Wizytówki online.

Posted by on Lipiec 7, 2015 in Email marketing | 0 comments

Wizytówki onlineWizytówki online, nie mam bynajmniej tu na myśli wizytówek, które możesz np. stworzyć, czy zamówić przez Internet. Myślę o kontaktach na Twojej liście mailingowej jako o całym pudle wizytówek do, których możesz napisać od czasu do czasu coś ciekawego ;) Kiedy budujesz listę adresową i regularnie do niej piszesz, to podobnie będzie w tradycyjnym biznesie. Będzie się to jednak różniło skalą i narzędziami. Jeśli korespondujesz do swoich subskrybentów przekazując im wartościowe rzeczy, to oni dzięki tym mailom będą Ciebie lepiej kojarzyć i znać.

Wizytówki online

Pewnikiem spotkałeś się z pojęciami baza adresowa, autoresponder, lead, czy kreacja. Podobnie jak CTR, Open Rate, czy testy A/B. Te pojęcia są właśnie z zakresu email marketingu. Weź pod uwagę, że za każdym adresem e-mail (podobnie jak za wizytówką) jest jakiś człowiek. W email marketingu będą to właśnie takie wizytówki online. Skoro tak jest, to wyobraź sobie kogoś podobnego do Ciebie, kto przegląda sobie swoją pocztę e-mail i wiele się nie zastanawiając usuwa bezwartościowe dla niego wiadomości. Zapewne większość z tych maili, to spam, maile reklamowe. Jeśli zaś jesteś czyimś subskrybentem, to co dostajesz od tej osoby jest dla Ciebie wartościowe, to już tylko widząc maila po polu Od tej osoby, bardzo chętnie go przeczytasz, bo wiesz, że to może się Tobie jakoś przydać/skorzystasz na tym itp.

Wizytówki online – sposoby ich pozyskiwania

Swoje wizytówki online/listę adresową możesz budować na różne sposoby. Jest tego naprawdę całe mnóstwo. Masz możliwość także wyławiać adresy e-maila z otchłani Internetu, czy kupić sobie nawet gotowe bazy. Niemniej jednak wiedz, że ludzie nie są ławicą ryb do łowienia, czy też stadem baranów, które możesz kupić ;) Chociaż wiem, że są praktykowane różne nie zawsze zgodne z prawem i etyką metody, to ja polecam Tobie działać w sposób etyczny, zawsze będziesz miał w tej materii czyste sumienie.

Także jednym z najbardziej wartościowych sposobów budowanie własnej listy adresowej jest jej zbieranie za pośrednictwem formularza umieszczonego na Twojej stronie/blogu. Jeżeli ktoś jest Twoim subskrybentem i zapisał się na Twoją listę za pomocą metody double-opt-in, tzn. po podaniu maila w formularzu zapisu, dodatkowo jeszcze musiał na swojej poczcie e-mail potwierdzić subskrybcję tej konkretnej listy, do tego czyta Twojego bloga/stronę, doskonale orientuje się kim jesteś/co sobą reprezentujesz/jakie dajesz wartości itp., to w takim przypadku jak najbardziej będzie on skłonny z chęcią otwierać i czytać Twoje maile. Będziecie między sobą w dobrych relacjach, a to będzie się przekładać na jego większe zainteresowanie Twoją działalnością itp.

Wizytówki online – trzy rodzaje narzędzi do email marketingu

Chcąc zbierać swoje wizytówki online jako listę adresową masz w obecnych czasach ogromny wybór narzędzi. Ogólnie te narzędzia możemy podzielić na trzy rodzaje:

1. Program, który instaluje się bezpośrednio na komputerze, z reguły wystarczy zakupić licencję na stanowisko np. AnoMail, SendBlaster, GroupMail itp.
2. ASP, czyli jest to oprogramowanie, które działa na serwerze producenta i jest dostępne przez internetową przeglądarkę. Zazwyczaj płaci się za każdego wysłanego maila, czy pakietowo, niemniej jednak masz tutaj najwięcej możliwości, np. ImpleBot, GetResponse, FreshMail, Sare itp.
3. Skrypty najczęściej PHP, które instaluje się na własnym serwerze, po zakupieniu licencji. Najczęściej posiadają one najmniej funkcjonalności, np. FUMP, AdMailer itp.

Oczywiście jest jeszcze dużo więcej takich narzędzi, chociaż wiele zależy od Twoich preferencji i strategii jakimi się kierujesz przy wyborze narzędzia do email marketingu. Niemniej jednak nim podejmiesz decyzję sugeruje Tobie, abyś jeszcze bardziej zagłębił się w tematykę email marketingu, gdyż, to nie jest jedynie wysyłanie maili, a wymienione powyżej programy nie są zamiennikami Outlooka bądź Thunderbirda. Na profesjonalny email marketing składa się: copywriting, analityka, segmentacja, personalizacja i wiele innych. Jednak jest to głównie umiejętność przyciągania i zjednywania sobie ludzi. Niech Twoje wizytówki online/subskrybenci będą jak najbardziej dla Ciebie wartościowe i będzie między wami obustronna współpracy i sytuacja win-win.

Jeśli masz jakieś pytanie odnośnie tego wpisu wizytówki online, to nie krępuj się, niech wywiąże się ciekawa/merytoryczna dyskusja pod spodem w komentarzach. Kiedy coś się Tobie podobało, to podziel się tym wpisem z innymi np. przez media społecznościowe. Pozdrawiam, Piotr Idzik.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.