Lista kontrolna.

Posted by on 8 listopada, 2014 in Mlm | 0 comments

Lista kontrolnaW dzisiejszym artykule lista kontrolna z serii skutecznych technik w MLM zrobimy sobie małe podsumowanie. Działalność w marketingu sieciowym niesie za sobą konieczność poznania wielu technik i procedur działania. Ta dość pracochłonna czynność jest konieczna z wielu względów. Przede wszystkim pozwala na wypracowanie na tej podstawie własnych konkretnych, subiektywnych sposobów działania. Jedni będą preferować takie rozwiązania, inni inne. Ważny jest skutek. Mam nadzieję, że poniższe podsumowanie skutecznych technik, pomoże Ci zbudować strukturę, która przeniesie znaczące dochody.
Na tym właśnie koncentruje się prospecting podstawowy, na który składa się szereg narzędzi. Mając je, Twoje działanie będzie racjonalne, logicznie przemyślane, unikniesz w ten sposób chaosu, rozczarowań, czy w końcu zniechęcenia.
Tymi narzędziami są ;
– wyszukiwanie
– selekcja
– kontakt telefoniczny
– spotkanie i prezentacja
– sponsorowanie
– szkolenie nowych osób
– kontynuacja listy kontaktów
– aktualizacja listy kontaktów

Wyszukiwanie – Lista kontrolna

Pierwszym etapem jest sporządzenie listy kontrolnej osób z którymi wiążą Cię jakiekolwiek relacje. Skorzystaj z dwóch prostych narzędzi, które pozwolą na swobodne ogarnięcie i uszeregowanie kandydatów do Twojej struktury.
Jest to lista kontaktów (otwórz i wydrukuj) i odświeżacz pamięci, który także będzie bardzo pomocny. Na tym poziomie lista kontrolna, dotyczy wszelkich osób z którymi masz jakikolwiek kontakt. Ważne, aby nie ograniczać swobody wyboru, na to przyjdzie czas. A więc wizytówki, koledzy z pracy (byłej, obecnej), kontakty Twojej rodziny, sąsiedzi, ludzie z którymi się stykasz w codziennym życiu. Zwróć uwagę na ewentualne rekomendacje. Rekomendacje (polecenia), czyli osoby potencjalnie znane osobom z listy kontrolnej, których dotychczas nie znasz. Pamiętaj o swojej komórce, znajomych z portali społecznościowych.

Selekcja – Lista kontrolna

Aby zaoszczędzić sobie  wiele niepotrzebnych działań i czasu, dokonujemy pewnej hierarchizacji ludzi pod kątem przydatności do prowadzenia biznesu MLM. Służą do tego kryteria w procesie analizy – szeregujemy ludzi na zasadzie przyznawania punktów. Aktywność społeczna, samodzielność, otwartość na nową wiedzę, optymizm, doświadczenie w biznesie, zasobność finansowa, ilość znajomych. Suma punktów determinuje dalsze działania polegające na kontakcie bezpośrednim.

Telefon biznesowy a Lista kontrolna

To narzędzie należy już do prospectingu zaawansowanego i ma ogromne znaczenie. Twoim celem jest wstępne zachęcenie ludzi do własnego biznesu, a także doprowadzenie do umówienia się na spotkanie i ewentualną prezentację biznesową. Przypomnij sobie generalną zasadę – pracuj w jednym „rzucie” tylko z grupą pięcioosobową. Aby ustalić skład tej grupy, zaproś do współpracy swojego sponsora, on będzie przeprowadzał razem z Tobą te rozmowy, ucz się i notuj. Notatki bowiem posłużą Ci do stworzenia własnego konspektu pomocnego już w samodzielnych rozmowach. Rozmowy telefoniczne, to praktycznie drugi stopień selekcji w budowaniu listy kontrolnej. Osoby, które odmawiają, nie są stracone. Temu zagadnieniu jest poświęcony prospecting zaawansowany tzw. zasada konsekwencji.

Telefon biznesowy wymaga bardzo dużo przygotowań i umiejętności stworzenia odpowiedniego klimatu inaczej będzie jak w tym dowcipie;
„Klient skarży się na infolinii operatora komórkowego:
– Nie docierają do mnie wiadomości!
– To może spróbuje Pan jeszcze raz przeczytać? ”;)
Potrzeba tylko  nieco umiarkowanego optymizmu, pewności siebie i danie swobody odbiorcy. Czas do przemyślenia, możliwość wyboru terminu spotkania. Lista kontrolna po tych zabiegach staje się bardzo konkretna, czytelna i przejrzysta.

Spotkanie i prezentacja dla osób z listy kontrolnej

Bezpośrednie spotkanie i prezentacja propozycji wymaga generalnie wyważenia różnych aspektów. Celem takiego spotkania jest podjęcie pozytywnej decyzji związanej ze współpracą. Zanim to jednak nastąpi, należy przykuć uwagę słuchających, wzbudzić zainteresowanie, wywołać pragnienie, skłonić do podjęcia decyzji i udowodnić, że słuchacze będą zadowoleni z podjęcia współpracy. Niby proste, lecz dość złożone cele. Pamiętasz zapewne, że biznes MLM to TY. Sposób w jaki zaprezentujesz swoją ofertę ma kolosalne znaczenie. Wystarczy, że pokażesz ludziom, że to co przedstawiasz jest Twoją autentyczną pasją. Optymizm, poczucie humoru, łatwość przekazywania czasem trudnych zagadnień, otwartość na pytania. Te cechy sprawią, że w sposób naturalny zjednasz sobie ludzi. Zaufanie jest podstawą budującą dobre relacje. Jeśli masz wartościowy produkt, ułatwiający życie innym, wystarczy go tylko uczciwie, bez kombinacji pokazać. Udowodnić w jaki sposób odmienił Twoje życie i jak może odmienić życie innym. Ta pewność otworzy wszelkie bramy. Bądź uczciwy, zdaj się na intuicję. Te umiejętności sprawią, że lista kontrolna, będzie w stałym rozwoju.

