Brzydka prawda.

Posted by on Marzec 4, 2016 in Mlm | 0 comments

Brzydka prawdaPrzed Tobą technika MLM brzydka prawda. O co chodzi z tą brzydką prawdą, dowiesz się już za chwilę. Ogólnie chodzi mi o to, abyś nie kłamał w życiu. Podobnie będzie w biznesie. Przykładowo działasz już w jakimś od niedawna i nie masz jeszcze większych zarobków. Czy w takiej sytuacji masz mówić, czy nie mówić, jeśli mało zarabiasz?.

Brzydka prawda

Powszechnie wiadomo, że kłamstwo nie popłaca, kradzione nie tuczy, zaufanie, jak zapałka, drugi raz jej nie zapalisz, ale czy brzydka prawda, to to samo, co ładne kłamstwo?. Czyż ono nie może na przykład, uratować czyjegoś życia? Etyka w biznesie jest niezwykle kontrowersyjnym i dyskusyjnym zagadnieniem. Bardzo wielu ludzi sądzi i ma przekonanie, że „buisness is buisness”, z prawdą nie mający nic wspólnego. Moralność i etyka są odbiciem rzeczywistości, przykład idzie z góry. Wygląda na to, że sprawa jest przesądzona. Chciwość jest najlepsza. Postaram się jednak obronić prawdę, także w tej dziedzinie.

Brzydka prawda – kto smaruje, ten jedzie

„Niewidzialna ręka rynku”, „wszyscy tak robią”, państwo, działając restrykcyjnie zmusza biznesmenów do działań czasem niezbyt zgodnych z prawem, tworząc przeróżne casusy, kombinacje, niedopowiedzenia, dwuznaczności – wszyscy to znamy. Wszyscy kłamią, mówi telewizyjny doktor House, stomatolodzy polecają super pastę wbrew swojemu interesowi, lekarze leczą ekspresowo, również wbrew swoim interesom. Reklamy smakowitych napojów i przekąsek, czipsów, zachęcają do kradzieży.

Dzisiaj lekcja o kłamstwie;  – oznajmia profesor uczniom. – kto przeczytał moją książkę? – ja, ja ja, – wszyscy się zgłaszają . a widzicie, książkę napisałem, ale jeszcze nie wydałem ;=). Manipulacja jest stale obecna w naszym życiu i nie ma w tym nic złego, do pewnej granicy. Nie można wszystkiego opierać na dwuznacznościach, ponieważ takie postępowanie prowadzi do chaosu, anarchii, kryzysu. Kryzysy w postępie geometrycznym napędzają wszelkie dewiacje, z biznesem na czele. Nie ma czegoś takiego jak brzydka prawda, ten eufemizm godzi w integralność jakiejkolwiek logicznej działalności. Sprzeczne akcje, same w sobie, niezgodne z deklaracjami, podważają zaufanie, szacunek dla wizerunku marketera. Jeśli to robisz, wkrótce okaże się, że nie jesteś odpowiedzialny, składasz obietnice bez pokrycia. Nie będziesz się rozwijał, bo moralność dotyczy tylko ludzi, a ludzie to MLM. Mechanizmy marketingu sieciowego są tak skonstruowane, że kłamstwo ma zawsze krótkie nogi i wystaje niczym słoma z butów domorosłego biznesmena. Ta katastrofa powoduje brak motywacji do pracy i w końcu złą reputację.

Brzydka prawda – prawidłowy kierunek

Czy zysk jest najważniejszy w biznesie? Czy to pojęcia całkowicie oderwane od życia?, a gdzie renoma?, bezpieczeństwo?, pewność siebie? Czyż poszanowanie konkurencji, szlachetna rywalizacja, przyznawanie się do błędów, to tylko brzydka prawda? Bez zysku nie ma

firmy, jednak mądre postępowanie, zarządzanie musi przynosić zyski. Ludzie uczciwi cieszą się podziwem, zaufaniem a nawet poparciem. Zysk jest więc wynagrodzeniem za dobrą służbę, dobrą pracę. Firmy, ludzie nieuczciwi, uruchamiają swoisty efekt domina, niszcząc raz za razem, nieco anachroniczne, a jakże aktualne pojęcie – etos pracy. Lepsza praca ochotnika niż niewolnika. Człowiek potrzebuje poczucia godności, jak wody do picia. Zaganianie, podnoszenie norm, presja, przynosi odwrotny skutek. Nie można stawiać człowieka przed nieustającym dylematem – uczciwość a wartość materialna. Etycznie znaczy mądrze, kłamstwo to głupota, prowadząca do braku wsparcia, kruszenia podstaw swojej działalności, braku możliwości wyjścia ze ślepej uliczki.

Nie jesteśmy dobrzy ani źli, bywamy tylko czasem tacy i tacy – kolejna brzydka prawda. Sprawiedliwość, uczciwość, prawda, słuszność, w końcu, całkowicie logicznie popłaca. Odpowiedzialność, przejrzystość, rzetelność, współdziałanie, ale też zachowanie tajemnicy i poufność, tworzą zasady, fundamenty, na których można budować bardzo solidne interesy. Dobra atmosfera w grupie, brak dyskryminacji, tworzą podwaliny pod rozwój. Takich ludzi powinieneś szukać, ludzi lubiących innych ludzi, ceniących wartości pozaekonomiczne, poważnie traktujących zagadnienie. Normy ustalone przez społeczeństwo, świadczą o wartości tegoż, podlegają łatwej weryfikacji. Nawet jeśli podejmujecie co najmniej kontrowersyjne decyzje, nie musicie przekraczać granic. Ważne są intencje, porozumienie metapsychiczne, pozawerbalne. Potrzebujesz ludzi sprytnych, mądrych ale nie cwaniaków, którym brzydka prawda kojarzy się tylko ze złem koniecznym. Mimo, że w biznesie nie kierujemy się światopoglądem, to dobro ogółu jest ponad wszystko. Takie pojmowanie gwarantuje sukces, tak czy inaczej, a co do pojęcia brzydka prawda, to lepiej odpuść sobie.

Jeśli masz jakiś pytania, to śmiało wyraź swoje zdanie w komentarzu poniżej. Zaintrygował/pomógł Tobie ten artykuł brzydka prawda? To w takim razie podziel się linkiem do niego np. przez media społecznościowe, niech i inni się dowiedzą/skorzystają. Pozdrawiam, Piotr Idzik.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.