Marketing sieciowy.

Posted by on Październik 2, 2012 in Mlm, Samodoskonalenie | 0 comments

Marketing sieciowyCzy wiesz jak masz budować biznes zwany marketing sieciowy? Ten model biznesowy na całym świecie skupia miliony osób, ale tylko mały procent zarabia ogromne pieniądze. Sporo osób w tym biznesie działa wykorzystując strategię „punktu wrzenia”. Jednak ta metoda w dłuższym okresie czasu nie sprawdza się. Polega ona na tym, że podczas prezentacji biznesowej, prowadzący przekonuje potencjalnego partnera wizją milionów, często są to obietnice bez pokrycia, taka motywacyjna gadka. Wszystko, aby tylko natychmiast przekonać słuchacza jaką to ma niesamowitą okazję, jeśli tylko dołączy do biznesu.

Marketing sieciowy

Kiedy tymi swoimi „bajeczkami” rozpali wyobraźnię słuchacza tzn. sprawi, że ten kandydat  osiągnie wspomniany „punktu wrzenia”,

wówczas bez wahania „zamyka transakcję” podsuwając mu pod nos formularz rejestracyjny. To mu się nie raz udaje, tak skołować słuchacza, że ten w emocjach podejmuje szybką nie do końca przemyślaną decyzję. Tak postępują tzw. rekruterzy, których interesuje przede wszystkim podpisywać nowe osoby. Nie przejmują się oni za bardzo później swoimi podopiecznymi. Nie pomagają im, nie uczą ich jak mają od początku robić marketing sieciowy. Co więcej są z siebie zadowoleni, bo oto znów zrekrutowali kolejną osobę, albo raczej „ofiarę”. Sam byłem świadkiem takiego show mistrza przyszłych wizji. Jednak rzeczywistość weryfikuje takie postępowania.

Mentalność w marketing sieciowy

W MLM jesteś jak gdyby właścicielem i szefem swojej jednoosobowej firmy tzn. sam jesteś swoim biznesem.

Robert Kiosaki autor wielu książek o tematyce edukacji finansowej kilkanaście lat temu stworzył koncepcję określaną jako Kwadrant Przepływu Pieniędzy w, której dokonał podziału świata na 4 grupy ludzi ze względu na to jak zarabiają pieniądze.

1. Grupa Pracownicy etatowi. Są to ludzie o mentalności pracownika. Oni będą sprzedawać swój czas, za ustaloną sumę pieniędzy.
2. Grupa Samozatrudnieni. Przeważnie pracują w swoich przedsiębiorstwach (właściciele małych firm).
3. Grupa Właściciele biznesów. Takie osoby uzyskują dochód ze stworzonego przez siebie biznesu.
4. Grupa Inwestorzy. Ta grupa uzyskuje dochód z aktywów, które tworzą się z ich pieniędzy.

Jak myślisz, którą to grupę najczęściej pozyskują rekruterzy w opisanej powyżej strategii? Jest to pierwsza grupa, czyli pracownicy etatowi.

Marketing sieciowy dla 5 poważnych osób

MLM jest biznesem. Sam jako osoba zajmująca się paroma biznesami mogę stwierdzić, że nie stworzysz biznesu opartego na samej wizji i motywacji z, których nic nie wynika. Potrzebujesz bardziej zidentyfikowanych rzeczy, zasobów, aby zrealizować swój plan i osiągnąć zamierzone cele. W MLM to ludzie są największym aktywem. Dlatego zadbaj, aby już na początku swojej działalności w marketingu sieciowym znaleźć 5 poważnych osób do tego biznesu.

Co mam na myśli pisząc „poważnych”? Ano takich osób, które są proaktywne. Będą chciały uczyć się i skutecznie działać. Ty z kolei nauczysz ich wszystkiego, co sam umiesz. Indywidualnie do nich podchodzisz. Pokazujesz im jak mają pozyskać swoje 5 poważnych osób itd. Musisz, że tak powiem zainwestować w nich, bo oni są fundamentem Twojego sukcesu. Po pewnym czasie Twoja piątka staje się wyszkolonymi fachowcami i staje się bardziej samodzielna. Teraz zobacz co się dzieje. Masz już w grupie 25 poważnych osób i sam cały czas możesz pozyskiwać następne osoby. Oczywiście musisz wykazać się cierpliwością. Nie wszyscy z tych poważnych osób okażą się na tyle poważni jak byś oczekiwał ;)Niektórzy będą potrzebować mniej, inni więcej czasu, by zdobyć podstawy pozwalające się im usamodzielnić. Nie mniej jednak powstaje grupa wyszkolonych ludzi wśród, których mogą niektórzy okazać się lepsi od Ciebie.

Kiedy natomiast spotkasz rekrutera, który będzie się chwalił ilością „wciągniętych” do biznesu osób, to tylko mu przytaknij i życz powodzenia. Po tygodniu z tych osób odpadnie pewnie więcej jak połowę, a w kolejnych trzech miesiącach wykruszy się z tego co jest z 80%. Także w dłuższej perspektywie czasu w przypadku rekruterów nie wygląda to już tak dobrze jak na początku. Ogólnie sukces w branży MLM można porównać z zasadą Pareto (80/20), czyli za 80% Twojego sukcesu są odpowiedzialni ludzie z Twojej struktury. Pewnie już zauważyłeś, że nie warto w tym biznesie iść na ilość, ale na jakość. Oczywiście nie twierdzę, że nie warto starać się mieć jak najwięcej osób w strukturze, jednak te osoby lepiej jak są odpowiednio przygotowane na marketing sieciowy.

Co o tym sądzisz? Jak jest w Twoim przypadku. Do jakiej grupy z Kwadrantu Przepływu Pieniędzy byś się zaliczył? Komentarze i sugestie jak zwykle mile widziane. Kliknij też Lubię to i google + . Pozdrawiam z uśmiechem.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.