Marketing w praktyce.

Posted by on Luty 9, 2014 in Jak zwiększyć ruch na stronie | 0 comments

Marketing w praktyceCześć, ten wpis to marketing w praktyce, czyli powiedz swoim znajomym o swojej stronie. Niby to nic trudnego, by powiadomić o stronie wszystkich znajomych, no ale jednak… trzeba pamiętać o ważnych sprawach, by zrobić to dość profesjonalnie. Profesjonalnie, to nie znaczy trudno, ale precyzyjnie.

Marketing w praktyce

Marketing w praktyce lista Twoich kontaktów.

• Masz pewnie ogromną ilość nie tyle co przyjaciół, ale także znajomych, koleżanki, kolegów, czyli krótko mówiąc masa ludzi. Nie mówimy tu o 20-30, czy 40 osobach, ale o wiele, wiele więcej. I co dalej? Najpierw zrób listę. Wypisz nazwiska, jednakże pewnie większość z nich masz zapisanych na poczcie mail’owej. Sprawdza się tutaj metoda budowania listy jak w marketingu wielopoziomowym, gdzie jest podstawową rzeczą. Musisz wiedzieć jakich użyć słów, jak przekonać, jak złożyć to wszystko w sensowne zdania.

Marketing w praktyce Twoje zadania

Marketing w praktyce i Twoje zadania do wykonania.

• Pewnie zastanawiasz się, czy nie wystarczy im po prostu to powiedzieć, przypomnieć, wysłać głupiego sms’a. O tuż nie. Jeśli myślisz, że sms wszystko załatwi, to się mylisz. Jak już wcześniej wspomniałam, trzeba to zrobić nie tyle co taktowanie, ale profesjonalnie. Ważne jest, aby mieć pomysł jak to zrobić, w tym momencie musi obudzić się w Tobie cecha kreatywnego myślenia.

Przykładowo, urządź jakąś imprezę, czy net party, z okazji otwarcia np. Twojego własnego sklepu internetowego. Zaproś wszystkich, nie zapominając podać telefonicznie prawidłowego adresu www. Na imprezie możesz podać gościom tort przypominający domenę, czy konkretny znak, symbol, Twojej strony. Wykonaj to, a później rozdaj im broszury, ulotki reklamowe, a przede wszystkim wizytówki, uwieńczające Twoją pracę. Ważne byś nie oszczędzał na nich, daj im więcej, gdyż oni sami mogą być dobrymi przedstawicielami Twojej strony, poprzez rozdanie wizytówek swoim znajomym. Jednak najważniejsze jest, to aby być oryginalnym, przyciągającym uwagę. Prócz zamówienia ulotek, możesz zamówić koszulkę z nadrukiem, czy nawet czapkę z logo Twojego sklepu, ważne aby miało to w sobie jakiś pomysł, a to na pewno zachęci innych do odwiedzenia i kupna w Twoim sklepie internetowym.

• Aby jednak, zachęcić swoich znajomych, i znajomych swoich znajomych, do korzystania z usług Twojej strony, należy ją najpierw odpowiednio przedstawić. Wiesz dokładnie, że nie trzeba mówić dużo, ważne jednak aby te informacje nie przynudzały, wręcz ciekawiły. Nie musisz mówić długo, ważne, aby jednak Twoja wypowiedź była spójna i na temat. Rozważ argumenty, za i przeciw, by dobrze zaprezentować nie tylko siebie, ale i swoje usługi. Mów po swojemu, tak by znajomi widzieli w Tobie zaangażowanie. Taka prezentacja na pewno spowoduje, że podzielą się linkiem z innymi ludźmi. Nie dlatego, że już męczy ich Twoje gadanie, tylko dlatego, że dostrzegają Twój wysiłek, Twoją pracę i poświęcenie. Widzą, że mówisz o tym z chęcią i radością, dlatego sami ciekawi są Twojego projektu.
• Ciekawym elementem Twojej prezentacji, będzie od początku do końca historia powstania Twojej strony. Zrób prezentację multimedialną, odtwórz ją na laptopie wraz rzutnikiem, przedstaw na gładkiej ścianie. To na pewno zaciekawi przybyłych i wywrze w ich niesamowite emocje. Umieść wszystko, to o czym myślałeś robiąc tą stronę, jak wcześniej do tego podchodziłeś. Czy bałeś się, czy Ci to nie wyjdzie? Jak wpadłeś na taki pomysł, i dlaczego przez internet? Postaraj się by była to historia o powstaniu Twojej strony.

Marketing w praktyce i jego różnorodne formy

Chcesz, aby Twój marketing w praktyce był skuteczniejszy? To stosuj jego różnorodne formy.

• By adres www, nie znikał znajomym z rzeczywistości, przypominaj im kilka razy. Nie tylko telefonicznie, ale także przez wiadomości mail’owe, czy przez komunikator. Ważne, by odświeżać im pamięć, bo wiadomo, to też ludzie – zapominają. Istotny element. Wiadomo, że każdy może coś zapomnieć, dlatego ważne byś nie wysyłał wiadomości typu „Pamiętasz o mojej stronie”, ale przypominał się w sensie nienatarczywego kontaktu, nowości, tak aby ludzie nie odczuli, że zmuszasz ich na siłę do odwiedzenia swoich internetowych projektów lub kupna Twoich produktów.
• Pamiętaj, że dobry marketing nie polega na zachęcaniu tylko znajomych. To przede wszystkim zachęcanie każdego innego człowieka. Na początek dobrze, że masz tych znajomych. Oni są już Twoimi przedstawicielami, bo jeśli mają o Twojej stronie, o Tobie samym dobre zdanie, to zaczną zachęcać do niej innych; sam możesz reprezentować się po przez różnorodne formy marketingu.  Miejmy nadzieję, że podczas spotkań Twoich znajomych, jednym z ich tematów będzie właśnie Twoja własna, strona internetowa, która w przyszłości będzie znaną i ciekawą witryną. Ważne by, ta wiadomość o Twojej stronie internetowej rozniosła się szybko, ale też by nie utraciła całego swojego znaczenia.

Każdy element jest ważny. Każdy ma znaczenie, dlatego wszystko należy właściwie prezentować, o wszystko należy dbać do samego końca. Małe rzeczy naprawdę dają ogromną moc, przywiązujmy uwagę do szczegółów, aby nasz marketing w praktyce był jak najlepszy.

Jeżeli masz jakieś pytania, przemyślenia, doświadczenia proszę podziel się nimi w komentarzu poniżej. Jeżeli wpis Ci się podoba, to podzieli się nim z innymi osobami, których może on zainteresować. Pozdrawiam, Piotrek Idzik.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.