Zasady pisowni.

Posted by on 7 czerwca, 2015 in Email marketing | 0 comments

Zasady pisowniTen artykuł zasady pisowni nie będzie traktował o ogólnej pisowni języka polskiego, a będzie on dotyczył tego jak pisać wiadomości e-mail, aby przykuwać uwagę klientów. Opracować swoją kampanię e-mail, która przyniesie spodziewany efekt nie jest łatwo. Jednak są sposoby, które możesz zastosować, aby zwiększyć swoje szanse.

Zasady pisowni co robić, aby zwiększyć otwieralność maili?

Przyjmijmy, że spoglądasz na swoje konto e-mail (rekomenduję jeśli jeszcze nie korzystasz pocztę Gmail) i widzisz tematy wiadomości. Właśnie głównie na tematy patrzymy na początku, co potwierdzają badania eye trackingowe. Także zauważasz kilka wiadomości e-mail od znajomych, a także parę korporacyjnych. Myślę, że w większości przypadków przeczytasz jako pierwsze wiadomości od znajomych, prawda? Poniżej dam Tobie kilka przydatnych wskazówek, aby zwiększyć otwieralność maili:

1. Jeżeli chcesz, aby Twoi subskrybenci uważali Ciebie (i np. firmę, którą reprezentujesz) za kogoś zaufanego, to niech Twoje użyte zasady pisowni ukazują nieco ludzkiej twarzy. W taki sposób będziesz budował większe zaufanie. Nie zwracaj się do swoich subskrybentów jak do „listy mailingowej”. Na każdy e-mail od Ciebie patrzy przeważnie jedna osoba i mało kto czyta go publicznie. Wiele zaś maili marketingowych jest w stylu ogłoszenia, a przez to są ignorowane i usuwane, gdyż nie mają dla nas większego znaczenia. Także trzymając się zasady pisowni, twórz takie wiadomości e-mail, jakbyś zwracał się w nich tylko do jednej osoby. Pisz w konwersacyjnym stylu, a nie używaj korporacyjnego języka.

2. Twórz swoje wiadomości e-email zgodnie z Twoim profilem działalności, tematyką Twojego biuletynu/newslettera itp. Szanuj czas swoich odbiorców i wysyłaj im tylko wartościowe rzeczy.

3. Z początku Twojego biuletynu możesz poinformować Twoich subskrybentów, aby mieli pewność, że Twoje maile będą do nich docierać i nie znajdą się w spamie. Poproś ich, aby dodali Twój adres e-mail do białej listy i ustawili wysoki priorytet wiadomości lub dodali filtr dla wiadomości z Twojego adresu. Poza tym możesz im zasugerować, aby utworzyli specjalny filtr na poczcie i folder gdzie będą przechowywać wiadomości od Ciebie.

4. Tylko jakiś procent w okresie 90 dni po zapisaniu na Twoja listę mailingową kupi coś/przyłączy się do Twojego biznesu etc. Także pozostałych potrzebujesz cały czas edukować, dostarczać im użyteczne informacje i utrzymywać regularny kontakt. Takie postępowanie po pewnym czasie poprawi Twoje wskaźniki zakładanych celów Twojej kampanii e-mail. Miej na uwadze dłuższy „żywot” Twojego subskrybenta. Niektórzy wykonają/dojrzeją do określonej akcji po kilku miesiącach, a nawet latach i Twoja cierpliwość zostanie nagrodzona.

5. W polu „Od”, używaj najlepiej swojego imienia i nazwiska. Łatwiej będzie otwierać maile od człowieka, niż od automatu maszyny marketingowej.

Zasady pisowni co robić, aby Twoje wiadomości były otwierane?

Nastały takie czasy, że na nasze skrzynki pocztowe dostajemy coraz więcej maili. W gruncie rzeczy, to nie czytamy wszystkich wiadomości , po prostu z powodu braku czasu i ocenieniem ich przydatności dla nas. Temat wiadomości jest to bardzo istotny element każdej wysłanej wiadomości e-mail. Zastanawiając się nad tematem pomyśl o nim jak o nagłówku przyciągającym uwagę i przedstawiającym najważniejsze korzyści. To temat będzie w dużej mierze zachęcał do otwarcia danej wiadomości. Poniżej dam Tobie kilka przydatnych wskazówek, aby Twoje wiadomości były otwierane:

1. Pisz o korzyściach. W wielu testach wyszło, że oferowanie korzyści znacznie zwiększa skuteczność nagłówka. Zastanów się co Twoi subskrybenci  dostaną po przeczytaniu danej wiadomości, jakie osiągną w związku z nią korzyści? Do tego w nagłówku napisz jakiegoś newsa, coś co będzie wzbudzało ciekawość.

2. Używaj w temacie liczb, bo one przyciągają uwagę.

3. Używaj w temacie słów wzbudzających emocje wśród Twoich subskrybentów. Działając w danym rynku powinieneś wiedzieć jaki słowa będą przyciągać uwagę.

