Dochodowy biznes.

Posted by on 25 czerwca, 2013 in Ebiznes | 0 comments

Dochodowy biznesZ tego artykułu dowiesz się jak znaleźć innowacyjny pomysł na dochodowy biznes lub nowy produkt, który podbije rynek mając za sobą odpowiednie wsparcie marketingowe. Czy wiesz co decyduje o sukcesie ludzi na rynku? Co przyczynia się, że jedni wiodą prym, a inni nie umieją zainteresować swoich klientów? Jednym z głównych czynników będzie produkt. Kiepski raczej mało kogo zainteresuje i z jego reklamą będą problemy. Mimo jednak jeżeli będziesz miał super produkt, to on sam nie wystarczy. Będziesz potrzebował jeszcze marketingu, kontaktów biznesowych itp. Jednak z drugiej strony te pozostałe rzeczy bez dobrego produktu będą nic nie warte.

Nie martw się produkt nie musi być super hiper idealny, z nagrodą nobla itd. Wystarczy często taki produkt, który będzie zaspokajał odpowiednie potrzeby klientów.

Są sposoby, aby urzeczywistniać pomysły na produkty i to produkty mające wielki potencjał dominacji na rynku, a co za tym idzie przynoszące wielkie pieniądze. Ok. Zaczynajmy wskazówki na dochodowy biznes.

Dochodowy biznes potrzeby klientów

Wczucie się w potrzeby klientów

Niech ta wskazówka na dochodowy biznes będzie z Tobą w czasie czytania tego całego artykułu. Niezależnie od tego jak zabierzesz się do określenia produktu, to będziesz potrzebował dla niego zbytu. Wiele razy tak się zdarza, że czym się zajmuje osoba prywatna, lub firma jest skutkiem hobby, zainteresowań. Jest tak, że zamiast zapytać się ludzi jakie mają problemy, co im przeszkadza w istniejących rozwiązaniach itp., osoba prywatna, czy założyciel firmy na te pytania odpowiada sam sobie zgadując na chybił trafił potrzeby i zachowania odbiorców.

Dopasowania Twojej oferty do potrzeb rynku

Obecnie co sobą reprezentujesz? Jakimi zasobami dysponujesz? Jaką wiedzę posiadasz Ty, ewentualnie Twój zespół? Z jakiej dziedziny masz najwięcej doświadczeń? Kiedy tworzysz produkt z dziedziny na jakiej się znasz, wiesz co robić żeby wszystko wyszło tak ja trzeba. Gdy masz zamiar zaistnieć w nowym segmencie, którym się jeszcze nie zajmowałeś, będziesz konkurował z osobami, które już działają na tym rynku i dobrze im to wychodzi. Twoja niewiedza może Cię kosztować masę błędów i pieniędzy.

Sama pasja nie wystarczy, musisz jeszcze wiedzieć, to co dla Twoich klientów będzie stanowić wartość, za co będą chcieli z przyjemnością płacić. Wówczas to będziesz w stanie dopasować się ze swoją ofertą do potrzeb rynku budując dochodowy biznes. Jednak wiele osób i firm rozszerza swoje działania o nowe dziedziny, przy czym nie ma o nich bladego pojęcia.

Ulepszanie już istniejących rzeczy

Taktyką wchodzenia na już istniejący rynek można w dużym skrócie nazwać czerwonym oceanem. Przyjmijmy, że chcesz otworzyć nową księgarnię. Masz już na starcie konkurencję z istniejącymi księgarniami np. konkurujesz z nimi ceną, lokalizacją, ilością asortymentu itp. Prawa w tym obszarze rynku zostały już ustalone, a Ty pływając po czerwonym oceanie będziesz się musiał do nich dostosować. Chcesz więcej sprzedawać od konkurencji? Produkuj np. bardziej lekkie telewizory, bardzie oszczędne samochody itp. Stwórz podobną usługę do konkurencji, ale o nietypowych rozwiązaniach, które pozwolą Tobie odróżnić się od konkurencji swoją innowacyjnością i dodatkowymi korzyściami dla klientów.

Przystosowanie się do zmieniających się potrzeb rynku

Jako przykład do tej wskazówki podam Ci historię mojego sąsiada, który jest z wykształcenia elektronikiem. Przez kilkanaście lat trudnił się naprawą głównie telewizorów i sprzętu rtv. Teraz, dzięki nowym technologiom takie np. telewizory coraz rzadziej się psują, a jak się popsują, to najczęściej nie opłaca się ich już naprawiać. Także sąsiad troszeczkę zmienił profil swojej działalności i obecnie zajmuje się elektryką samochodową co okazało się strzałem w dziesiątkę i świetnym pomysłem na dochodowy biznes.

