System identyfikacji wizualnej.

Posted by on Luty 19, 2016 in Jak zwiększyć ruch na stronie | 0 comments

System identyfikacji wizualnejWitam Cię w kolejnej metodzie pozyskiwania ruchu na Twoich stronach, którą jest system identyfikacji wizualnej. Stworzenie własnego systemu identyfikacji wizualnej, nie jest wcale takie proste. Dobrze, jeśli firma pozwala na używanie w sposób dowolny, nazwy czy logotypu. Nie zawsze jednak tak jest i trzeba wtedy opracować własne pomysły, niejako korelujące z S.I.W. firmy macierzystej. Jednak jest to bardzo interesujące i podane poniżej informacje, będą dla Ciebie bardzo pomocne.

System identyfikacji wizualnej – o co chodzi?

Generalnie trzeba zaistnieć w świadomości odbiorcy. Większość ludzi to wzrokowcy, uwielbiają obrazki i ten fakt wykorzystujemy przy opracowaniu całości symboliki firmowej. Musi być ona spójna, zarówno graficznie, jak i właśnie symbolicznie. System identyfikacji wizualnej wpływa na

postrzeganie firmy, jej wyróżnienie i widoczność. Pozytywne skojarzenia z Twoją osobą zaowocują maksymalizacją zysków, rozpoznawalnością marki. Ale pamiętaj, tylko bardzo wysoki poziom grafiki uczyni, że Twoja kampania reklamowa, będzie bezpiecznie zrealizowana. To w końcu pokaże jaki jesteś solidny, dobrze zorganizowany. Tak zwany konstans, zapewnia stały układ graficzny, co najwyżej z minimalnymi zmianami. Jest to warunek niezbędny, by stworzyć bardzo mocny wizerunek, zapadający głęboko w świadomość odbiorców.

System identyfikacji wizualnej – jak to zrobić?

O ile logo przedstawia graficznie markę, produkt w sposób tematyczny (branżowy) oraz graficzny (wyobrażeniowy) – osoba, zwierzę, konkretne rzeczy. To logotyp jest już konkretnym monogramem, ze specjalnie opracowanym krojem pisma. Myślisz, że to bardzo trudne i koniecznie trzeba zatrudnić bardzo drogiego grafika lub firmę. Czasami wystarczy odpowiednio zmodyfikować już istniejące kroje, w sposób na tyle wyraźny, by uniknąć naruszenia praw autorskich danego kroju. Kolor jest bardzo istotny, na przykład zielony kojarzony jest ze zdrowiem, złoty z finansami. Srebrny to prawo, żółty, rozrywka i handel, czarny, solidność, fioletowy pasuje do coachingu, a granatowy do szkoleń. Błękitny, komputery, pomarańczowy, budownictwo, burgund, samochody winiarnie, różowy, kobiety, dzieci, kosmetyka. Czerwony, sport i jedzenie. Czasami jednak są dylematy;  Jeżeli powiem o pieluszkach Pampers, że są do d*py, to będzie to: reklama, antyreklama, czy może rzetelna informacja o towarze? ;=) Na specjalną uwagę zasługuje lokowanie logotypu czy logo.

System identyfikacji wizualnej – różne warianty

System identyfikacji wizualnej pozwala na wiele przeróżnych wariantów. W zasadzie najlepsze są produkty o długiej trwałości użycia; kubki, smycze, czapki, koszulki t-shirt, parasolki, filiżanki, torby ekologiczne, teczki. Świetnym pomysłem jest opracowanie jakiegoś elementu zdobniczego, funkcjonalnie uniwersalnego, z bardzo dyskretnym elementem reklamowym. W ten sposób wiele osób potraktuje te naklejki, foto tapety lub reklamy podłogowe, ulgowo, nie jako natrętną reklamę i Twój system identyfikacji wizualnej będzie spełniał swoją rolę.

Napisz w komentarzu poniżej co Ty o tym sadzisz? Jak się Tobie ten artykuł system identyfikacji wizualnej podobał, to podziel się linkiem do niego np. przez media społecznościowe. Piotr Idzik.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.