Lojalność klientów.

Posted by on Październik 16, 2012 in Mlm, Samodoskonalenie | 0 comments

Lojalność klientówLojalność klientów to jeden z ważniejszych czynników wpływających na sukces w marketingu sieciowym. Jest obecnie wolny rynek, co oznacza konkurencję i możliwość stracenia klienta w każdej chwili. Pisałem już we wcześniejszym artykule Klient biznesowy, że łatwiej i taniej jest zatrzymać już raz pozyskanego klienta, niż pozyskać go na nowo.

MLM to marketing relacji międzyludzkich. Możesz tworzyć takie relacje i zaufanie np. z Twoimi subskrybentami, czy wśród swoich znajomych. System rekomendacji – „jedna pani powiedziała drugiej pani” czyli tzw. „poczta pantoflowa” – jest teraz najbardziej skuteczną formą reklamy we współczesnym świecie przesyconym wszelką reklamą. Zastanów się, ile kupiłeś produktów, czy usług np. za sprawą rekomendacji swoich znajomych? Taka lojalność do osób, które znasz ma duży wpływ na Twoją lojalność dla rekomendowanych produktów, usług, czy też marki.

Lojalność klientów

Jednak nie zbudujesz długotrwałych relacji jeżeli nie zdobędziesz zaufania klientów. Pokaż np. na swoim blogu swoją „ludzką twarz” tzn. daj się lepiej poznać przez umieszczanie na nim video z Twoim udziałem.  Daj możliwość szybkiego i łatwego kontaktu.

Często widzę blogi nawet bardzo wartościowe, jednak ich właściciel zapomniał dać jakiegokolwiek kontaktu do siebie. Jeżeli masz klientów, czytelników, którzy kontaktują się z Tobą w celu np. pomocy w rozwiązaniu ich problemu i będziesz mógł im pomóc, to ta grupa osób będzie jeszcze bardziej wobec Ciebie lojalna od pozostałych. Jeżeli masz listę adresową, to dobrze na lojalność jej uczestników wpływają różne rabaty, promocje itp. Twoja odpowiednia wiedza jest bardzo ważna, kiedy chcesz mieć indywidualne podejście do klientów, trafiać w ich potrzeby i przygotowywać oferty zgodnie z ich oczekiwaniami.

Produkty a lojalność klientów

Powiedzmy klient decydując się kupić dany produkt w sklepie. Widzi na półce podobne produkty i często powodem ostatecznego wyboru jest po prostu cena. Najczęściej wybierze produkt najtańszy albo w średniej cenie. Kiedy następny raz zajrzy do tego sklepu i zobaczy akurat trwającą promocję na podobny produkt jaki on kupuje, automatycznie spowoduje to zmianę jego preferencji i kupi ten promowany produkt po jeszcze tańszej okazyjnej cenie. Także taki klient bazuje prawie wyłącznie na informacjach, jakie może wyczytać z etykiety. Te z kolei są bardzo podobne do siebie z wyjątkiem ceny.

Czynniki wpływające na lojalność klientów

W MLM jest trochę inaczej. Na lojalność klientów ma również wpływ edukacja. Dystrubutorzy jako klienci są  użytkownikami produktów. Posiadają z reguły sporą wiedzę na ich temat. Znają ich walory i wartość. Wiedzą jak je stosować, jak działają. Przez to mogą mieć większą lojalność innych osób w przypadku ich polecania. Także, kiedy jakaś osoba dowiaduje się od network marketera prawie wszystkiego na temat danego produktu, jest świadoma wynikających z tego korzyści , to dużo chętniej wybierze ten produkt, niż produkt o, którym prawie nic nie wie, może tyle co usłyszała w reklamie. Ludzie z natury wybierają rzeczy, które znają i im ufają.

Jeżeli jesteś w biznesie MLM, to logicznym jest robienie zakupów we „własnym sklepie”, czyli kolejny aspekt lojalności. Jeżeli Twoja firma MLM posiada w asortymencie suplementy diety, to pewnie kupowanie podobnych suplementów np. w aptece nie będzie Cię już interesować. Podobnie jeśli firma sprzedaje kosmetyki, to będziesz tam je kupował, a raczej nie korzystał z perfumerii. Jeżeli Ty nie będziesz kupował sam u siebie, to czemu inni mieli by tak postępować?

Ważnym czynnikiem jest oczywiście też cena. Ty jako dystrybutor masz możliwość kupowania swoich produktów po preferencyjnych, czy nawet hurtowych cenach. Co więcej dzięki prowizjom możesz mieć naturalnie te produkty za darmo i jeszcze na tym zarabiać, co potęguje Twoją lojalność.

Jest jeszcze jedna rzecz, która wpływa na lojalność klientów w marketingu sieciowym. Jest to tzw. dowód społeczny. W większości firm MLM są organizowane szkolenia, czy innego rodzaju eventy. Na takich spotkaniach masz okazję poznać setki, a nawet tysiące innych osób, które też są klientami tych samych produktów. Głównie jedziesz tam, aby się czegoś dowiedzieć, nauczyć, poznać nowych ludzi i nawiązać nowe kontakty. To wszystko jeszcze bardziej umocni Twoją lojalność wobec marki. Zapewni Cię, że dobrze wybrałeś taki model biznesowy.

Biznes MLM zdecydowanie działa na zwiększenie lojalności klientów. To z kolei ma spory wpływ na to, że firmy odbiegają od tradycyjnego modelu biznesu i coraz chętniej decydują się wprowadzć na rynek swoje produkty, czy usługi za pomocą marketingu sieciowego. A to dodatkowo upewnia mnie, że wybrałem właściwy model biznesowy, gdzie lojalność klientów jest taka wysoka.

Powiedz mi co tym myślisz? Czy też masz takie samo przekonanie jak ja? Kliknij też Lubię to i google + . Pozdrawiam z uśmiechem. Piotrek Idzik – lojalny klient.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.