Grupa docelowa.

Posted by on Maj 15, 2012 in Ebiznes, Mlm, Samodoskonalenie | 0 comments

Grupa docelowaOkreślenie grupa docelowa odnosi się do konkretnej grupy ludzi, którzy spełniają określone kryteria i do, których można skierować odpowiednie oferty. Inaczej można taką grupę określić jako target. Określenie własnej grupy docelowej jest bardzo ważne w każdej niszy. Ja pokarzę to na przykładzie MLMu.

Jak określić grupę docelową?

Kiedy posiadasz jakiś produkt, ofertę współpracy, czy usługę ustal kto może być tym zainteresowany. Komu może się to przydać, kto będzie skłonny za to zapłacić. Jeżeli masz ofertę skierowaną do określonej grupy osób i rzeczywiście to co oferujesz będzie interesować tą grupę, wówczas będziesz miał dużo większą konwersję z takiej oferty niż gdybyś skierował ją do wszystkich. Tworząc ofertę pod określony target, możesz ją ściśle dostosować dla danej grupy. Jeżeli kierowałbyś ofertę do wszystkich, to musiała by być ona uniwersalna, a takowa nie istnieje. Wszystkim po prostu nie dogodzisz ; ) za sprawą różnych preferencji osób do, których skierujesz ofertę.

Postaraj się zdefiniować najlepszych odbiorców tego co masz do zaoferowania. Możesz nawet wyodrębnić kilka grup docelowych. Jeśli np. pracujesz w branży wellness, to łatwo tutaj zauważysz przynajmniej dwie główne grupy docelowe. Jedną będą ludzie dbający o swoje zdrowie. Są to osoby szukające informacji jak polepszyć swoje zdrowie, informacji na temat zdrowej żywności i suplementów diety, metod aktywnego wypoczynku itp. Oni chcą się lepiej czuć. Chcą być zdrowsi, sprawniejsi, młodsi i piękniejsi. Chcą minimalizować efekty starzenia i chronić się przed różnymi chorobami.

Z kolei druga grupa docelowa w branży wellness będą to ludzie poszukujący możliwości zarobku. Oni pragną wolności finansowej i źródła pasywnych dochodów jakie może dostarczać ta prężnie rozwijająca się branża.

Przy wybieraniu swojej grupy docelowej, musisz dobrze znać swój produkt. Dowiedz się o korzyściach wynikających z jego kupna, w ten sposób łatwiej będziesz mógł określić komu może się on przydać.

Zdefiniuj swojego idealnego klienta

Zobacz na co masz zwracać uwagę i co warto wiedzieć o swoich klientach:

• Do jakiej grupy wiekowej należą i jakiej są płci?
• Jaki jest ich stan cywilny?
• Gdzie mieszkają?
• Jakie mają potrzeby, problemy związane z tym produktem?
• Jaki jest ich poziom wykształcenia?
• Jak kształtują się ich zarobki?
• Co stracą jeżeli go nie kupią?
• Co zyskają na współpracy?

Postaraj się jak najbardziej szczegółowo potrafisz określić swój target. Im lepiej to zrobisz, tym taniej i skuteczniej będziesz przeprowadzał kampanie marketingowe, tworzył reklamy itp.

Dotrzyj do klienta

Jak masz dotrzeć ze swoją ofertą do odpowiedniego targetu? Musisz zastanowić się, gdzie w internecie przebywają Twoi klienci. Gdzie jest ich najwięcej. Czy będą to strony, fora, blogi poświęcone MLM. Może grupy dyskusujne na portalach typu GoldenLine, czy na Facebooku. Niewątpliwie ważną kwestią jest czego oni poszukują w internecie. Jakie zapytania wpisują w Google? Jakich używają słów kluczowych? Te rzeczy naprowadzą Cię, abyś znalazł się w tych miejscach, gdzie Twoi potencjalni klienci szukają informacji i rozwiązania swoich problemów.

Tak więc, żeby od początku skutecznie zabrać się za marketing w internecie jak i poza nim potrzebujesz dokładnie określić odbiorców na Twoje oferty, produkty. Wyłonić osoby kwalifikujące się do terminu grupa docelowa. Inaczej będziesz działał na oślep, co jest mało skuteczne i skutkuje stratą czasu i marnowaniem niewłaściwie ulokowanych pieniędzy.

Co Ty na To? Wyraź swoje zdanie w komentarzu pod spodem, a jeśli będziesz miał jakieś pytania pisz na skype: piotridziksukces . Z chęcią pomogę. Jeśli uznasz wpis za wartościowy kliknij Lubię to na moim FANPAGE  http://www.facebook.piotridzik.pl i plus jedynkę. Pozdrawiam serdecznie. Piotrek Idzik.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.