Prawda czy fałsz?

Posted by on 8 stycznia, 2016 in Mlm | 0 comments

Prawda czy fałszW tym artykule prawda czy fałsz przedstawię Ci błyskawiczne sposoby na Twoją wiarygodność . O kolejnych sposobach na Twoją wiarygodność dowiesz się z już niebawem z artykułu na moim blogu. Network marketing jest dzisiaj olbrzymim przemysłem, przynoszącym korzyści wielu milionom ludzi. Spełniają oni swe marzenia o wolności finansowej. A jednak MLM jest ciągle podejrzany, nie zrozumiały i ma przeważnie złą reputację. Powodów jest wiele i trzeba sobie z nich zdać sprawę. Umieć się z nimi skonfrontować i znaleźć sposoby przekonania potencjalnych współpracowników do zmiany zdania. Snucie wątpliwości, jest drugą naturą człowieka.

Prawda czy fałsz – dlaczego fałsz?

Niewiele osób tak naprawdę zarabia w tym biznesie – ktoś zaczepi agresywnie. Takie wrażenie może wynikać z faktu, że niewiele osób się  chwali swoimi osiągnięciami, z różnych powodów. Boją się złodziei, to nie w ich stylu. Pojawia się też pytanie, którzy ludzie zarabiają, a którzy nie? i co ich charakteryzuje?. Ludzie mają skłonności do generalizacji i złe praktyki domorosłych marketerów, odnoszą do całego multilevelmarketingu. Większość uważa za niemożliwe uzyskiwanie satysfakcjonujących dochodów, przy tak niewielkim nakładzie początkowym. Nie rozumieją oni idei tej ciekawej formy zarabiania pieniędzy. Plany marketingowe przedstawiane przez firmy są tak obszerne i skomplikowane, że budzą nieufność i lęk przed oszustwem.

Twoim zadaniem będzie uprościć ten plan do minimum. Przedstawić go w jak najbardziej prosty i przystępny sposób. Początkowe, małe inwestycje powodują, łatwe i zbyt szybkie wycofywanie się sporej liczby osób po kilkunastu porażkach. Produkty są zbyt drogie – nikt nie bierze pod uwagę unikalnej jakości tychże, nawet jeśli pojawią się w wolnej sprzedaży podobne produkty, ceny wcale nie są niskie. Ciągle się słyszy o bankructwach i zamykaniu firm, tylko nikt nie bada dokładnie, jakie to firmy?, ani też nikt nie bierze pod uwagę nowo powstających firm. MLM –  prawda czy fałsz? –  ktoś zapyta się w duchu, patrząc na młodego  prezentera, który stara się pokazać wszystko w nieco innym świetle

Prawda czy fałsz – walka o prawdę

Jednym z najważniejszych aspektów pracy marketera, jest

coś, co pomoże rozwiać te wątpliwości. Jest nią wiarygodność, zarówno długofalowa, jak wiarygodność bezpośrednio przed publicznością – w czasie prelekcji, prezentacji, spotkania, rozmowy. Marketing sieciowy to biznes oparty na relacjach, na swoistej interakcji między ludźmi. Jeśli pojawią się wątpliwości i nie zostaną one w porę rozwiane, snute dniami, miesiącami i przygotowywane taktyki, plany – pozostaną tylko marzeniami. Raz nadszarpnięte zaufanie przypomina spaloną zapałkę, drugi raz już jej nie zapalisz. Albo jeśli się czegoś bardzo chce, nigdy to nie przychodzi w porę.  Rozwiązania „siłowe” też się nie sprawdzają, napakowani wiedzą, wyszkoleni w stosowaniu przeróżnych technik, pseudo-liderzy nie mają osiągnięć. Przekombinowali, przesadzili, utwierdzili słuchaczy w przekonaniu, że MLM to jeden wielki wkręt. Stąd właśnie rodzą się uprzedzenia i fatalna reputacja całej branży. Nawet jeśli chcieli dobrze, coś spowodowało, pomimo tego, że to uczciwi ludzie, szczerzy, dobrze zorganizowani, dynamiczni, są jednak źle odbierani. Niewiarygodni, nieprawdomówni, często spotyka się takich ludzi, którzy techniki neurolingwistyczne, manipulacyjne stawiają ponad wszystko. Wtedy w relacji; prawda czy fałsz – fałsz tryumfuje. Sala w milczeniu rozchodzi się, tym szybciej, im więcej interakcji spodziewali się organizatorzy spotkania. Ale nie martwmy się zawczasu i spróbujmy dociec prawdy, która działa i spełnia swoje zadania, od prawdy tej samej paradoksalnie, która nie sprawdza się w praktyce.

Po pierwsze, to Ty jesteś dla słuchaczy, a nie oni dla Ciebie. Masz spełniać ich oczekiwania i wymagania. Podawanie więc miliona faktów oderwanych od potrzeb odbiorców, z minuty na minutę, rodzi zniecierpliwienie, znudzenie, rozdrażnienie i morderczą niechęć. Krótkie zagajenie i do rzeczy, prosto, szczerze, zrozumiale i uwaga – zwięźle. Oni mnie potrzebują, ja ma coś dla nich, coś, czego nie ma nikt inny. Rozbudzona ciekawość intryguje, rozpala namiętności, budzi żądze. Magia przekonywania, polega na zmienianiu sposobu myślenia, zacytuje Wayne Dyer’a – „Jeśli Ty zmienisz sposób patrzenia na rzeczy, rzeczy na które patrzysz, zmieniają się również”. Pokazujesz nową perspektywę, perspektywę jasną i czytelną, za którą podąży każdy w  miarę rozsądnie myślący człowiek. To nie jest żadna technika manipulacyjna, to dar przekonywania. Jeśli już wprowadzisz publiczność na tę określoną płaszczyznę, porozumienie będzie pełne a i wątpliwości mniej.

