Techniki sprzedaży.

Posted by on 2 kwietnia, 2013 in Techniki sprzedaży | 0 comments

Techniki sprzedażyPrzeczytaj w tym artykule jakie mogą być techniki sprzedaży. Zobacz czym różnią się sprzedawcy odnoszący sukcesy od innych. Są to łatwe do wdrożenia w Twoim biznesie techniki sprzedaży. Kiedy je zastosujesz, to przekonasz się jaki będą miały wpływ na  skuteczność Twoich działań sprzedażowych i zwiększenie dochodów. W różnych modelach sprzedaży można wyróżnić: badanie rynku i potrzeb przyszłych klientów, przygotowanie produktu/ów, przygotowanie oferty/ofert  i miejsca ich umieszczenia, poszukiwanie klientów, nawiązanie kontaktów, kierowanie ruchu na ofertę, prezentację oferty, produktu/usług, negocjacje przed sprzedażą, finalizację transakcji, posprzedażową obsługę klienta. Ja chciałbym Tobie dać na wstępie wskazówkę odnośnie kierowania ruchu na ofertę.

Techniki sprzedaży

Tutaj wiele osób robi tak, że kierują reklamę bezpośrednio na stronę z ofertą. Powiem tak różnie jest wtedy z konwersją takiej sprzedaży ponieważ ma na to wpływ także szereg innych czynników. Nie mniej jednak ogólnie w większości, w taki sposób reklamując swoje produkty tracisz spory odsetek kupujących ponieważ nie masz z nimi zbudowanej relacji, oni prawie Cię nie znają, a co za tym idzie mają nikłe do Ciebie zaufanie. Ja sugeruję Ci jeśli masz taką możliwość trochę inny model sprzedaży. Po pierwsze stwórz sobie stronę typu sqeeze page, więcej o takiej stronie dowiesz się z artykułu Własna strona internetowa.

Wymyśl dla osób z Twojej branży jakiś użyteczny prezent. Najlepiej niech będzie on w formie elektronicznej np. e-book, video itp. ponieważ nie poniesiesz żadnych kosztów z tym związanych. Dostarczysz im ten upominek, kiedy podadzą Ci swój adres e-mail, taka mała wymiana barterowa ;) Teraz zamiast kierować ruch bezpośrednio na stronę z ofertą, najpierw kierujesz go na stronę przechwytującą. Dzięki niej zdobywasz adresy e-mail, czy inne dane (w zależności jak to ustawisz) osób zainteresowanych tym co masz do zaoferowania. Od tej pory możesz wysyłać swoim subskrybentom  ciekawe i przydatne wiadomości. Możesz z wyczuciem co jakiś czas przesłać im ofertę Twojego produktu jeśli posiadasz swój produkt bądź produkty. Jeżeli ktoś zobaczy czym się zajmujesz, pozna Cię trochę lepiej, polubi, obdarzy zaufaniem i  jeszcze będzie otrzymywał od Ciebie wiadomości z wartościową wiedzą, to wówczas masz duże większe szanse na sprzedaż niż w przypadku osób, które trafiają bezpośrednio na Twoją ofertę. Także jak już widzisz ktoś kto trafia bezpośrednio na Twoją stronę z ofertą często nic od Ciebie nie kupi, opuści tę stronę i nigdy na nią nie wróci. Zapomni o Tobie i Twojej stronie z ofertą.

Ty ze swoim produktem, usługą musisz zaistnieć w świadomości klientów i zdobyć ich ufność i uznanie. Twoja sprzedaż będzie jeszcze większa jeżeli będziesz stosował poniższe techniki sprzedaży.

Skuteczne techniki sprzedaży

Daj odczuć klientowi, że on tu jest najważniejszy

No właśnie wielu sprzedawców zapomina o tej prostej zasadzie, że „klient nasz Pan” i stawia swoją osobę na piedestale, zapominając skupić się na klientach. Tak to już jest, że klientów głównie obchodzi co z tego będą mieli, czy jest to warte takiej ceny, czy ich nie oszukają. Pamiętaj, aby dać możliwość Twoim klientom kontaktu do siebie. Jeżeli będą jakieś problemy z ich strony staraj się jak najszybciej im pomóc.

Poznaj swoich klientów

Różnie to jest, ale dobrze jest pierwsze zacząć od zbadania rynku pod dany produkt, usługę niż od ich pomysłu i stworzenia. Dowiedz się kto jest Twoim idealnym klientem. Więcej o określaniu Twojego idealnego klienta dowiesz się z artykułów Grupa docelowa, Segmentacja rynku.  Zapytaj się klientów czego chcą, z czym mają największy problem, jaką będą w stanie za to zapłacić cenę. Możesz to zrobić na różne sposoby np. posiadając listę adresową wysyłasz swoim subskrybentom ankietę. Niezłym pomysłem jest, abyś w zamian za jej wypełnienie dał im jakąś fajną nagrodę przez co znacznie zwiększysz ilość wypełnionych ankiet. Możesz  również taką ankietę przeprowadzić na Facebooku. Jeżeli masz możliwość dotarcia do swoich klientów przez spotkania, szkolenia, eventy, czy webinary to jak najbardziej wykorzystaj taką szansę, aby ich o to zapytać.

