Klient biznesowy.

Posted by on Wrzesień 18, 2012 in Mlm, Samodoskonalenie | 0 comments

Klient biznesowyW tym wpisie postaram wyjaśnić Ci na czym polega różnica między sponsorowaniem a rekrutowaniem osób (czy będzie to dystrybutor, partner biznesowy, klient biznesowy itp.) do Twojego MLM. Jak myślisz co jest w głównej mierze odpowiedzialne za długotrwały sukces w MLM? Czy według Ciebie będzie to dotarcie z Twoją propozycją do jak największej ilości osób i pokazanie im biznesu? Czy może dotarcie do jak największej ilości osób  i zbudowanie z nimi relacji? Jaką odpowiedź typujesz jako właściwą?

Czy uważasz, że network marketing jest biznesem opartym na sprzedaży? Może mniemasz, że oparty jest o suplementy diety, kosmetyki, pieniądze, plan wynagrodzeń, czy metale szlachetne? NIE! Network marketing jest biznesem opartym na ludziach i relacjach między nimi. W sytuacji, gdy będziesz miał konkurencyjną firmę mającą podobne produkty, ale o lepszej jakości i do tego w niższej cenie, to nie będzie to dla Ciebie za ciekawe. Jeżeli jeszcze osoby z Twojego Zespołu były w biznesie tylko dla pieniędzy, to sporo z nich może Cię „opuścić” : (

Klient biznesowy

Masz jednak szansę zatrzymać ich przy sobie poprzez zbudowanie z nimi trwałych relacji. Kiedy będziesz miał właściwe relacje ze sporą grupą osób, to masz solidny fundament swojego biznesu. Dlaczego? Ano załóżmy, że  firma z którą współpracujesz upadnie, zostaniesz zwolniony z pracy, czy inne tego typy przykre niespodzianki w życiu. Wtedy mając zbudowane dobre relacje ze sporym gronem osób, będziesz miał w nich oparcie. Mając takich ludzi będziesz mógł rozwinąć kolejną działalność i nie dać się przeciwnościom losu. Relacje są bardzo ważne obojętnie czy w życiu, w biznesie, czy w związkach.

Kiedy zamierzasz zaproponować komuś współpracę, to nie możesz na siłę przekonywać tą osobę i uganiać się za nią. Podobnie jest, gdy mężczyzna chce zdobyć swoją kobietę. Dzwoni parę razy dziennie, ugania się za nią, dosłownie się jej bez przerwy naprzykrza. Po prostu nie daje jej odpocząć od siebie. Poza tym, że jest to już męczące i denerwujące dla tej kobiety, to  takim zachowaniem odstrasza ją od siebie i totalnie przekreśla swoje szanse na jej zdobycie. Nawet, gdyba ta kobieta była nim zainteresowana, to przez takie powiedzmy w złym tonie zachowanie szybko przestaje być nim zainteresowana. Także jeśli Ty będziesz namolnie przekonywał ludzi do swoich racji biznesowych, będziesz się za nimi uganiać, to oni po prostu będą przed Tobą uciekać i uzyskasz efekt odwrotny od zamierzonego.

Rekrutacja i sponsoring a klient biznesowy

Różnica pomiędzy sponsorowaniem i rekrutowaniem – czyli sponsorowanie vs rekrutowanie.

Rekrutacja jest to zapisanie danej osoby pod siebie mające m.in. na celu dotarcie do kontaktów tej osoby. Rekruterzy skupiają się na statystykach i przyłączeniu do biznesu jak największej liczby osób, zaniedbując przy tym pomaganie i naukę swoich podopiecznych.

Sponsoring to z kolei zapisanie danej osoby pod siebie mające m.in. na celu szczerą chęć pomocy i nauki związaną z tym biznesem.