Propozycja nawiązania współpracy

Wiele osób nie rozumie idei działania network marketingu. Twoje zadanie polega na wzbudzeniu ciekawości, uruchomieniu wewnętrznych rozważań kandydatów, działania bezpośrednio na wyobraźnię. Służy temu swobodna rozmowa, w której Ty zadajesz pytania, mające wyjawić prawdziwe korzyści i pozytywne zmiany w życiu kandydata. Powinieneś sprawić, aby to ludzie zaciekawieni pomysłem, zwracali się sami w kwestiach wątpliwych. Wreszcie to oni podejmują decyzję o dalszej współpracy.

Przygotowanie merytoryczne

Nie ulega wątpliwości, że bez znajomości zagadnień związanych z profilem Twojego biznesu niewiele można osiągnąć. Status firmy, szczegóły dotyczące bezpośrednio produktu, znajomość planu marketingowego, sposób działania network marketingu są warunkami niezbędnymi do przedstawiania, rozwiązywania wątpliwości osób z Twojej listy kontrolnej. To zadanie dla Ciebie jako sponsora, umiejętność przekazywania, uczenia i pomocy, spowoduje, że Twoja struktura będzie stabilna, będzie się rozwijać nieprzerwanie.

Kontynuacja – Lista kontrolna

Niezmiernie ważne jest przekazywanie doświadczeń. Teoria bez praktyki niewiele znaczy. Współpraca z Twoim bezpośrednim sponsorem lub osobą z Twojej linii powyżej jest bezcenna. Jest to chyba najważniejsza cecha marketingu sieciowego. Osobom będącym powyżej zależy na Twoich sukcesach, jak Tobie na sukcesach poniżej Ciebie w strukturze. Bez tego ten biznes nie funkcjonuje, zanim zaczniesz używać narzędzi prospectingu zaawansowanego, znajdź oparcie w ludziach bardziej doświadczonych. To istotny element kontynuacji listy kontrolnej.

Lista kontrolna – Aktualizacja

Aktualizowanie listy kontrolnej to działania z zakresu prospectingu zaawansowanego. Lista kontrolna obejmująca osoby, które odmówiły, może być długa, co nie znaczy, że nie przydatna. To proste, po upływie 2 -3 miesięcy od pierwszego kontaktu, dzwonimy do tych osób z prośbą o rekomendację. W przeważającej liczbie przypadków, uzyskujemy 2, 3 dodatkowe osoby, które włączamy do wykazu lista kontrolna. Jednocześnie uświadamiamy osoby, które uprzednio odmówiły, że te rekomendacje mogłyby być  w ich strukturze. Bardzo wiele osób zmienia zdanie i przystępuje do współpracy.

Udzielamy się, jeśli to tylko możliwe we wszelkich spotkaniach, gdzie zbiera się spora liczba osób. Swobodne rozmowy, dyskretnie przemycające informacje, czym zajmuje  się rozmówca, czym my się zajmujemy, stwarza okazję do wymiany kontaktów oraz dalsze kontynuacje znajomości. Nie wywieramy wpływu, nie proponujemy niczego, budujemy relacje, wskazana wymiana wizytówek. Dodawanie ogłoszeń w szkołach  lub uczelniach – krótkie, konkretne z widocznym sposobem kontaktu.

Bardzo skuteczny jest także article marketing. Polega on głównie  na propozycjach pisania artykułów do mediów. Artykuły merytoryczne, wzbogacające ofertę gazet, czy portali internetowych. Może to skutkować szeregiem innych propozycji – propozycja wywiadów, komentarzy, co zwiększa ilość osób potencjalnie zainteresowanych.
Organizując spotkania, informuj o tym gdzie się da. Zwróć także uwagę na gadżety, którymi dysponuje Twoja firma. Koszulki z logo, długopisy, breloczki, logo na samochodzie, znaczek w klapie  – wzbudza ogromne zainteresowanie. A to już tylko krok od podawania informacji wielu ludziom.

Lista kontrolna to podstawa marketingu sieciowego. Wszelkie działania powinny być koncentrowane na jej utrzymywaniu w dobrej kondycji. Zatem nigdy się nie poddawaj, zawsze można znaleźć sposoby, aby ją aktualizować, korzystać w sposób kreatywny. Trzeba dodać jeszcze jedną bardzo ważną uwagę – narzędzia marketingu sieciowego nieustannie ewoluują, dobrze więc trzymać rękę na pulsie i stale powiększać Twoje aktywo w tym biznesie jakim jest lista kontrolna.

Myślę, że tym artykułem lista kontrolna przybliżyłem Ci ciekawe wskazówki i niuanse związane z tym jak powiększać Twoją listę kontrolną w MLM. Jeżeli o coś związanego z tym artykułem chciałbyś mnie zapytać. Nie ma problemu. Zrobisz to jak zwykle w komentarzu poniżej. Lajki i google plusiki też mile widziane. Jak byś chciał porozmawiać ze mną online, to zapraszam na skype, mój login: piotridziksukces. Pozdrawiam Piotrek Idzik.

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.