Budowanie relacji.

Posted by on Listopad 9, 2014 in Jak zwiększyć ruch na stronie | 0 comments

Budowanie relacjiTen wpis z serii pozyskiwania ruchu na witrynach internetowych  będzie, to budowanie relacji poprzez wysyłanie biuletynu, newslettera do swoich subskrybentów i sprowadza się to do następnej metody pozyskiwania ruchu na witrynach internetowych. Oczywiście „wysyłaj biuletyn” powinny poprzedzać słowa: buduj bazę adresową. I buduj doskonałe relacje z Twoimi subskrybentami. Budowanie bazy adresów e-mail to szeroki temat. Tu wspomnę tylko kilka aspektów tego zagadnienia.

Budowanie relacji

Budowanie relacji w email marketingu, to podstawa jego skuteczności. Możesz mieć kilka różnych rodzajów baz e-mailowych. Generalny podział obejmuje 3 grupy:

• Baza / bazy klientów – czyli tych osób, które już od Ciebie coś kupiły lub skorzystały z Twoich usług.
• Baza / bazy subskrybentów Twoich darmowych newsletterów, biuletynów, e-zinów, kursów, poradników, e-booków.
• Baza użytkowników Twojego bloga, forum, serwisu społecznościowego czy portalu branżowego.

Z każdą z baz buduj relacje, więzi.

Pomimo,  że pierwsze wrażenie się bardzo liczy, zbudowanie trwałych, dobrych relacji trwa czasami bardzo długo. Lista adresowa i specyfika działania otrzymywania regularnych wiadomości jest bardzo korzystna. Należy jednak zachować pewną równowagę i umiar. Warunkiem koniecznym jest precyzyjne określenie swojej grupy docelowej, to pozwala na analizę tego, czego klient od nas oczekuje, jakie ma potrzeby, zwyczaje. Wtedy możemy dopasować swoją interakcję, operując odpowiednim językiem, akceptować jego wątpliwości.

Budowanie relacji a bazy osobowe

Baza klientów, czyli ludzi, którzy już skorzystali z Twoich usług, wymaga szczególnej uwagi. Satysfakcja musi być obustronna i taki klient powinien o tym wiedzieć. To buduje szacunek i pewne przywiązanie. Przywiązanie, przynależność ma znaczenie w marketingu sieciowym. Dobra komunikacja, świadomość człowieka, że jesteśmy gotowi rozwiązywać jego problemy, tworzą klienta lojalnego, który będzie chętnie współpracował.

Baza subskrybentów Twoich darmowych przekazów wymaga systematyczności. Nawet jeśli pojawi się konkretna reklama, powinna mieć charakter  wartościowej informacji. Generalną zasadą jest proporcja – więcej rzeczy wartościowych niż sugestii skłaniających do określonego działania. Autoresponder jest doskonałą formą prezentacji, przekonania odbiorcy, że nasze produkty są o wiele bardziej wartościowe niż ich cena. Wreszcie baza użytkowników Twojego bloga, wspólnego forum, serwisów społecznościowych, czy stron na których komentujesz, to zupełnie inna bajka.

Szczerość, pozytywne nastawienie do ludzi, uprzejmość tworzy zaufanie i dobre wibracje. Budowanie relacji następuje stopniowo, poczucie humoru, dystans, okazywanie sympatii, opiekuńczość, oprócz zaufania, rodzi również wiarę. Trzeba jednak zachowywać się z rozwagą i nie przesadzać z pewnymi zachowaniami. Fałsz stanie się łatwo wyczuwalny, a i cały wizerunek będzie niewiarygodny.

Zawsze znajdą się ludzie, którzy będą krytyczni i złośliwi. Jeśli jesteś asertywny, łagodny i stanowczy, nie będzie to stanowiło problemu. Długotrwałe przyjaźnie, nawet wirtualne są o wiele bardziej wartościowe niż sama atrakcyjna oferta.

Reguła obowiązkowego odpowiadania na maile jest bezapelacyjnie konieczna. Subskrybent otrzymuje sygnał, że jesteśmy fizycznie obecni, że służymy pomocą i może na nas liczyć, okazuje się bowiem, że szanse na oczekiwaną akcję (zakup, zapis) jest o wiele bardziej prawdopodobny. Znawcy twierdzą, że nawet kilkudziesięciokrotnie wzrasta taka możliwość. Pamiętajmy o tym!

Budowanie relacji – pozytywy

Poza tym budowanie relacji jest bardzo przyjemne, poznaje się wielu ludzi na których możemy liczyć. To obserwacje z forów i serwisów społecznościowych. Sprawą dyskusyjną jest ustawianie odstępów czasowych wysyłanych maili. Jedni twierdzą, że bezpieczne i rozsądne jest wysyłanie wiadomości co 5-10 dni. Inni wysyłają codziennie.

Pożyteczna wiedza, umiejętność zdobycia akceptacji u odbiorców są atutami. Dobrze jest być mentorem, jednak nie każdy to lubi i będzie tolerować, jak w życiu. Powracając do serwisów społecznościowych – pokaż siebie jako człowieka z krwi i kości, nie ukrywaj słabości, możesz się pomylić, przyznaj się. Gdy nie masz nic do powiedzenia, lepiej nie mów nic. Wielkie firmy często skupiają się na procedurach, sztywnych zaleceniach, instrukcjach. W marketingu sieciowym liczy się człowiek, ze swoimi przypadłościami, nietrudno to zrozumieć, uczucia wyznaczają wartości, jak wtedy gdy kobieta się żali –  „Marian, ty mnie już nie kochasz! Ty psa kochasz bardziej ode mnie! – Uspokój się, oboje was kocham tak samo. ”  ;) Wszystkiego dobrego, trzymaj się ciepło. Mam nadzieję, że budowanie relacji jest dla Ciebie przyjemnością.

Chcę Cię poprosić o pozostawienie komentarza co o tym sądzisz. Kliknij też Lubię to i google + . Pozdrawiam z uśmiechem.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.