Fajne filmy.

Posted by on 9 maja, 2015 in Jak zwiększyć ruch na stronie | 0 comments

Fajne filmyKolejna z serii metod pozyskiwania ruchu na stronach internetowych, a będzie to o nagrywaniu i publikowaniu wideo, czyli fajne filmy. Żyjemy już od dawna w kulturze, gdzie obrazek zastępuje słowo, film bywa czasem atrakcyjniejszy niż książka. Po prostu nie wymaga od widzów uruchamiania wyobraźni, tylko wprost sugeruje gotowe wnioski. Ten język przekazu jest bardzo popularny, przekonujący i bardzo wygodny. Fajne filmy możesz realizować na wiele sposobów. Jeśli masz do dyspozycji dobrej klasy aparat fotograficzny, telefon, ipad, palmtop, tablet,  kamerę dobrej jakości i uważasz, że Twoja aparycja, mimika, gestykulacja, mowa ciała jest w porządku, wypowiadasz się wprost do kamery. Może to być seria wywiadów z ciekawymi ludźmi, zapis dyskusji, reportaż, filmik instruktażowy do jakiejś aplikacji, usługi online. Jako prezentację Twoich produktów lub usług, jak wyglądają, działają, jak je konserwować.

Fajne filmy

Aby taka sfilmowana prezentacja była profesjonalna, były to fajne filmy należy zadbać o dobre oświetlenie i bardzo wysokiej jakości dźwięk. Należy mówić płynnie, szybko, dynamicznie, bez zająknięć, mlaskania, zbędnych pauz, przerw, z przekonaniem. Trzeba próbować do skutku, po którymś razie nabędziesz takiej pewności, że skręcisz film od pierwszego ujęcia do ostatniego bez przerw. Inną formą filmowej prezentacji jest przygotowanie webinaru czyli odtworzenie pokazu slajdów z Twoim komentarzem podłożonym na żywo. Wykorzystujemy program do przechwytu video z Twojego komputera. I wcale nie muszą być to programy szybkie – jak w tym dowcipie  – „Wchodzi mężczyzna do kawiarenki internetowej i pyta : –  Czy są wolne komputery ? – Nie – mamy same szybkie. ”;)

Fajne filmy – warunki sukcesu

Proces przygotowania dobrego, przekonującego materiału Twoje fajne filmy dzieli się na; przygotowanie produkcji, produkcję i postprodukcję. Zanim rozpoczniemy prace z kamerą, trzeba zaplanować;  jaki cel ma Twój film ?, jaki ma mieć charakter ?, kim są Twoi widzowie ?, jaki poziom wiedzy prezentują ?. Stwórz bardzo szczegółowy przejrzysty scenariusz. Produkcja to już działanie w pełni kreatywne. Jest to bardzo ważny etap, ponieważ z kiepsko nagranego materiału nie da się na etapie post produkcji  już nic porządnie wyglądającego zrobić. Konieczny jest statyw lub stabilne podparcie, nagłe wstrząsy i drganie obrazu są niedopuszczalne. Trzęsący się obraz nie pozwoli na skupienie się na treści.  Jeśli nagrywamy dźwięk w plenerze, konieczny jest mikrofon zewnętrzny, trzymany przez prezentującego lub wpinany w ubiór. Mikrofony w kamerze „zbierają” niepotrzebne dźwięki otoczenia, wiatr – to znowu będzie przeszkadzać w odbiorze.

Jeśli nie posiadamy dodatkowego oświetlenia w plenerze, nigdy nie nagrywamy pod słońce. Jeśli masz opanowane technikalia, możesz nieco poeksperymentować, jednak w głowie miej pełną wizję. Wzoruj się na najlepszych, materiał musi być w miarę różnorodny, (różne ujęcia,  ciekawe przejścia) ale ma być spójny. Postprodukcja jest kluczowa, ponieważ nadajemy całemu filmowi ostateczny kształt. Montaż, zastosowanie efektów, podanie informacji o Twojej stronie, inne komentarze tekstowe, podkład muzyczny. Muzyka to bardzo ważny element, powinna być raczej tłem, nie dominować, czy przeszkadzać w odbiorze. Ważna jest też cisza, nie ma nic gorszego od stałego „hałasu”. To wszystko tworzy przekonującą intrygującą całość, przyciągającą uwagę odbiorców. Po skończeniu edycji i ukończeniu filmu, najlepiej jest zaprezentować film innym osobom, najlepiej znającym się na rzeczy. Po wielu godzinach pracy nad filmem traci się zdolność obiektywnej oceny. To co wydawało Ci się znakomite, może się okazać takie sobie i trzeba dokręcić, przemontować, uzupełnić niektóre ujęcia, czy wręcz epizody. Kilka podpowiedzi ; logo strony www/firmy na początku i na końcu filmu lub w jego trakcie w rogu ekranu, zapowiedź pełnych informacji ze skierowaniem na stronę, dbałość o szczegóły, czyli synchronizacja dźwięku z obrazem oraz doskonała jakość całości.

Fajne filmy – jak rozpowszechniać?

Istnieje wiele różnych miejsc, gdzie można publikować swoje filmowe dokonania, fajne filmy . Oczywistym wydaje się Youtube – http://www.youtube.com., ponieważ oprócz łatwości obsługi, posiada dodatkowe opcje marketingowe. Łatwo ładujesz film, dodajesz tytuł i opis (koniecznie z linkami do Twoich stron), słowa kluczowe jako tagi. Można także stworzyć własną stronę na YT – videobloga, gdzie możesz podawać pokrewne filmy, swoje i innych, za zgodą autorów. Ta platforma pozwala na budowanie własnych list odtwarzania i układanie galerii filmów. Filmy można z łatwością osadzać na stronach internetowych; co ważne, portalach społecznościowych, uruchamiamy w ten sposób marketing  wirusowy. Podobną platformą jest Vimeo – http://vimeo.com., uznawany za bardzo solidny, zapewnia doskonały odtwarzacz, świetną jakość obrazu, brak limitów długości filmów. Niezły spis znajdziesz na stronach Wikipedii – http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_hosting_websites. Na tej stronie z kolei, masz linki do kilku największych serwisów (Polska i Świat) oraz alfabetyczną listę linków do serwisów ogólno-światowych. http://www.wykop.pl/ramka/10092/serwisy-podobne-do-youtube-i-video-google-video-web-2-0/.
Zanim jednak umieścisz tam jakiekolwiek materiały, zapoznaj się z ich regulaminami. Wiele z nich ma pewne ograniczenia, dotyczące praw autorskich, tematyki filmów, czy zastosowań komercyjnych. Życzę Tobie, aby Twoje filmy były to fajne filmy i przez to dawały Ci rożne korzyści.

Jak tam masz już swoje fajne filmy, działasz w video marketingu? Pochwal się swoimi dokonaniami w komentarzu poniżej, a jak się podobało daj innym znać o tym wpisie. Piotr Idzik

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.