Społeczeństwo informacyjne.

Posted by on 9 listopada, 2015 in Jak zwiększyć ruch na stronie | 0 comments

Społeczeństwo informacyjneSpołeczeństwo informacyjne dostępne np. przez ikonki społecznościowe. Umieść u siebie na stronie buttony społecznościowe, czyli kolejny sposób generowania ruchu na Twoje internetowe projekty.
Mamy tu na myśli głównie media społecznościowe, jako współczesny nośnik wymiany informacji. Dotychczas przepływ informacji był raczej jednostronny; przekaz gazetowy, radio, TV, czy film, nie pozwalała na szybki komentarz i wymianę wrażeń. A człowiek jest istotą stadną, uwielbia się integrować, gdzieś przynależeć, rozmawiać, wymieniać się poglądami. To fundament, na którym rozwija się społeczeństwo informacyjne, wygląda też na to, że ta tendencja rozwoju utrzyma się.

Społeczeństwo informacyjne – przyjazne technologie

Niesamowity postęp technologiczny, który umożliwił dostęp do szerokopasmowego internetu, urządzenia mobilne, telefony, iphony, tablety,  pozwoliły na stworzenie platform łączących ludzi bez barier lokalizacyjnych. Przewaga Web.2.0 nad tradycyjnymi formami jest miażdżąca; brak kosztów dodatkowych,  dostępność, swoboda i wolność wypowiedzi, natychmiastowa interakcja, weryfikacja informacji. Ludzie stali się samodzielnymi wydawcami, dostawcami treści, stali się w pełni opiniotwórczy, bez ograniczeń. To ma też swoje negatywne reperkusje. Badania wykazały, że 99 % internautów, jest w taki czy inny sposób, związanych z social media.  „Na Facebooku już są wszyscy. Wreszcie Pan Bóg też się rejestruje i wpisuje swoje imię – system na to – ta nazwa jest już zajęta – proponujemy…. Bóg 123, Bóg j29” ;=).  Średnio spędzają już ponad 2 godziny w wirtualnej rzeczywistości. Społeczeństwo informacyjne staje się faktem.

Społeczeństwo informacyjne – bogactwo możliwości

Oczywiście te rozszerzające się nieustannie możliwości, są wykorzystywane do budowania osobistych wizerunków, wizerunków firm, do reklamy. Tworzone są blogi, mikro-blogi, fora dyskusyjne, web-blogi, wiki, foto-blogi, zbiory linków tematycznych. Łatwość obsługi stwarza i zachęca do tworzenia własnych multimediów; podcastów (audio), filmów, grafik, fotografii, artykułów (tekstów), e-booków, pokazów slajdów, widżetów, ankiet itp. Zawiązują się przyjaźnie, grupy interesów, akcje charytatywne. Ludzie gromadzą się, zwabieni, chyba jedną z najważniejszych cech internetu i fenomenu – społeczeństwo informacyjne. Jest nim wielokierunkowość przepływu informacji. Jeśli prowadzisz własną stronę, to już od dawna standardem jest umieszczanie zakładek społecznościowych w formie przycisku odsyłającego przy każdym wpisie.

Społeczeństwo informacyjne ikonki społecznościowe

Rzuć okiem na ikonki serwisów społecznościowych na moim blogu http://piotridzik.pl. Przemyślałem to bardzo dokładnie i umieściłem link. Twoje wpisy są polecane na wszelkich innych platformach. Platformy ogólno-społecznościowe; Flaker, oczywiście Facebook, Nasza KlasaGoogle Plus, Twitter. Kontakty zawodowe – Profeo, Linkedin, GoldenLine, link do Twojego profilu może wyglądać np. tak http://www.goldenline.pl/piotr-idzik4/. Filmowe ; YouTube, Vimeo. Fotograficzne; Flickr, Fotka, Pinterest, Slideshare. Dziennikarstwo obywatelskie ; Eioba, Wiadomości24.pl, Interia360, Salon 24.pl Inne;  Filmweb, BiblionetkaOpiniuj.pl.

Jest więc spory wybór, każda z platform nieco się różni, lecz przyświeca im ten sam cel; spotykać się, prezentować i rozmawiać, rozmawiać. Bez ludzi nie istnieje społeczeństwo, także społeczeństwo informacyjne.

Jak to wygląda u Ciebie? Napisz coś ze swojej strony w komentarzu poniżej i podziel się tym wpisem z innymi np. przez media społecznościowe. Pozdrawiam, Piotrek Idzik

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.