Upominki reklamowe.

Posted by on Marzec 5, 2016 in Jak zwiększyć ruch na stronie | 0 comments

Upominki reklamoweDzisiaj przedstawię Tobie kolejną z metod na generowanie ruchu na Twoje internetowe projekty, a chodzi mi o upominki reklamowe. Czyli możesz rozdawać gadżety z adresem Twoich stron. Prosta rada, a naprawdę skuteczna: uruchom Twoje pokłady kreatywności i wymyśl przynajmniej kilka gadżetów, które możesz rozdawać za darmo. Zarówno Twoim klientom, jak i potencjalnym klientom.

Upominki reklamowe

Co to mogą być za gadżety? Pisałem już o tym w metodzie system identyfikacji wizualnej. Umieszczaj adres WWW na materiałach reklamowych. Dziś skupię się tylko na kilku najtańszych i najprostszych pomysłach na upominki reklamowe. Każdy z nas uwielbia dostawać prezenty, nikt z tego tak naprawdę nie wyrasta. Ta przyjemność zaskoczenia, niespodzianki, jaką dają upominki reklamowe. Jednak nie wystarczy wydać masę kasy i rozdawać prezenty na lewo i prawo. Święty Mikołaj w biznesie nie istnieje, tak jak każda strategia reklamowa, upominki reklamowe wiążą się z opracowaniem bardzo przemyślnego działania, przynoszącego maksimum korzyści.

Upominki reklamowe – strategie

Czy wiesz, że pomysł, rozdawania reklamowych gadżetów sięga osiemnastego wieku. Już przy kampanii prezydenckiej George’a Washington’a posługiwano się pamiątkowymi przyciskami do papieru. Małe prezenty podtrzymują przyjaźń, duże prowadzą do sukcesu na wielu polach. Nie należy tu bynajmniej mylić, schlebiania komuś, z podlizywaniem się, albo manipulacją.

Pamiętaj, pierwsze wrażenie jest najważniejsze i jest to czasami jedyny atrybut, którym dysponujesz. Wyczucie czasu, sytuacji jest pierwszorzędne, ważne co, kiedy i komu coś dajemy. Odpowiednio dobrany prezent sprawia, że partner czuje się specjalnie wyróżniony, budujesz pewnego rodzaju intymną relację. Upominki reklamowe żyją i funkcjonują o wiele dłużej, niż tradycyjna bierna reklama typu banner czy billboard. W zasadzie najbezpieczniej, by te gadżety były uniwersalne i trafiały do wszystkich. Jednak uwzględnienie i trafienie do Twojej grupy docelowej, pozwoli na spore oszczędności i większą skuteczność zamierzenia. Użyteczność tych drobiazgów, niejako „wymusza” używanie. Co innego lubią kobiety, mężczyźni, rodziny, dzieci, pary, single, miłośnicy zwierząt, itd.

Upominki reklamowe przemawiają o wiele „ głośniej” i skuteczniej niż jakiekolwiek słowa, to bardzo silne narzędzie marketingowe, mogące wywołać swoistą burzę w postaci marketingu wirusowego. Cokolwiek by to nie było, powinno być możliwie wysokiej jakości. Rozpadające się długopisy, okropne w smaku słodycze, wywołają odwrotny skutek. Upominki reklamowe nie muszą być materialne, dzisiaj w dobie cyfryzacji jest sporo możliwości. Ciekawym pomysłem jest oprogramowanie  typu open source. Twórcy tegoż software’u bardzo chętnie przyjmują donacje, a Ty w zamian możesz firmować dany program swoimi danymi. Możesz wydać je własnym sumptem jako płytę cd rom. Podobne cele spełniają el-gadżety typu; darmowe e-booki, proste poradniki, wygaszacze ekranu, zabawnie opracowane tematyki dźwiękowo-graficzne do systemów operacyjnych itp. Kto Cię nauczył tak przeklinać? – pyta mama. – Święty Mikołaj – odpowiada synek. – Jak to?- jak podkładał mi prezent i walnął kolanem o szafkę ;=)

Upominki reklamowe – warunki niezbędne

Nazwa firmy, koniecznie z charakterystycznym krojem, logo, unikalne, kolorowe, przyciągające wzrok. Przy planowaniu strategii dotyczących upominków, musimy uwzględnić własny budżet, czasami warto się „spłukać” i podarować partnerowi coś naprawdę cennego; mp3 player, czy szampana w ozdobnym pudełku. Ewentualnie taniej, elementy uniwersalne; wstążki, ozdobne taśmy, papiery do pakowania, a nawet klapki na plażę. Właśnie trafność upominków ma olbrzymie znaczenie, weźmy przykład branży turystycznej. Torby bagażowe, kosmetyki na plażę, etui do paszportów, poduszki do podróży pod głowę, zatyczki podróżne, czapeczki przeciwsłoneczne. O to właśnie chodzi, o swoistą kompatybilność tematyczną. Nie zapominajmy też o stosowności prezentów; wiek, płeć, zawód, czy nawet lokalizacja zawsze będzie mieć znaczenie. Upominki reklamowe budują bardzo silnie świadomość marki, są ważnym elementem public relations.

Jeśli masz jakieś pytania do tego artykułu upominki reklamowe ew. swoje doświadczenia z reklamowymi upominkami, to napisz je w poniższych komentarzach. Jak w jakiś sposób przydał się Tobie ten artykuł, to podziel się z innymi, którym także może pomóc np. za pomocą mediów społecznościowych. Piotr Idzik.

 

 

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.