Poznaj własne produkty

Powinieneś wiedzieć jakie produkty, usługi sprzedajesz. W zależności co sprzedajesz, to  Twoje produkty, usługi mogą niczym nie różnić się od konkurencji lub różnić się w małym stopniu. Kiedy wielu sprzedawców ma w ofercie takie same produkty, usługi i Ty do nich należysz, to jak to jest możliwe postaraj się jakoś czymś odróżnić się na plus od konkurencji. Może to być dodatkowy bonus, „podrasowanie” do lepszej wersji tak, aby całość zyskała na wartości. Możesz także zrobić badanie po sprzedaży i dowiedzieć się jakie czynniki zdecydowały o tym dlaczego klient wybrał akurat Twoją ofertę, a nie konkurencji.

Za sprzedaż odpowiadają emocje, a nie logika

Jak już wspominałem w artykule Jak skutecznie sprzedawać ludzie mają głębsze potrzeby tzw. core influence i powinieneś starać się dotrzeć do nich właśnie na tym poziomie. Ludzie w czasie sprzedaży kierują się emocjami po części logiką. Co ważne, to cechy produktu nie sprzedają, sprzedają korzyści jakie osiągnie dana osoba z danym produktem. Tworząc ofertę stosuj na niej takie elementy, które działają na emocje np. 10 pierwszych osób dostaje dodatkowy bonus, oferta w tej cenie ważna jeszcze tylko do…  lub ważna do przekroczenia iluś tam sprzedanych sztuk, lub oferta w obniżonej cenie o ileś tam ważna do tego i tego, albo wystawiasz ofertę na rynek tylko przez określony czas i zamykasz sprzedaż i po pewnym czasie znów otwierasz sprzedaż, solidna gwarancja satysfakcji. Naprawdę pomysłów jak działać na emocje kupujących jest jeszcze wiele i tylko od Ciebie zależy jak je wykorzystasz opierając się o techniki sprzedaży. Możesz jeśli masz taką możliwość zadzwonić do klientów i zapytać ich dlaczego więcej od Ciebie nie kupują, co jeszcze chcieli by mieć itd. Pokażesz tym, że są dla Ciebie ważni.

Nowoczesne techniki sprzedaży

Ułatw kupowanie

Zrób tak, aby maksymalnie ułatwić ludziom proces kupowania. Ogranicz do minimum ilość etapów zamówienia i ilość podawanych danych. Daj możliwość szybkiego z Tobą kontaktu. Jeżeli jest to przez e-mail, to jeśli masz taką sytuację możesz ustawić w swoim programie pocztowym autoodpowiedź np. w stylu: Aktualnie mam wiele klientów i nie dam rady odpowiedzieć natychmiast. Zrobię to tak szybko jak to jest możliwe.

Gdy prowadzisz sprzedaż w sklepie stacjonarnym umieść w widocznym miejscu godziny otwarcia, ew. inne informacje np. możliwość parkingu. W stacjonarnej sprzedaży pamiętaj na co dzień o swoim wyglądzie, uśmiechu i trosce o klienta. Pytaj się swoich klientów w czym jeszcze możesz im pomóc, co jeszcze ew. brakuje im w Twoim sklepie.

Promocje i bonusy

Chyba każdy lubi jak kupując wie, że może zaoszczędzić i do tego dostać przydatne rzeczy za free. Wykorzystaj ten fakt i oferuj swoim klientom różne promocje, oraz dołączaj ciekawe bonusy. Te techniki sprzedaży właściwie zastosowane potrafią znacznie zwiększyć obrót w sprzedaży.

Finalizacja sprzedaży

To chyba najtrudniejszy element. Tutaj zapada decyzja klienta. Jak chcesz dobrze sprzedawać, to myśl tak jak Twój klient.  Zastanów się jakie produkty, usługi z jakimi dodatkami, były by dla Ciebie kuszące, abyś zdecydował się na ich kupno. Masz na prawdę ogrom możliwości kreowania swojej sprzedaży. Także zachęcam Cię wykorzystywać przedstawione w tym artykule techniki sprzedaży.

Co o tym myślisz, podziel się swoim zdaniem w komentarzach poniżej. Jeśli Ci się spodobało kliknij Lubię to na moim FANPAGE http://www.facebook.piotridzik.pl i plus jedynkę. Pozdrawiam Piotrek Idzik.

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.