Mailing reklamowy.

Posted by on 7 października, 2014 in Email marketing | 0 comments

Mailing reklamowyMailing reklamowy  to jedna z najbardziej skutecznych form marketingowej promocji. Na efekty kampanii e-mailingowych ma wpływ wiele czynników i o tym będzie traktował ten artykuł mailing reklamowy. Jeśli chcesz poprawić swoją skuteczność w mailingu reklamowym, to zapraszam Cię do lektury.

Mailing reklamowy

Masz poniżej 12 punktów, które należy przestrzegać przy tworzeniu skutecznej i efektywnej kreacji do wysyłki mailingu, czy będzie to mailing reklamowy, czy o innym charakterze. Zwróć szczególną uwagę na pierwsze dwa punkty. Nadawca i temat są kluczowe do osiągania sukcesów w email marketingu. Jeżeli one nie zwrócą uwagi i nie zachęcą do otworzenia maila, reszta będzie już daremnym wysiłkiem. Miej na uwadze, że Twoi odbiorcy mogą być bardzo zajętymi osobami, a niektórzy z nich dostają tyle maili, że nie są w stanie ich „przetrawić”. Te dwa czynniki – nadawca i temat muszą na tyle być interesujące i sugestywne, aby w kilka sekund odbiorca zdecydował o tym, czy otworzy daną wiadomość, czy nie. Także skup się szczególnie na tych dwóch czynnikach  tworząc mailing reklamowy. Jednak pamiętaj, aby przez treść wiadomości nie zawieść swoich odbiorców i spełnić złożoną w temacie obietnicę.

Mailing reklamowy zasady

12 zasad tworzenia skutecznego mailingu

1. Nadawca

Pole „Nadawca”, to budowanie Twojej wiarygodności niezależnie, czy będzie to mailing reklamowy, czy inny. Także ważną sprawą jest wpisanie w nim odpowiedniej nazwy. Nadawca po prostu musi być jak najbardziej rozpoznawalny. Maile od takiego nadawcy są traktowane znacznie lepiej i mają znacznie większe szanse na otwarcie. Dobrze jest, abyś stale używał określonej nazwy nadawcy i adresu e-mail komunikując się ze swoją jedną listą adresową. Internauci często postępują według schematu, tzn. pierwsze sprawdzają pole „Nadawca wiadomości”, jeśli go zaakceptują, następnie sprawdzają „Temat wiadomości e-mail”.

2. Temat

Temat maila skłania ostatecznie do otworzenia wiadomości, dlatego też musi on spełniać 3 kryteria: ma być konkretny/intrygujący i skłaniający do działania. Tworząc temat Twojej kreacji mailingowej miej na uwadze następujące wskazówki:

• Optymalna długość tematu mieści się w granicy 30-50 znaków.
• Pisz językiem korzyści mając na uwadze potrzeby Twoich odbiorców np. „Moje prezenty dla Ciebie – weź je TERAZ! ”.
• Na wzbudzanie ciekawości, możesz stosować niedomówienia, czy sugerować kontrowersyjną treść np. „Śmiali się ze mnie, kiedy zacząłem… ” , „Żadna inna nie daje tak dużo…”.
• Możesz zasugerować rozwiązanie jakiegoś problemu np. „Jak przeprowadzić prezentację? ”.

3. Format

Format HTML pozwala nam wykorzystać dowolną grafikę. Jednak mogą wystąpić problemy z odbiorem (większość programów pocztowych blokuje obrazki przy pierwszym otwarciu). Dobrze jest umożliwić subskrybentowi, czy chce dostawać wiadomości w formie HTML, czy tekstowej. Nie każdy klient poczty wspiera wiadomości pod postacią HTML.

4. Szablon

Kiedy masz zamiar robić powtarzalne wysyłki mailingu, czy newsletter cykliczny, warto abyś przygotował graficzny schemat dla wiadomości, czy szablon. Określenie stałego wzorca wzbudza poczucie bezpieczeństwa u odbiorców. Korzystanie z szablonu niesie ze sobą wygodę. Możesz przed każdą wysyłką podmieniać tekst, zdjęcia, linki na bazie już opracowanego graficznego układu (layoutu). Możesz umieścić w takim szablonie np. Twoje logo w lewym górnym rogu.