4. W temacie używaj konkretnego języka, aby Twoi subskrybenci za bardzo nie zastanawiali się o co chodzi w temacie wiadomości.

5. Możesz zapisać się na najlepsze listy mailingowe z Twojego rynku/konkurencji, stworzyć do tego osobny folder na swoim koncie pocztowym. Na pewno warto uczyć się i podglądać, to co robią najlepsi z danego rynku.

Jeżeli interesujesz się listą adresową, pisaniem skutecznych wiadomości e-mail, sprzedażą na Allegro i w sklepie internetowym, itp. to chcę Tobie zaproponować kurs autorstwa Mirka Skwarka „Jak zbudować Listę Mailingową i zwiększyć sprzedaż na Allegro lub w sklepie internetowym”. Zobacz koniecznie co dostaniesz w ramach tego kursu na stronie legalna lista mailingowa.

Zasady pisowni co robić, aby Twoje wiadomości były przeczytane?

Kiedy już udało się Tobie przekonać subskrybenta do otwarcia wiadomości  w, której używasz poprawnej zasady pisowni, kolejnym zadaniem będzie sprawić, aby została ona przeczytana. Poniżej dam Tobie kilka przydatnych wskazówek, aby Twoje wiadomości były przeczytane:

1. Pisz językiem korzyści, zwięźle i na temat. Miej na uwadze zasady pisowni i to, że wiadomości w email marketingu powinny doprowadzać do jednego z dwóch celów:

a) zachęcenia do napisania odpowiedzi

b) zachęcenia do kliknięcia w link

Także dlatego warto jest zachęcać subskrybentów do podjęcia danej akcji jak najszybciej.

2. Pisz szybko, aby wiadomość była z entuzjazmem i energią. Zdania, które za bardzo nie rozumiesz, czy wydają się Tobie zbędne, usuniesz lub poprawisz później.

3. Pisz zadając pytania, które bardzie będą angażować Twoich odbiorców.

4. Podchodź bardziej personalnie do swoich subskrybentów. Możesz jakoś nawiązać do swojego życia, czy sytuacji. Także wypracuj swój własny styl  z dodatkiem Twojej osobowości.

Zasady pisowni co robić, aby zachęcić Twoich subskrybentów do podjęcia akcji?

Kiedy już udało się Tobie przekonać subskrybenta, aby Twoje wiadomości były czytane i używasz w nich poprawnej zasady pisowni, kolejnym zadaniem będzie sprawić, aby podjął on oczekiwaną przez Ciebie akcję. Poniżej dam Tobie kilka przydatnych wskazówek, aby zachęcić Twoich subskrybentów do podjęcia akcji:

1. Nie sprzedawaj produktu/usługi przy pomocy wiadomości e-mail. Sprzedaży dokonasz na odpowiednio przygotowanej stronie. Ty oczekujesz od odbiorcy, aby kliknął na dany link.

2. Wyeksponuj korzyści jaki potencjalny klient dostanie, kiedy kliknie w link.

3. Wspomnij też o tym co Twój odbiorca  straci jeżeli nie kliknie na link.

4. Wykorzystaj deadline, czyli konkretny termin, kiedy Twoja oferta może być dostępna, aby bardziej zmotywować do podjęcia akcji.

5. Wewnątrz wiadomości e-mail możesz używać wielu linków prowadzących do strony sprzedażowej. Im będzie ich więcej (oczywiście bez przesady), tym będziesz miał większą szansę, że ktoś na nie kliknie.

6. Wykorzystuj siłę „PS”. PS to jeden z najczęściej czytanych elementów wiadomości e-mail. Upewnij się, że na samym końcu jeszcze raz podkreślisz korzyści i dasz link do strony sprzedażowej.

7. Zachęcaj bezpośrednio odbiorcę do podjęcia akcji. „Call to action” jest niezbędnym elementem każdej  skutecznej wiadomości.

Zachęcam Cię do korzystania z powyższych rad, abyś uzyskiwał jeszcze lepsze efekty z Twoich działań w e-mail marketingu i do ludzkiego podejścia, które umożliwi Tobie przebicie się w gąszczu komercyjnych wiadomości, które tak łatwo ignorujemy. Jak widzisz zasady pisowni i metodykę na bardziej skuteczne wiadomości e-mail można kreować według sprawdzonych wzorców i zachowań. Tobie życzę, abyś wiadomościach e-mail używał poprawnej z językiem polskim zasady pisowni, wkładał serce i cząstkę siebie, co będzie się przekładać na lepsze efekty kampanii e-mail marketingowej.

Mój subskrybencie, czytelniku, kliencie, partnerze : ) Czy znasz może jeszcze jakieś inne sposoby na poprawę wiadomości w e-mail marketingu? Zapraszam Cie do brania czynnego udziału w dyskusji w komentarzach poniżej. Jak ten artykuł okazał się dla Ciebie pomocny/podobał się daj o nim znać innym np. poprzez media społecznościowe. Pozdrawiam wszystkich, Piotrek Idzik.

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.