Praktyczne udoskonalenia

W koncepcji błękitnego oceanu szukasz rynkowych nisz i zmieniasz to co jest na rynku. Tworzysz produkt, czyniąc go unikalnym. Twoi potencjalni klienci mogą zobaczyć jak on działa. Przykładasz dużo uwagi, pieniędzy i czasu, aby wyedukować swoich odbiorców. Już nie wystarczy, że im powiesz „Stworzyłem taki oto produkt”, jak w przypadku czerwonego oceanu. Tutaj uświadamiasz osoby, że Twój produkt jest nim niezbędny, że z jego pomocą zaoszczędzą pieniądze, czas, będą szczęśliwsi.

Jeżeli chcesz stworzyć nowy produkt/usługę według koncepcji błękitnego oceanu zastanów się:

– czego może brakować wybranym istniejącym towarom na rynku; jakie mają problemy klienci i co chcą zmienić,
– co możesz zmienić w procesie korzystania z produktów,
– jak możesz zmodyfikować istniejącą na rynku sytuację – zmienić grupę odbiorców, model płatności i inne; niektóre z poniższych wskazówek pomogą Tobie w odpowiedzi na to pytanie.

Specjalizacja

Przyjmijmy, że na Twoim rynku większość firm i osób działa kompleksowo mając „wszystko w ofercie”.  Pomyśl jakie będziesz miał korzyści jeżeli postawisz na specjalizację, czyli zawęzisz swoją ofertę. Całkiem możliwe, że dzięki temu wzbudzisz większy autorytet, a klienci będą chętniej płacić Tobie pieniądze gdyż zobaczą, że jesteś dobry w jednym konkretnym temacie. Takie działanie pozwoli Tobie również na łatwiejszą automatyzację i skalowanie.

Kompleksowość

Jeżeli firmy i osoby z Twojego obszaru rynku specjalizują się w swoich tematach, to Ty możesz wyróżnić się od nich jeszcze bardziej kompleksowym działaniem. Aby tego dokonać będziesz potrzebował jeszcze więcej pracowników/podwykonawców. Wówczas Twoja działalność będzie łączyła wiele podmiotów. Wielu klientów nie lubi współpracować z kimś, kogo pracownicy nie mogą się ze sobą porozumieć i każdą sprawę trzeba tłumaczyć od początku. Dlatego tak ważne jest, abyś stworzył swój własny zgrany zespół.

Indywidualizacja usług

Czy działasz może na rynku na, którym każdy klient jest traktowany tak samo i standardowo? Jeżeli tak, to zastanów się nad indywidualizacją usług, lepszym ich dopasowaniu do klienta. Może Ci w tym pomóc system gromadzący odpowiednie dane o klientach. Co więcej taki system może wysyłać im oferty dopasowane do ich stylu życia, zainteresowań itp. Taka koncepcja zwana marketing automation, pozwoli Tobie na automatyczną personalizację ofert. Także Twoja indywidualizacja usług na zdominowanym rynku przez masową obsługę, wyróżni Twoją ofertę i zapewni Ci dochodowy biznes, oraz inne dodatkowe korzyści.

Uproduktowienie usług

Uproduktowienie usług to znaczy, że rozkłada się usługi na czynniki pierwsze i każdy z nich usprawnia się i automatyzuje, zlecając na zewnątrz, czy rozdzielając pracę. No bo przecież nie ma większego sensu, aby prostymi, powtarzalnymi sprawami zajmował się np. drogi programista, gdyż to samo może zrobić „tańsza osoba”, czy maszyna. Takimi czynnościami mogą być np. przepisywanie tekstu do komputera, szukanie danych w Internecie itp.

Często takie uproduktowienie usług powoduje drastyczną obniżkę cen usług, ponieważ ogólnie klienci będą mogli więcej zapłacić za indywidualną obsługę, a za zautomatyzowaną już zapłacą o wiele mniej.

Przykładem takiego uproduktowiania usług mogą być filmy skutecznie zastępujące np. teatralne przedstawienia. Video zostało bardziej powtarzalnym produktem. Aby go odtworzyć nie potrzeba już ponosić kosztów w postaci aktorów, reżyserów itp. Ponosi się je jednorazowo.

Zamiana b2b na b2c i odwrotnie

Czy swoje usługi oferujesz osobom fizycznym, a może firmom? Pomyśl o sprzedaży Twojego produktu do innej grupy docelowej. Jeżeli nie, to zastanów się, kto może jeszcze odnieść korzyści z Twojego produktu/usługi?

