę robiąc badania, oraz jakie są funkcje na badania marketingowe. Badania marketingowe to systematyczne, celowe i obiektywne zbieranie, przetwarzanie i analizowanie informacji mających wpływ na potrzeby wyboru i realizacji marketingowej strategii. Systematyczne to znaczy, że badania powinny być dobrze zaplanowane i zorganizowane. Celowe gdyż nadają się pod konkretny problem i podejmowanie konkretnej decyzji. Obiektywne, czyli obowiązują w nich przyjęte zasady i standardy obiektywności bazujące na naukowych metodach gromadzenia, interpretacji i analizy danych. Obecnie przy zarządzaniu różnymi projektami nikt nie kieruje się tylko i wyłącznie intuicją. Korzysta w tym celu z badań marketingowych jako narzędzia umożliwiającego uzyskanie rzetelnych informacji.

Badania marketingowe

Podstawową rzeczą, kiedy robisz badania marketingowe będzie zapewne zbadanie popytu, które dostarczy Ci wiedzy o Twoich klientach, ich preferencjach i zachowaniach rynkowych, zminimalizowanie niepewności wynikającej z planowanych działań, oraz kontrola już podjętych kroków. Na badania marketingowe składają się różne techniki i metody zdobywania informacji. Mogą być nimi: ankiety, obserwacja, eksperymenty, analiza skuteczności działań promocyjnych, badania online np. panele internetowe, badania segmentacji rynku, badania telefoniczne, badania realizowane w domach, badania uliczne, badania wizerunku marki itp.

Badania marketingowe tworzą dwa etapy. Przygotowawczy na, który składa się stworzenie projektu badania, dobór próby biorącej udział w badaniu i ustalenie technik (narzędzi pomiarowych) badania. Drugim etapem jest etap realizacji w, którym zbiera się dane i je weryfikuje, poddaje analizie, ocenie i prezentuje się wyniki.

Badania marketingowe czynniki

Decydując się na badania marketingowe możesz oprzeć się na takich czynnikach:

– Sprawdzenie, czy w danej niszy, segmencie rynku jest wystarczająco dużo ludzi skłonnych kupować.
– Co warto produkować/tworzyć (optymalny asortyment i wielkość produkcji)?
– W jakie kanały dystrybucji warto inwestować?
– Gdzie i jakimi sposobami prowadzić aktywizację sprzedaży?
– Jak oceniać akceptację klientów nabywających dotychczasowe produkty jak i tych, którzy dopiero będą kupować produkty nowo wprowadzone na rynek?
– Sprawdzenie konwersji danej wersji reklamy, strony itp. tzw. split testy (do sprawdzenia konwersji stron przechwytujących polecam Tobie narzędzie ze strony http://visualwebsiteoptimizer.com/).
– Wybór kryteriów przy ocenie efektywności inwestycji wydanych na badania marketingowe.
– Analiza rynku konkurencji.
– Testowanie produktów/usług.

Badania marketingowe funkcje

Jakie są funkcje na badania marketingowe? Są to:

Opisowa pokazuje Ci obraz rynku/konkurencji.
Wyjaśniająca wyjaśnia powody i zależności powstałej sytuacji; szukasz zależności przyczynowo-skutkowych, kiedy np. zwiększysz cenę, dodajesz dodatkową wartość planujesz, że się coś stanie i musisz to zweryfikować.
Prognostyczna jest to przewidywanie przyszłości w oparciu o to co się zdarzyło w przeszłości (ekstrapolacja trendu).
Innowacyjna polega na przeszukiwaniu runku pod kątem nowych rozwiązań, zmian i realizacji nowych projektów.
Kontrolna, czyli jest to kontrola realizacji celu np. kampanii reklamowej (dowiadujesz się realizując dany cel i jaki jest jego wynik.

Mała rada: jeśli masz taką możliwość staraj się dużo rzeczy testować np. ceny, bonusy, dodatkowe usługi, kanały reklamowe, wygląd strony, nagłówki, czcionka itp.

Przedstawiłem Tobie trochę informacji na temat metod badawczych zwanych badania marketingowe.

Jeżeli masz jakieś pytania z tym związane, jak zwykle możesz się wykazać w dyskusji komentarzem poniżej. Jeśli Ci się to spodobało spraw by inni się też o tym dowiedzieli klikając lubię to, czy google +. Pozdrawiam. Piotrek Idzik

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.