Najlepszy telefon biznesowy.

Posted by on 8 maja, 2014 in Mlm, Narzędzia ebiznesu | 0 comments

Najlepszy telefon biznesowy

Najlepszy telefon biznesowy w marketing sieciowym. Dzisiaj powiem Tobie jak radzić sobie z telefonem w biznesie. Od umiejętnego wykorzystania telefonu będzie zależeć Twój sukces w tej branży. Marketer zajmujący się network marketingiem ma do swojej dyspozycji cały arsenał narzędzi, które ułatwiają mu pracę. Jednym z takich narzędzi jest telefon. Pozostaje jednak kwestia: jak prawidłowo przeprowadzić rozmowę? Przecież to jest niezwykle ważne, by nie „spalić” kontaktu. I właśnie między innymi o tym postanowiłem Ci dzisiaj napisać.

Jeśli wykonywałeś wcześniejsze czynności, o których Ci pisałem (a jestem pewien, że tak) to masz już listę kontaktów. Na liście są osoby, które są z Tobą w jakichś relacjach: lepszych lub gorszych. Są to osoby bardziej lub mniej aktywne.

Najlepszy telefon biznesowy

Zajmijmy się zatem prospectingiem zaawansowanym, który pozwoli Ci dotrzeć do nieograniczonej ilości osób wykorzystując najlepszy telefon biznesowy. Jednak zanim o tym – wykorzystajmy w końcu listę kontaktów, która stworzyłeś. Przeprowadziłeś ostatnio selekcję, by wiedzieć, z kim się skontaktować w pierwszej kolejności. Masz posegregowaną listę zgodnie z ilością punktów. Jak już wcześniej pisałem – im więcej ma przyznanych punktów dana osoba, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie chętna do współpracy.

Zaczniesz zatem dzwonić po kolei od góry ku dołowi. Najpierw skup się na pierwszych pięciu osobach. Zupełnie nie będzie miało sensu działanie z większą ilością osób na raz. Pięć to jest optymalna liczba, by poświęcić im potrzebny czas na wyszkolenie i wprowadzenie w tajniki biznesu. To właśnie ich musisz nauczyć tego, by w przyszłości działali samodzielnie. W większej grupie trudno zapanować nad chaosem i poświęcić każdej osobie odpowiednio dużo czasu.

Wiem, jak ważne (szczególnie na początku) są rekomendacje. Jednak pamiętaj, by nie prosić o rekomendacje osób, które odmówiły współpracy z Tobą. Ich pierwsze NIE automatycznie pociągnie za sobą kolejną odmowę. Jest to kontrastowa zasada wobec zasady 3xTAK. Jednak i z takimi osobami nauczysz się w przyszłości postępować, gdy tylko poznasz prospecting zaawansowany, który pozwoli Ci w łatwy sposób włączyć zasadę konsekwencji.

Jednak teraz wróćmy do sprawy rozmowy telefonicznej. Zasadą jest, by w Twoim biznesie telefon służył tylko i wyłącznie do umówienia się na spotkanie (czy też prezentację biznesową). Niech do wyjątku należą kontakty z osobami, których nie możesz spotkać osobiście, bo mieszkają zbyt daleko.

Najlepszy telefon biznesowy i dwa sposoby na jego wykorzystanie

Pamiętaj, że są dwa sposoby na wykorzystanie narzędzia do komunikacji jakim jest najlepszy telefon biznesowy:

1. Samodzielność – często uważana za metodę partyzancką. Praktykowana jest przede wszystkim (o ile nie wyłącznie) przez osoby, które uważają, że wszystko same potrafią zrobić najlepiej (nawet jeśli wcześniej nigdy tego nie robiły). Faktycznie nawet mało doświadczona w rozmowach telefonicznych osoba może odnieść sukces. Na jej plus działa energia, luz i własny styl. Jednak najczęściej dla osób początkujących kończy się to niestety spaleniem kontaktu.
2. Sponsorski telefon jest zdecydowanie lepszą strategią. Jeśli jesteś jeszcze niedoświadczonym i nie wyszkolonym w 100% network marketerem najlepiej będzie jeśli umówisz się ze swoim sponsorem, by pokazać mu swoją ułożoną już listę kontaktów. A później zaczynacie wspólnie dzwonić do osób znajdujących się na liście. Twoja rola będzie polegała na wykręceniu numeru i porozmawianiu chwili ze swoim znajomym, a następie poinformowanie go/jej o tym, że przekazujesz słuchawkę komuś, kto ma wg Ciebie bardzo ciekawe informacje. Po tym przekaż słuchawkę sponsorowi. On będzie kontynuował rozmowę, a Ty słuchaj uważnie i ucz się.