5. Treść

Twoja treść powinna być ciekawa. Niby jest to oczywiste. Nie mniej jednak pamiętaj, aby ta treść była ciekawa z punktu widzenia Twojego odbiorcy! Twoi czytelnicy powinni chcieć ją czytać, ze względu na ich zainteresowania, problemy, potrzeby itp. Jeśli Twoje treści są dla nich wartościowe i użyteczne, mam tu na myśli tzw. treści Premium, to będą oni także skłonni zaakceptować Twoje komercyjne (reklamowe) treści . Miej na uwadze, że rolą email marketingu jest przeniesienie odbiorcy maila na stronę internetową. Dlatego też umieszczaj w mailach tzw. „zajawki”, a nie całą treść, jaką chcesz przekazać, czy też całe artykuły.

6. Call to action, czyli wezwanie do działania

W każdy swoim mailu umieść wyraźne CTA np. czytaj więcej, zobacz to, pobierz etc. Możesz umieścić w treści maila np. pod postacią buttona (graficznego elementu) wyraźne CTA.

7. Format

Nie przekraczaj szerokości 600 pikseli przygotowując szablon wiadomości. Informacje, które są najważniejsze staraj się umieszczać na samej górze. Większość czytelników podejmuje decyzję o czytaniu dalej po pierwszych linijkach tekstu. Informacje główne umieszczaj w prostokącie o wymiarach 600×350 pikseli.

8. Grafiki

W większości pocztowych programów wyświetlanie obrazków przy pierwszym otwarciu wiadomości jest automatycznie blokowana. Kiedy doda się danego nadawcę do książki adresowej lub kliknięciu „pobierz grafiki”, zostaną one dociągnięte z serwera.

Podczas tworzenia grafiki wiadomości miej na uwadze poniższe wskazówki:

• Używaj małych obrazków. Im będzie większy obrazek, tym będzie większe puste pole, jeżeli go nie widać, a tym samym taki e-mail będzie się dłużej wczytywać : (
• Wypełniając parametr ALT dla każdego obrazka nakłoń czytelnika do pobrania grafik.
• Zrób testy jak wyglądają Twoje e-maile bez obrazków.
• Zrób wersję e-maila dostępną przez WWW i zamieszczaj w mailu link „Jeśli nie możesz przeczytać tego e-maila, zobacz go w przeglądarce”.
• Przygotowując grafiki, pamiętaj, że optymalna waga mailingu (plik HTML z grafikami) to 50-100 Kb.

9. Personalizacja

Jeśli masz informacje o imieniu Twojego adresata, to możesz wykorzystać to w temacie, czy treści wiadomości. Odbiorca dobrze reaguje jak się zwraca się do niego bezpośrednio po imieniu.

10. Wirusowość

Twórz swoje wiadomości w taki sposób, aby Twoi czytelnicy chcieli się nimi dzielić ze znajomymi. Możesz wykorzystać narzędzia typu „Podziel się”.

11. Stopka

Stopka to także istotna część maila. Umieść tam:

• Twoje teleadresowe dane (administratora bazy danych mailowych).
• Link do wypisania się z Twojej listy.
• Inne informacje, które chcesz przekazać.

12. Testy i statystyki

Miej na pamięci planując mailing reklamowy, czy też inny, aby sprawdzić, czy Twój e-mail prawidłowo się wyświetla w różnych programach pocztowych, oraz różnych przeglądarkach i urządzeniach do przeglądania poczty. Testuj na małych grupach swoich baz mailingowych np. różne tytuły lub wersje szablonów, aby w wysyłce do większej części wykorzystać najskuteczniejszą wersję. W tym celu możesz wykorzystać śledzenie linków dostępne w programie do wysyłki mailingu. Możesz także samodzielnie przygotować linki, tagując je przy pomocy narzędzia Google (śledzenie za pomocą statystyk Analytics w zakładce „Kampanie”).

Mailing reklamowy podsumowanie

Stworzyć taki mailingowy przekaz, który będzie skuteczny w realizacji wyznaczonych marketingowych celów jest niezłym wyzwaniem niezależnie od tego, czy będzie to mailing reklamowy, czy nie komercyjny. Jak widzisz ma na to wpływ wiele czynników, do tego dochodzi testowanie różnych elementów, aby zdobyć potrzebne informacje. Myślę, że przy pomocy tego artykułu będziesz mógł tworzyć jeszcze bardziej skuteczne swoje kreacje, czy to będzie mailing reklamowy, czy inny rodzaj mailingu i tego Ci życzę z całego serca!

Jednak jestem ciekaw co Ty o tym myślisz? Zapraszam Cię do dyskusji w komentarzach. Kliknij też Lubię to i google + . Pozdrawiam. Piotrek Idzik.

 

 

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.