Etyka w biznesie.

Posted by on Luty 7, 2015 in Ebiznes | 0 comments

Etyka w biznesieDla mnie problem etycznego działania sponsorów w marketingu internetowym, okazał się na tyle ważny, że postanowiłem poprzez ten artykuł etyka w biznesie, pokazać przejawy takiego nieetycznego postępowania. Jak współpraca dobrze się układa i przynosisz zyski swojemu sponsorowi, to jest jak najbardziej ok. Schody zaczynają się, kiedy te zyski zaczynają maleć, a jest jeszcze gorzej w momencie, kiedy to zdecydujesz się rozstać ze swoim sponsorem.

Etyka w biznesie

Chociaż etyka w biznesie może nie być taka jak powinna, to i podobnie może być w pracy na etacie. Jak Ci nie pasują warunki, współpracownicy, zarządzający, czy panująca atmosfera, to po prostu odchodzisz z takiej pracy. W marketingu internetowym sponsor nie musi być dożywotnio i z tego powinien zdawać sobie sprawę, chociaż w wielu przypadkach jest zupełnie inaczej. Jeżeli już podjąłeś decyzję o zmianie swojego sponsora, czy firmy, to musisz się liczyć z jego niezadowoleniem. Zapewne nie będzie tak w każdym przypadku, niemniej jednak jeżeli nie masz tego typu negatywnych doświadczeń, tym dla Ciebie lepiej.

Kiedy spotkałeś się już w życiu z takimi sytuacjami, to wiedz, że nie jesteś w tym odosobniony. Dlatego moim zdaniem bardzo ważną sprawą jest etyka w biznesie i świadomy oraz odpowiedni wybór osoby, która ma być naszym sponsorem. Wiem o tym, że pewnych zachowań nie jest sposób przewidzieć, jednak można zmniejszyć do minimum ryzyko niekorzystnych sytuacji.

Wymienię Tobie teraz jedne z najbardziej nieetycznych zachowań jakich można doświadczyć kończąc współpracę z daną osobą.

Etyka w biznesie nieetyczne zachowania

– naśmiewanie się z postawy i sposobów Twojego działania, czyli etyka w biznesie mocno zachwiana ;)

– wyszydzanie nowego biznesu, który rzekomo ma być dużo gorszy od tego z, którego zrezygnowałeś,
– celowe czynienie różnych szkód na wizerunku, celem wyeliminowania Ciebie z rynku, gdyż odeszłeś od swojego sponsora i stałeś się dla niego w pewnym sensie konkurencją,
– niewłaściwe ocenianie Twoich zachowań i próbowanie manipulowania Twoim poczuciem wartości,
– dawanie Ci pseudo rad i bezpodstawne pouczanie.

Oczywiście przykłady takich zachowań można mnożyć i są jeszcze inne tego rodzaju przykłady. Osobiście nie rozumiem takich zachowań, bo sam będąc sponsorem nie potrafiłbym i nie chciałbym szykanować osób, które odchodzą z mojego zespołu do innych firm, programów itp. Każda osoba ma prawo wolnego wyboru i warto to szanować, chociaż niektórzy mają z tym problemy.

Etyka w biznesie toksyczny sponsor

Jeżeli stałeś się ofiarą takiego toksycznego sponsora, to oznacza to, że możesz mieć problemy, aby sobie z tym radzić, a Twoja etyka w biznesie będzie zachwiana. Niemniej jednak to powinno wzmocnić Twoją decyzję o odejściu ponieważ znając Twojego dawnego sponsora zauważyłeś, że nie potrafi się on pogodzić w kulturalny sposób z tym, że go zostawiłeś i odszedłeś z najlepszego w jego mniemaniu biznesu, przy czym inne biznesy, a w szczególności ten, którym się obecnie zajmujesz są do kitu.

Z mojego doświadczenia nie zalecam Ci jakiś walk z takim sponsorem ponieważ skumulowana w nim złość i zawiść mogą Cię bez potrzeby osłabiać. Najlepszym rozwiązaniem będzie całkowicie odciąć się od takiego człowieka i zakończyć z nim wszelki kontakt. W przypadku gdy szkaluje Cię on publicznie warto w takiej sytuacji skorzystać z możliwości jakie niesie ze sobą prawo. Jeżeli zaś przybiera to większą skalę i mocno przeszkadza Ci normalnie działać, to warto jest zbierać i zabezpieczać wszystkie możliwe dowody i w odpowiednim momencie zwrócić się o pomoc do odpowiednich organów, aby Twoja etyka w biznesie była jak najmniej narażona na niepotrzebne ataki.

Jeżeli miałeś do czynienia z podobnymi sytuacjami, dobrze by było jakbyś w komentarzach poniżej opisał własny sposób na radzenie sobie z takimi problemami. Myślę, że wśród osób czytających tego posta znajdą się takie, które zechcą się podzielić swoim doświadczenie w tych mało przyjemnych rzeczach. Poza tym dla chcących dzielenia się tym artykułem z innymi można to zrobić przez media społecznościowe. Pozdrawiam, Piotr Idzik.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.