Uważam, że druga strategia jest fantastyczna, bo zapewni Ci szybki start. Nadal się uczysz, ale wszystko dzieje się w praktyce, a Ty dostajesz świetne wsparcie od swojego sponsora. Jest to dla Ciebie spore ułatwienie pracy. Pamiętaj jednak, że Twój sponsor ma ograniczony czas i może przeprowadzić tylko kilka do kilkunastu rozmów. W tej strategii nie chodzi o to, by wykonał on za Ciebie telefony do wszystkich osób z Twojej listy. Cała pomoc sponsora ma przede wszystkim w praktyce pokazać Ci (a tym samym nauczyć), w jaki sposób przeprowadzać dobre rozmowy telefoniczne. Dzięki sponsorskiemu telefonowi masz szansę cały czas iść do przodu: działać i uczyć się w tym samym czasie. Na tym właśnie polega współpraca z tym biznesie.

Oczywiście może się zdarzyć i tak, że masz już doświadczenie w przeprowadzaniu skutecznych rozmów telefonicznych. Jeśli tak jest i zdecydujesz się już od samego początku samodzielnie przeprowadzać rozmowy, pamiętaj, by przeprowadzać rozmowy w taki sposób, by Twój rozmówca nie czuł, że próbujesz wywrzeć na nim presji. Tym, co w trakcie rozmowy z Tobą powinien czuć jest tylko i wyłącznie ciekawość tematu, z którym dzwonisz. Pamiętaj zatem, że warto podsycać ciekawość!

Twoim celem do zrealizowania jest umówienie się na spotkanie. Daj rozmówcy możliwość wybrania między dwoma proponowanymi przez Ciebie terminami. Dwie propozycje to optymalna liczba – ludzie nie lubią, jeśli dajesz komuś zbyt dużo możliwości wyboru, albo nie dajesz ich w cale.

Najlepszy telefon biznesowy konspekt i entuzjazm

Kolejną ważną zasadą, której warto się trzymać wykorzystując najlepszy telefon biznesowy jest dzwonienie zawsze z konspektem przed nosem. Nawet jeśli już wydaje Ci się, że wiesz dokładnie co powiedzieć i znasz wszystkie argumenty – zawsze lepiej jest być zabezpieczonym. Zdecydowanie bardziej opłaci Ci się mieć przy sobie konspekt, z którego może nawet i nie skorzystasz, niż improwizować i dzwonić w ciemno, albo co najgorsze: zapomnieć najlepszych argumentów. Warto w konspekcie zanotować informacje odnośnie tego: dlaczego do danej osoby dzwonisz, z czym, w jakim celu i dlaczego to takie ważne. Miej też zanotowane w konspekcie dwa terminy spotkania.

Niezwykle skuteczną metodą jest także wzmocnienie przekazu dzięki entuzjazmowi. Pomyśl sam, czy masz ochotę rozmawiać, gdy słyszysz w słuchawce niepewną siebie i ponurą osobę. Nie? Ja też i jestem pewien, że nikt inny też nie ma ochoty na taką rozmowę. Twoja energia i entuzjazm (słyszany w głosie) wzbudzi entuzjazm i będzie sprzyjać rozmowie. Wykorzystaj tą pomoc, kiedy będziesz rozmawiał przez najlepszy telefon biznesowy!

Jednak jestem ciekaw co Ty o tym myślisz? Zapraszam Cię do dyskusji w komentarzach. Podziel się też z innymi tym artykułem poprzez media społecznościowe. Pozdrawiam. Piotrek Idzik.

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.