Komunikatory internetowe.

Posted by on 9 czerwca, 2016 in Jak zwiększyć ruch na stronie | 0 comments

Komunikatory internetowePrzed Tobą kolejny sposób na pozyskiwanie ruchu na Twoich stronach, którym są komunikatory internetowe i ich właściwe wykorzystanie. Kto by pomyślał jeszcze kilkanaście lat temu, że komunikacja z ludźmi, mieszkającymi z dala stanie się taka łatwa. Komunikatory internetowe umożliwiają szybką i sprawną komunikację, bezpieczeństwo poprzez szyfrowanie. Wysoka jakość połączeń pozwala prowadzić wideokonferencje, nawet przy mniejszej stabilności łącza.

Wśród komunikatorów internetowych świetnie się sprawdza jako komunikator biznesowy Skype. Posiada on masę opcji z, których możesz korzystać robiąc biznes przy pomocy internetu. Także jeśli chodzi o komunikatory internetowe, to Skype jest dla mnie numer 1 i oferuje więcej funkcji, niż się spodziewasz, więcej na http://www.skype.com/pl/features/. Daj opis Skype, a także innym komunikatorom. Z pewnością masz w kontaktach Skype wiele osób i jesteś także (statystycznie) na listach kontaktów przynajmniej u kilkudziesięciu osób. Niby niewiele, ale można używać opisu Skype jak i innych komunikatorów w skuteczny sposób. Jak? Oto moje rady:

Komunikatory internetowe – personalizowanie

Zarówno w płatnej telefonii internetowej VOIP (voice-over-ip), jak w bezpłatnych rozwiązaniach; Skype, GGPro, w sieci Jabber (google talk, miranda, PS, xpcom), konfigurowanie dowolnych opisów jest stosunkowo proste. Same loginy już mogą zawierać istotne informacje. Dodajemy również krótkie info o sobie i swojej firmie. Marketing poprzez komunikatory internetowe, przypomina nieco pasywne formy promocji, ale nie do końca tak jest.

Dajemy obowiązkowo link do strony firmowej w opisie. W trakcie rozmów dzielimy się również linkami do ; nagrań audio, webinarów, blogów, filmów, prezentacji, stron przechwytujących, pokazów slajdów, funpage’y, artykułów. Rotacyjnie, każdy z nich zmieniamy co jakiś czas, ludzie tak łatwo nie przywykną. Wyróżniamy wyrazy dużymi literami, oryginalnym, ale czytelnym krojem czcionki. Zachęcamy do wejścia krótkimi opisami do każdego linka, nie mylimy ludzi adresem.

Komunikatory internetowe – strona praktyczna

Nie ma co ukrywać, ale

rozmowy, czy to pisemne, czy video, stanowią doskonały poligon do eksperymentów, dopracowywania swoich metod, swojego stylu. To potem będzie procentować w kontakcie bezpośrednim, twarzą w twarz, czy na konferencjach, przy udziale większej ilości osób. Spokojnie, pozbędziesz się; guli w gardle, supła w żołądku, gorących i zimnych potów. Nauczysz się koncentrować na meritum sprawy. Ćwiczysz miłą intonację głosu. Napotkasz osoby otwarte i zamknięte na Twoje propozycje. Te drugie odkładamy na później, a otwartych pytamy; czego oczekują?, co chcieliby zmienić?, co im się podoba?. Czasami w ogóle nie ma konieczności dochodzenia do jakichś wniosków. Wielu ludziom wystarczy sama rozmowa.

Komunikatory internetowe – budowanie relacji

Znam osoby, które twierdzą, że właśnie podczas rozmowy dochodzą do ciekawych przemyśleń lub rozmowa ich inspiruje do późniejszych konstatacji. Komunikatory internetowe nie służą do sprzedaży czegokolwiek. Choć Twój partner zechce być może, początkowo trochę poużywać sobie produktów, a po jakimś czasie się wciągnie. I nie przejmuj się początkowymi odmowami, wyniki przyjdą z czasem, przy drugiej, trzeciej rozmowie z kandydatem. Dzwonisz po prostu, aby komuś pomóc, podzielić się możliwościami, ale nie od razu sprzedawać. Pytasz, czy wszystko w porządku, jak zdrowie?, praca, rodzina, rozmawiacie o życiu, to nie call center, raczej forma bardziej towarzyska.

Dlaczego to takie trudne?, nacisnąć przycisk i mówić. Strach przed przerwaniem rozmowy, a może awanturą, nieprzyjemnymi epitetami. Strach przed pytaniami na które nie potrafimy odpowiedzieć. Gdy czegoś nie wiesz, przyznaj się, obiecaj się dowiedzieć, nie każdy wie wszystko. Ciągle się uczymy, „- no ciekawe, nikt mnie wcześniej o to nie pytał?” Informatycy oglądają film o telepatii – ciekawe jakie mieli transfery ? – pyta pierwszy ;=)

Komunikatory internetowe są świetną formą promocji budowania relacji z potencjalnym współpracownikiem. Jeśli ktoś Ci przerywa pozwól mu mówić, pytaj, niech mówi dalej, niech poczuje swobodę, wolność wyrażania swoich poglądów, nie naciskaj. Niech rozmowa toczy się w bardzo przyjaznej atmosferze, bez napięcia. Pomimo braku satysfakcjonującego finału, jest ogromna szansa na następne okazje. Gdy coś przekazujemy, powinniśmy jednak przewidywać, jakie reakcje napotkamy. Zazwyczaj zdobędziemy tę wiedzę po kilkudziesięciu telefonach. Rozmowa nie powinna być zbyt długa, ludzie są dzisiaj bardzo zajęci. Pamiętaj, by nie czytać, opierasz się na materiałach, ale mówisz w sposób możliwie naturalny. Jak widzisz, w różnych aspektach zasady porozumiewania się poprzez komunikatory internetowe w biznesie są bardzo pokrewne, w końcu mają przynieść określone efekty.

Niemniej jednak liczę się z Twoim zdaniem. Napisz proszę jak masz doświadczenia z komunikatorami internetowymi, czy jakieś inne Twoje pytania z tym związane. Coś Ci się spodobało, artykuł okazał się pomocny? W takim razie przekaż link do niego innym, niech także skorzystają. 3 maj się ;) Piotr Idzik

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.