Selekcja.

Posted by on Kwiecień 8, 2014 in Mlm | 0 comments

SelekcjaDziś przed Tobą bardzo ważna technika, a mianowicie selekcja kandydatów na naszych przyszłych partnerów biznesowych. Zajmiemy się także wyznaczaniem priorytetów. Na samym początku tak naprawdę będziesz potrzebował 5 – 10 osób. Oni pozwolą Ci później na stworzenie dowolnie wielkiej struktury, jednak to na nich teraz musisz się skupić. Nie potrzebujesz w tej chwili przekonywać do swojego biznesu każdej napotkanej osoby. Tak naprawdę chodzi o to, by nikogo do niczego nie przekonywać.

Bardzo często początkujący network marketerzy przedstawiają propozycję współpracy każdemu, kogo napotkają. Szybko dochodzą oni do wniosku, że w swoim otoczeniu nie mają szansy na znalezienie osób chętnych do współpracy. Jest to błędne przekonanie, ale tylko pod warunkiem, że prawidłowo będziesz działać w swoim otoczeniu. Nad prawidłowością tego działania czuwa właśnie prospecting i selekcja.

Selekcja

Aby ustalić, to czym jest selekcja, musisz ustalić priorytety. Pamiętaj, że teraz najważniejsze jest skupienie się na jakości kontaktów a nie na ich ilości. Potężne struktury mogą powstać tylko i wyłącznie w oparciu o kilka właściwych osób. Aby odnaleźć tych kilka właściwych osób – potrzebujesz zastosować selekcję.

To zupełnie tak, jakbyś był prezesem wielkiej korporacji i miał do obsadzenia najważniejsze stanowiska dyrektorów poszczególnych działów. Nie zaproponujesz tych stanowisk pierwszym przypadkowo napotkanym osobom. Z pewnością przyłożysz się do znalezienia właściwych osób. Ta sama sytuacja odnosi się do Twojego biznesu MLM. Zwłaszcza w tej I-generacji musisz przyłożyć największych starań, aby Twoimi partnerami były odpowiednie osoby. To nie mogą być przypadkowe osoby.

Selekcja, czyli wybór odpowiednich osób

Zapewne wiesz, że dosłownie każdy może się nauczyć działać w network marketingu i robić, to co nazywamy selekcja na partnerów biznesowych . Z tego właśnie powodu teoretycznie każdy jest odpowiedni na to miejsce. Jest to jednak tylko teoria – są osoby, które lepiej sprawdzą się w tej początkowej fazie niż inne. Po prostu jedni będą musieli nauczyć się więcej, a inni pewne sprawy już mają opanowane. Dla przykładu: jedne osoby są bardziej aktywne społecznie niż inne.

W związku z tym, jak bardzo ważny jest wybór odpowiednich osób – przedstawię Ci listę pytań, które pomogą Ci dokonać odpowiedniej selekcji na Twojej liście. To są te same pytania, które zamieściłem w załączniku lista_kontaktów (był on załączony we wcześniejszym artykule, w którym pisałem o tym, czym jest prospecting podstawowy).

Selekcja kryteria

Chcesz, aby Twoja selekcja była bardziej precyzyjna? Możesz dokonać tego poprzez porównanie wyników uzyskanych w odpowiedzi na te pytania. Po prostu poddaj analizie każdą osobę pod względem tych właśnie kryteriów:

a. Czy jest osobą aktywną społecznie?
b. Czy jest osobą optymistyczną?
c. Czy jest osobą otwartą na zmiany?
d. Czy lubi zdobywać wiedzę?
e. Czy ma doświadczenie / rozeznanie w podobnym biznesie?
f. Czy ma wielu znajomych / przyjaciół?
g. Czy jest człowiekiem sukcesu (ma swoją firmę itp.)?
h. Czy ma trochę pieniędzy do zainwestowania
(pamiętając, że w najgorszym wypadku może je odzyskać)
i może poświęcić czas na zarabianie pieniędzy?

Sprawdzaj punkt po punkcie każdą osobę – jeśli ktoś Ci odpowiada, postaw przy tej osobie punkt. Jak już skończysz analizować tak całą listę – zsumuj wszystkie punkty i wpisz je w rubryce SUMA. Następnie posortuj listę wg ilości punktów.

I tak – osoby, które uzyskały największą ilość punktów będą potencjalnie najlepszymi kandydatami dla Ciebie. Oczywiście – potencjalnie najlepszymi, bo nie zawsze jesteś w stanie ocenić w 100% dobrze kogoś w systemie punktowym. Są również sprawy, które tak łatwo nie poddają się klasyfikacji. Jest jednak bardzo duże prawdopodobieństwo, że to właśnie te osoby będą najbardziej zainteresowane podjęciem z Tobą współpracy. Masz zatem listę osób ułożonych w taki sposób, że na szczycie listy znajdują się osoby z największą ilością punktów. Od tych osób zaczniesz rozmowy. Z resztą skontaktujesz się dopiero później.

Najprawdopodobniej osoby, które mają najmniej punktów nie będą zainteresowane podjęciem współpracy i żadna rozmowa ich do tego nie przekona. Tak już czasem jest. Jednak i oni okażą się dla Ciebie pomocni. Ale o tym napiszę podczas wyjaśniania czym jest Prospecting zaawansowany, a tymczasem dziękuję Ci, że zechciałeś zapoznać się z tym artykułem selekcja kandydatów na naszych przyszłych partnerów biznesowych.

Komentarze, sugestie i dzielenie się artykułem jak zwykle mile widziane. Pozdrawiam Piotrek Idzik

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.