Okresy firmy MLM.

Posted by on Styczeń 24, 2012 in Ebiznes, Mlm | 0 comments

Każda firma bez względu na to, czy związana z MLM, czy też nie – przechodzi  przez trzy różne okresy. Okresy te dotyczą czasu, kiedy firma powstaje, kiedy święci swoje największe sukcesy i wtedy, gdy zaczynają się problemy i stagnacja. Informacjami na temat tych okresów chcę się dzisiaj z Tobą podzielić.

Jeśli w tym momencie współpracujesz już z jakąś firmą (albo planujesz zacząć współpracować) – niezwykle ważne jest, abyś zrozumiał różnicę między poszczególnymi okresami. Musisz to wiedzieć, jeśli faktycznie oczekujesz, że Twoja współpraca przyniesie Ci odpowiednie korzyści. Jeśli już zrozumiesz, na jakim etapie jest dana firma, zrozumiesz także, dlaczego już na wstępie piszę, jak bardzo to jest ważne.

Okres pierwszy firmy MLM

Jest to ten czas, kiedy firma powstaje lub kiedy wchodzi na dany rynek (dotyczy firm zagranicznych wkraczających do nowych krajów). Jest to okres, którego długość szacuje się na około 2-4 lata. Można często spotkać się ze stwierdzeniem, że właśnie w tym czasie firma „zapuszcza swoje korzenie”. Co wtedy się dzieje z firmą? Przede wszystkim uzyskuje ona odpowiedni status prawny i rozpoczyna swoją działalność. W tym właśnie czasie wyłaniają się także liderzy, którzy w następnym okresie rozwiną firmę. Właśnie w tym okresie krystalizują się ogólne zasady działalności firmy.

Tych, którzy dołączą do firmy w tym okresie czeka sporo pracy. Muszą oni dopiero przecierać szlaki, szukać własnych rozwiązań problemów (jeszcze nie istnieją gotowe schematy) oraz (przede wszystkim) ciężko pracować. Teraz firma się dopiero rozwija. Jeszcze niewiele osób o niej wie, wszystko dopiero zaczyna ruszać. Jednak to właśnie te osoby, które weszły w firmę w tym pierwszym okresie – za kilka lat będą zarabiać najwięcej.

Jak rozpoznać w firmie ten okres? Zastanów się, jak popularna ona jest, jak wiele osób o niej słyszało i czy dopiero zaczyna ona wchodzić w rynek z rozmachem. Szacuje się, że rozpoznawalność firmy w tym okresie to ok 1-2%.

Okres drugi firmy MLM

Jest to okres, w którym następuje dynamiczny rozwój. Czasem można wręcz mówić nie tyle o rozwoju, co o eksplozji. To wszystko jest zasługą osób, które są w firmie od samego początku – przystosowały one system firmy, ustaliły nowe standardy i usprawniły działanie. To wszystko sprawiło, że firma jest atrakcyjna dla rynku. To jest czas, kiedy firma może zarabiać krocie.

W tym okresie następuje dynamiczny wzrost, który od razu rozpoznać można po wysokich obrotach, licznych szkoleniach dla liderów i rozwojowi grup związanych z firmą. Praca dystrybutora jest w tym momencie o wiele łatwiejsza – sprawdzono i wybrano najbardziej efektywne metody postępowania. Na korzyść działa też duża rozpoznawalność firmy i jej produktów. Jednak nadal są takie części rynku, które jeszcze nie są zagospodarowane, a więc dystrybutor ma wiele możliwości na osiągnięcie dużych zysków.

To okres, w którym każdy jest pewien stabilności firmy. To właśnie w tym okresie osoby, które były w firmie od początku – mają największe zarobki i największe struktury.

Okres trzeci firmy MLM

Teraz firma ma już ugruntowaną pozycje na rynku. Co to znaczy? Tyle, że firma jest już dobrze rozpoznawalna i działa na rynku od wielu lat, a jej sytuacja jest ugruntowana. Rynek jest już niemal całkowicie opanowany. Oznacza to tyle, że sprzedaż jej produktów jest stosunkowo łatwa (jeśli oczywiście ma ona dobry wizerunek), jednak rynek jest już bardzo nasycony, a więc nowi dystrybutorzy nie mogą liczyć na kolosalne zyski.

Ty pewnie też już znasz takie firmy, o których słyszał już każdy. Sztandarowym przykładem w polskim MLM jest firma Amway. Pewnie też znasz kilka firm oferujących kosmetyki, które także są już w tej fazie. To są te firmy, o których słyszał chyba już każdy.

Sprawa z tymi firmami wygląda tak, że największe pieniądze, które były w nich do zarobienia – zostały już zarobione. Każdy nowy dystrybutor będzie miał o wiele trudniej dziś, by powtórzyć sukces największych liderów tych firm.

Jak już wspomniałem na początku – okresy te nie dotyczą tylko i wyłącznie firmy MLM, ale każdej innej firmy. A więc każda firma, którą zna każdy – jest firmą w okresie trzecim. Przykładem niech będzie Microsoft. Powstała w garażu (okres pierwszy), później nastąpił jej wzrost  (okres drugi), aż do czasów dzisiejszych, kiedy to ma ugruntowaną pozycję.

Pamiętać trzeba także o tych firmach, które nigdy nie opuściły okresu pierwszego, gdyż zrezygnowały one z obecności na rynku.

Wybór firmy

Dam Ci prostą radę – przeanalizuj na spokojnie wszelkie za i przeciw przystąpienia do danej firmy MLM. To jest ważna decyzja i warto ją przemyśleć. Ważne jest, by mieć świadomość, jakie masz szanse zarobienia pieniędzy, czy na rynku są jeszcze pieniądze i czy możesz zrealizować swoje cele dzięki przyłączeniu się do tej firmy. Pomocna w odpowiedzi na te pytania będzie bez wątpienia świadomość odnośnie tego, w jakim okresie jest teraz firma.

Ale jak zwykle – wybór firmy MLM należy do Ciebie.

Jeżeli masz jakieś pytanie pozostaw komentarz. Jeśli uznasz wpis za wartościowy kliknij Lubię to na moim FANPAGE  http://www.facebook.piotridzik.pl i plus jedynkę. Pozdrawiam. Piotrek Idzik.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.