Staraj się uczyć i pomagać, kiedy tylko możesz osobom z Twojego Teamu. Daj im odczuć, że są dla Ciebie wartościowymi partnerami w biznesie. Kiedy mają większe osiągnięcia, pogratuluj sukcesu i motywuj swoją postawą do jeszcze lepszych efektów. Jednym słowem dbaj i interesuj się swoimi partnerami i klientami biznesowymi.

Nie zgadzam się do końca ze stwierdzeniem, że network marketing to biznes liczb. MLM polega m.in. na budowaniu relacji i jest to pewien proces. Ludzi nie można porównywać do liczb. Ludzie to koledzy, znajomi, wujek z ciocią, Pani w szkole itd. To tak nie działa, że porozmawiasz z setką osób i 10% wejdzie do Twojego biznesu i już. Tak postępuje osoba rekrutująca. Pomyśl ile osób z tego 10% po roku nadal jest w tym biznesie?

Będzie to podstawowa różnica pomiędzy rekruterem, a sponsorem. Człowiek rekrutujący będzie polegał na liczbach. Nie widzi on człowieka jako osobowości, jednostki. Nie wnika w marzenia i cele swoich podopiecznych. Nawet nie wie za bardzo dlaczego ktoś przyłączył się do tego biznesu. A Ty wiesz dlaczego masz w  Zespole swoich podopiecznych? Nawet stworzenie takiej prostej ankiety może Ci wiele na ten temat i nie tylko powiedzieć.

Osoba rekrutująca, bierze pieniądze za przyłączenie nowej osoby do biznesu np. za wykupienie przez nią pakietu startowego, a po tym fakcie jej „opieka” jak gdyby ustaje. Sponsor z kolei postępuje zupełnie inaczej. Przedstawia swój system pracy. Pokazuje krok po kroku jak mają postępować jego partnerzy, aby mogli notować szybkie postępy i zyski. Przekazuje im swoją wiedzę i doświadczenie budując przy tym wartościowe relacje. Jeżeli będziesz robić jak sponsor, dasz się poznać jako (dobry trener) wiarygodna i potrafiąca pomóc osoba, wówczas ludzie sami będą się do Ciebie zgłaszać prosząc o współpracę.

Biznesowy klient

Pewnie orientujesz się, że znalezienie kogoś jako nasz klient biznesowy może trochę kosztować. Znacznie więcej niż jego utrzymanie i np. oferowaniu mu innych możliwości biznesowych. Oczywiście ma na to wpływ wiele czynników m.in. branża w jakiej działamy, sposoby reklamy i pozyskiwania takich klientów.  Dlatego ważne jest jak już pozyskasz takiego klienta odpowiednie budowanie z nim relacji. Dzięki temu w dłuższym okresie  czasu więcej zarobisz, niż gdybyś miał za każdym razem pozyskiwać go na nowo. Poza tym klient z relacjami w większości branż będzie polecał Ciebie, Twoje usługi, produkty itp. Może np. powiedzieć swoim znajomym znam takiego (tutaj wymienia Twoje Imię), który zajmuje się tym i tym. Pomógł mi to i to. Pomyślałem, że Ty również mógłbyś skorzystać ze znajomości z (tutaj wymienia Twoje Imię). Jeżeli w podobny sposób klient z relacjami przedstawia np. network marketera, to słuchacz kojarzy produkt z tą osobą, a nie z firmą!

A Ty do jakiej grupy się zaliczasz, tych którzy rekrutują, czy tych którzy mają większe ambicje bycia sponsorem? Czy budujesz relacje, aby Twój klient biznesowy przynosił obopólne zyski w dłuższej perspektywie czasu i generował następnych klientów, co będzie samo napędzająca się machiną?

Co o tym myślisz? Napisz w komentarzu pod spodem, a jeśli będziesz miał jakieś pytania pisz na skype: piotridziksukces . Z chęcią pomogę. Jeśli uznasz wpis za wartościowy kliknij Lubię to na moim FANPAGE  http://www.facebook.piotridzik.pl i plus jedynkę. Pozdrawiam życząc Ci masę klientów biznesowych. Piotrek Idzik.

 

 

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.