Formularz kontaktowy.

Posted by on Grudzień 9, 2015 in Jak zwiększyć ruch na stronie | 0 comments

Formularz kontaktowyWitam Cię i zapraszam do kolejnej metody pozyskiwania ruchu, którą jest formularz  kontaktowy, a dokładniej ujmując chodzi o to, abyś dał swoim czytelnikom możliwość skontaktowania się z Tobą. Możliwość bezpośredniego skontaktowania się z autorami, właścicielami portali, blogów jest czymś w obecnych czasach niezbędnym. Jeśli otrzymujesz dużą ilość zgłoszeń od klientów, należy bardzo precyzyjnie zaprojektować formularz kontaktowy. Wpływa to na jakość internetowej obsługi klienta. Jeśli jest naprawdę  bardzo duży ruch, dobrze jest podać przewidywany czas odpowiedzi. Na stronie zazwyczaj wszystko działa automatycznie i nie ma innej  możliwości kontaktu, niż tylko formularz kontaktowy.  Dzięki temu otrzymujesz informacje zwrotne od czytelników. Co im się podoba?, co chcieliby aby dodać?, czego nie lubią?. Bezpośredni kontakt  daje możliwość szybkiej reakcji, jest sygnałem do otwartej współpracy. Twoja gotowość natychmiastowej  odpowiedzi, zwiększa wielokrotnie wiarygodność.

Formularz kontaktowy – możliwości

Sposób kontaktowania się powinien być łatwy, użyteczny, intuicyjny i skuteczny. Dobry formularz kontaktowy posiada wiele możliwości w określeniu potrzeb, danego przedmiotu, produktu. Dzięki temu łatwiej odpowiadać, precyzyjniej formułować zapytanie. Tak więc, skrypt łatwo konfigurowalny, dopasowany do wyglądu strony internetowej, posiadający również rozwiązania mobilne. Można stworzyć podstawowy formularz kontaktowy z prośbą o adres e-mail, imię i nazwisko, lub poprosić o telefon, adres klienta. Jednak potrzeba podawania większej ilości danych, po pierwsze, jest pracochłonna, po drugie, rodzi podejrzenia podstępnego zbierania danych. Wiele się słyszy o handlu danymi. Strona bez możliwości, jaką daje formularz kontaktowy, to jak dom bez drzwi.  Z tego powodu wiele firm, osób, traci wiele przeróżnych okazji biznesowych. Wiem, ponieważ w trakcie organizacji mojego programu partnerskiego, wytypowałem wiele wspaniałych stron, niestety znaczna część autorów nigdy się o tym przedsięwzięciu nie dowiedziała. Formularz kontaktowy może być osobną stroną, albo „o mnie”, czy „o nas”, „o witrynie”. Mówiliśmy o pozostawianiu e- maila, to nie jest zbyt dobry pomysł. Roboty komputerowe z lubością zbierają takie informacje. Efektem są propozycje zakupu viagry, porady spadkowe, propozycje bankowe  itp. Adres powinien być ukryty – tylko dla wiedzy właścicieli witryny.

Formularz kontaktowy – lepsze relacje

Posiadanie odpowiedniego formularza kontaktowego jest bardzo ważną częścią biznesu. Możesz zapytać – „skąd dowiedziałeś się o nas ?”, można dopełnić odpowiedź o informację o podobnych produktach. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest możliwość ukierunkowania  pytania, bezpośrednio do człowieka od sprzedaży w sprawach sprzedaży, o usługach do managera usług. To robi bardzo dobre wrażenie, podnosi prestiż firmy. Odwoływanie się w artykułach do formularza kontaktowego jest budowaniem ściślejszej relacji z klientem, przedłużaniem kontaktu. W sprzężeniu z Google Analitycs, możesz sprawdzać, które słowa kluczowe skłoniły pytającego do napisania. Nie warto także łączyć formularzy, z na przykład darmowym e-bookiem, o pomyłkę nietrudno. Pamiętaj ! Odpowiadanie szybkie, profesjonalne w formie i treści, jest połową wygranej.

Można poprosić o jedno czy dwa podobne pytania, skłonić rozmówcę do podjęcia rozmowy telefonicznej. Formularz kontaktowy może służyć przy okazji, do dawania komentarzy pod artykułami. Znakomitym pomysłem jest odpowiedni skrypt, który umożliwia podanie adresu strony komentującego. Po wyświetleniu komentarza pojawia się informacja o ostatnim artykule na stronie komentującego. I w dodatku jest ona stale aktualizowana. Jeśli komentujący zostawiają wartościowe komentarze, należy pozostawiać proponowane przez nich linki, zachęca to do ponownych odwiedzin. W ogóle blok komentarzy, jeśli artykuł interesujący może być jego wspaniałym dopełnieniem. Niektóre osoby często wracają na stronę, z tego właśnie powodu. Ideałem jest współpraca autorów stron, którzy wzajemnie informują odbiorców, co się dzieje na stronach zaprzyjaźnionych.

Formularz kontaktowy – wishlisty

Specjalnym rodzajem formularza są tzw, wishlisty, czyli spis sugestii dotyczących zawartości, wyglądu, tematów. Dobry pomysł, ponieważ wypełniający taki formularz, nie oczekuje odpowiedzi, jest on nie zobowiązujący dla obu stron. Dzięki temu możesz w sposób stopniowy rozwijać i polepszać wartość swojej witryny. Jest sporo gotowych skryptów –  formularz kontaktowy –  do wyboru, niektóre płatne, inne darmowe. Najważniejsze, aby był on możliwie bogaty w opcje konfigurowania. Świetnym serwisem jest

Sugester, który jest bardzo popularny. To ważne, gdyż internauci wiedzą już jak go obsługiwać. Technologie informatyczne lubią płatać figle, a informatycy to szczególny typ człowieka; „ – poznajesz tego człowieka na zdjęciu? – pyta żona informatyka – tak. –  to odbierzesz go po trzeciej z przedszkola ;) ”. Doradzam, aby sprawdzać działanie formularza poprzez samodzielne testy, przynajmniej raz w miesiącu, tak byś miał rękę na pulsie jak Twój formularz kontaktowy działa.

Także napisz mi w poniższym komentarzu, czy stosujesz u siebie jakieś formularze kontaktowe? A może po prostu podajesz ogólnie namiary do siebie na swojej stronie kontaktowej. Poleć ten artykuł formularz kontaktowy tym, którym uważasz, że może się im przydać. Pozdrawiam Piotr Idzik.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.