Świat książki.

Posted by on Kwiecień 9, 2015 in Jak zwiększyć ruch na stronie | 0 comments

Świat książkiTo jest kolejna z metod pozyskiwania ruchu na Twoje internetowe strony, czyli świat książki i będę zachęcał Cię do napisania własnej książki. Wiem, wiem – „Ale porada” – powiesz. Oczywiście napisanie książki to nie taka prosta sprawa, ale… do zrobienia. Właśnie rewelacyjną metodą, aby Twój biznes ruszył z kopyta, jest napisanie własnego e-booka, ewentualnie drukowanej książki. Wiele osób na samą myśl wpada w panikę i ma wrażenie, że to jest zadanie ponad ich siły.

Świat książki

Tymczasem sprawa jest zgoła odmienna… Oczywiście trzeba posiadać pewien zasób wiedzy i potrafić przekazać ją innym, aby świat książki był naszym światem. Zacznijmy od zastanowienia się po co ?, i dlaczego podejmujemy decyzję o napisaniu książki? Powodów może być wiele; zysk, promocja swojej strony internetowej, swojego biznesu, rozwijanie własnej kariery, edukacja, a może zwykła satysfakcja.

Świat książki – od czego zacząć?

Określenie tematu jest obarczone kilkoma warunkami. Temat powinien być zgodny lub zbliżony do tematyki Twojej działalności. Najlepiej podparty Twoją autentyczną pasją i przynoszący ludziom rozwiązania określonych problemów i potrzeb. W ten sposób możesz liczyć na rozgłos oraz na miano autorytetu w danej dziedzinie. Świat książki w internecie rządzi się swoimi prawami. Wymyślenie chwytliwego marketingowo tytułu, nawet, który brzmi kontrowersyjnie, może przyciągnąć drugie tyle czytelników niż normalnie. A propo czytelników, wielu autorów popełnia błąd pisząc dla wszystkich. Tymczasem wybranie grupy docelowej swojej publikacji jest niezmiernie istotne i wcale nie pomniejsza ilości odbiorców.

Gdy mamy już temat i tytuł, koniecznym jest sprawdzenie za pomocą google, czy już ten temat nie został całkowicie wyczerpany przez innych. Opracowujemy konspekt, na który składają się; główna teza, dotycząca tylko jednego określonego tematu, Twoja opina dotycząca tematu, uzasadnienie wspierające opinię. Następnie określenie ważności powyższych. Piszemy językiem prostym, w formie rozmowy z przyjacielem, zgodnie z zasadą – skomplikowana wiedza – prosty przekaz. Zanim zaczniemy, dogłębnie badamy temat, wprowadzamy historie z życia. Jak to w życiu – „Jeżeli w porannej gazecie nie ma naszego nekrologu, trzeba umyć zęby i znowu pójść do pracy. ” ;). Ostatecznością jest kompilacja wielu artykułów własnego autorstwa, o ile się je ma na koncie. Gdy już wyczerpiemy konspekt, możemy się zabrać za edycję; akapity, czcionki, zdjęcia, ryciny, literówki, błędy ortograficzne i gramatyczne.

Świat książki – marketing i korzyści

Czas na wstępną reklamę przedpremierową e-booka. W tym celu,

publikujemy ciekawe fragmenty zwiastujące całość; u siebie na blogu, na portalach społecznościowych, czy na stronach wydawnictwa w którym publikujemy. Warto także znaleźć ciekawe osoby reprezentujące różne zawody i profesje. Tym ludziom udostępniamy całość gratis w zamian za konstruktywną opinię. Nic tak nie zaciekawi czytelnika na temat przedpremierowej pozycji, jak zdanie raczej takiej osoby, która jest powiązana z daną publikacją. W e-booku przemycamy informacje kontaktowe; adres strony, telefon itp. Bardzo ciekawym pomysłem jest udostępnienie w tym samym czasie krótkiego, bardzo wartościowego mini-ebooka, napakowanego wiedzą. To zaostrzy apetyt na właściwą książkę.

Pomimo, że świat książki jest olbrzymi, korzyści z wydania swojej książki są olbrzymie; wzrasta Twój prestiż, wzbogacasz swoje portfolio, jesteś postrzegany jako ekspert w danej dziedzinie. To będzie procentować; odwiedzinami i zalewem nowych kontaktów od ludzi, którzy będą chcieli współpracować z Tobą. Mogę coś o tym powiedzieć, gdyż jestem autorem kilku publikacji i świat książki nie jest mi obcy;).

Powiedz mi jaki Ty jesteś wobec świata książki. Wspomnij o swoich doświadczeniach związanych z książkami. Jeżeli jesteś może autorem, nie ma sprawy pochwal się swoim dorobkiem. Podobała się porada? To przekaż ten wpis dalej. Piotr Idzik.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.