Magia liczb. Zwróć uwagę na wszech obecną reklamę, jak ognia unika się tam zaokrągleń w statystykach. Statystyki muszą być wiarygodne, bądź zawsze przygotowany na podanie źródła, niczego tu nie podaje się szacunkowo, na oko. Ostatecznie za statystykami kryją się czasochłonne, pracochłonne badania. Nie podaje się przewidywań, niepotrzebnego wybiegania w przyszłość. Liczą się tylko twarde i mocne dowody. Dopuszczalne są porównania, rankingi. Wszystko musi być chirurgicznie precyzyjne, czarno na białym. Unikamy jednak, jak ognia, propagandy negatywnej, umniejszając, ośmieszając czy lekceważąc konkurencję, narażamy się ; po pierwsze, na to samo, lub co gorsza, na proces sądowy.

Siła w grupie. Jak pamiętasz MLM, to relacje międzyludzkie, jeśli już masz jakieś osiągnięcia, zaprezentuj je w sposób przekonywujący. Znowu fakty, konkrety, zdjęcia, autentyczne nazwiska. Nic tak nie przekonuje, jak przykład innych, którzy dzięki Tobie osiągnęli sukces  – w ten sposób uwiarygadniasz siebie, swoją skuteczność. Jesteś inteligentny, silny, masz autorytet. Jesteś biznesmenem, ta silna pozycja przyciągnie właściwych ludzi do Ciebie. Zaproś osoby stojące wyżej w firmie od Ciebie, udowodnijcie, że wasz system działa w praktyce, jest sprawdzony, niezawodny, skuteczny. Niech patrzą zdziwieni, zauroczeni, z niedowierzaniem. Podnieceni, byle nie znudzeni ;) i obojętni. Produkt jest ważny, jednak udokumentowany i uwiarygodniony biznes, dający realne korzyści; pieniądze, domy, samochody, zniewoli każdego, mającego choć iskierkę ambicji.

Opowiedz swoją historię. Im więcej ciekawostek, prawdziwych zmagań, porażek i sukcesów, tym lepiej. To pokazuje, jakie doświadczenie prezentujesz. Jeśli w grupie uda wam się pokazać , że pracujecie skutecznie, słuchacze zostaną utwierdzeni w przekonaniu, co tracą nie przystępując do tego biznesu. Potężna siła, motywująca do podejmowania szybkich decyzji. Firma to Ty, rozważania prawda czy fałsz? nie będą miały podstaw, jeśli przedstawisz odporność firmy na zmiany koniunkturalne, wysoką pozycję w rankingu. Pomimo braku otwartej reklamy, firma jest stabilna, wypłacalna, z przejrzystym systemem, brak skarg.

Zanim wystąpisz publicznie, przetrenuj swoje wystąpienia przed kamerą. Ćwicz dopóty, dopóki nie usuniesz wszystkich niedociągnięć. Przestudiuj popularne podręczniki, dotyczące mowy ciała. Akcentuj słowa, to wyraża Twe zaangażowanie, ważność przekazu, płynność, spontaniczność, swoboda, ale i konkrety. Jeśli będziesz prawdziwy, słuchacze to wyczują. Budowanie napięcia i dramaturgii nie dotyczy tu wyczynów aktorskich.  A propo,  wiesz, kiedy Chuck Norris korzysta z dublerów – nie? –  w scenach płaczu ;). Warto wszystko wstępnie przemyśleć i przygotować, z marginesem dla improwizacji. Przyśpieszać tempo, zwalniać, puentować zagadnienia. Mistrzowie potrafią także wciągnąć do całości publiczność, prowokując, zadając pytania. W muzyce najważniejsza jest cisza, w przemawianiu także. Przytaczanie opinii innych, jako dowodów, jest skuteczne, o ile masz zawsze plan zapasowy w postaci namacalnych dowodów. Historie innych sprzedają, relacje z innymi są nieocenione, zwłaszcza te przyjemne, budzące naturalną nadzieję.

Prawda czy fałsz a wiarygodność

Twoja wiarygodność to poczucie bezpieczeństwa dla Twoich partnerów. Jak widać trzeba dużo pracować nad sobą, nas swoim rozwojem osobistym. Pomagaj innym i pozwól im pomagać. Tylko Ty sam możesz uwiarygodnić tak naprawdę samego siebie. Postawa zaufanego doradcy, osoby prawdomównej, na której zawsze można polegać. Pasja, entuzjazm. Wartości te stanowią cenne aktywa Twoich współpracowników Jeśli stanowisz dobry wzór do na śladowania, to ponownie rozważania prawda czy fałsz?,  stają się zupełnie bezzasadne.

Jak Ty na to się zapatrujesz? Opisz o tym w poniższych komentarzach, a jeśli artykuł okazał się dla Ciebie pomocny pomóż mi w jego promocji polecając jak tylko możesz ;) Pozdrawiam Piotr Idzik.

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.