Dochodowy biznes trzy rodzaje usług

Przyśpieszenie procesu

Planujesz zrobić swoją stronę internetową. Możesz wybrać np. agencję interaktywną do jej stworzenia lub stworzyć ją samemu za pomocą generatorów stron www, na co możesz poświęcić dosłownie kilka chwil. Jeśli wybierzesz opcję z agencją, to za takie dedykowane tworzone na wyłączność rozwiązanie zapłacisz o wiele więcej, niż robiąc stronę „z szablonu”. Co prawda w opcji z agencją Twoja strona będzie bardziej spójna z identyfikacją wizualną Twojej marki.
Dla przykładu obok restauracji są także i dobrze prosperują fast foody jak np. Mc Donalds. W fast foodach przyrządzanie posiłków nie wymaga finezji, długiego czasu przygotowania, drogich kucharzy. Siłą fast foodów jest prostota przygotowania i powtarzalność przepisów. Bardzo często przyśpieszając proces powoduje się obniżkę ceny produktu/usług, ponieważ spada jakość produktu, czy jakość obsługi klienta.

Bywa i tak, że przyśpieszenie procesu jest związane z podwyższeniem ceny produktu/usług. Chociażby list priorytetowy. Jeżeli planujesz zlecić pracę na wczoraj, to licz się z odpowiednio wyższą stawką.

Ciekawostka oferujemy trzy rodzaje usług:

Dobrze – Tanio – Szybko

DOBRZE i TANIO nie będzie SZYBKO
DOBRZE i SZYBKO nie będzie TANIO
Szybko i Tanio nie będzie DOBRZE

Kreowanie powszechnego produktu na markowy lub ekskluzywny

Pewnie znasz produkty, które są bardzo powszechne i ciężko jest ustalić dla nich konkretną grupę docelową. Do takich produktów należą np. chleb, woda, warzywa. Jednak nawet tak popularne towary mogą uzyskać rangę markowych lub ekskluzywnych. Dla przykładu Voda naturalna jest jedną z najdroższych na rynku. Produkowana jest w eleganckich szklanych butelkach. Markowym produktem stały się banany z naklejką Chiquita.

Jeżeli myślisz o wybraniu tego modelu na dochodowy biznes, pomyśl jakie jeszcze mogą być produkty wydające się na powszechne, neutralne, nijakie i dostosuj je pod konkretną grupę docelową.

Popularyzacja

Pomyśl jakie towary z początku były dostępne dla nielicznych, aż do czasu, kiedy ktoś zaczął ich produkcję w większych ilościach. To skutkowało spadkiem jednostkowych kosztów i więcej ludzi mogło sobie na nie pozwolić. Przypomnij sobie pierwsze telefony komórkowe, telewizory. Z biegiem czasu i postępem elektronika użytkowa coraz bardziej się upowszechnia, i to co kiedyś  było luksusem, dzisiaj stanowi powszechny produkt w naszych domach.

Chcesz wykorzystać ten model, to zastanów się jakie teraz produkty i usługi są ekskluzywne i nie są dostępne dla większości ludzi. Kiedy będziesz wiedział jak je spopularyzować, zdobędziesz dostęp na pozyskiwanie wielu klientów.

Zaadaptowanie produktu do nowej grupy docelowej

Innowacja wcale nie musi bazować na stworzeniu nowego produktu. Nieraz wystarczy, abyś przedstawił istniejący towar nowej grupie docelowej i zaadaptował go do jej potrzeb. Tym sposobem docierasz na nowe rynki i nie musisz robić większych zmian w produkcji, czy logistyce.

Kupowanie start-upa, firmy, franszyzy

Chcesz szybko znaleźć pomysł na dochodowy biznes? Jeżeli będziesz mieć taką możliwość kup dobrze zapowiadający się start-up, zarabiającą, czy o zaniżonej wartości firmę bądź franszyzę.

Podsumowanie dochodowy biznes

Innowacje pochodzą ze zmiany istniejącego status quo na rynku. Kiedy masz dar kreatywnego myślenia potrafisz znaleźć się w istniejącej sytuacji i obrócić ją o 180 stopni. Innowacyjne podejście to podstawa.

Dziękuję, że zechciałeś przeczytać ten trochę dłuższy artykuł. Myślę, że powyższe wskazówki pomogą Tobie znaleźć pomysł na dochodowy biznes, czy nowy produkt z, którym będziesz miał realną szansę na podbój rynku.

Co o tym myślisz? Czekam na komentarze, sugestie, pytania, lajki i plus jedynki. Pozdrawiam Piotrek Idzik.

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.