Konkurs na logo.

Posted by on 9 lutego, 2015 in Jak zwiększyć ruch na stronie | 0 comments

Konkurs na logoCo tu dużo mówić: lubimy konkursy. Szczególnie z cennymi nagrodami np. konkurs na logo sklepu internetowego. Najlepiej z gotówką do wygrania, choć nie jest to warunkiem koniecznym powodzenia konkursu. Gdy masz już dobrze wypozycjonowaną stronę, witrynę internetową, warto się zastanowić – co dalej? Oczywistą rzeczą jest, że warto reklamować się w internecie – pytanie tylko jak?

A może interaktywnie? Wszelkie konkursy, ankiety, śmieszne filmiki, wszystko ze sprytnie ulokowanym przekazem reklamowym. Na przykład logo, nazwa firmy, konkurs na logo firmy. Zaplanowanie takiej akcji reklamowej, czy kampanii reklamowej wymaga uwzględnienia wielu czynników. Konkretnie do kogo ma trafiać czyli target, intrygująca i zabawna treść, oryginalny pomysł, zapewni uruchomienie dzielenia się informacją wśród znajomych, czyli marketing wirusowy. Można w ten sposób osiągnąć wyniki niedostępne w innych mediach poza internetem.

Co ciekawe na takich akcjach można także zarabiać; przykładowo konkurs sms-owy; ludzie wysyłają na podany numer sms-a ze swoim imieniem, Ty podajesz hasło. To hasło musi podać uczestnik, jeśli do niego oddzwonisz. Nagrodą jest kwota pieniędzy, pomysł pochodzi z radia, całość wymaga bardzo dokładnego przygotowania, ze względu na budżet.

Konkurs na logo nie tylko dla grafików

Zresztą wszystkie konkursy, a przy tym dobra zabawa, przyciąga wielu nowych czytelników Twojego serwisu. Wiele osób dodaje Twoją witrynę do ulubionych, później z ciekawości będą z tej zakładki korzystać. Bardzo przyjemną formą jest stworzenie intrygującego artykułu, filmiku i propozycja związana z komentarzami. Autor najciekawszego komentarza nagradzany jest drobną nagrodą. Konkurs na logo firmy jest bardzo interesującym pomysłem na wzmocnienie wizerunku, marki firmy. I wcale nie muszą w nim uczestniczyć tylko graficy. Ludzie z wyobraźnią także potrafią opisać werbalnie swoje pomysły i należy koniecznie to uwzględnić. Krótkie ankiety, quizy można wykorzystywać do pełnej interakcji z odbiorcą, takie ankiety powinny dotyczyć ściśle profilowi działalności i zawartości. Na przykład; które produkty powinny być promowane niższą ceną?, które produkty są najbardziej wartościowe?, jakiego rodzaju produkty chcieliby odbiorcy mieć jeszcze do wyboru?

Konkurs na logo – weryfikacja pomysłów

Powiedzmy, że otrzymasz wiele różnych pomysłów, projektów, niekoniecznie jednak Twój wybrany projekt, ten który Ci się podoba, musi być najlepszy. Nie zaszkodzi więc kontynuować zabawę, przedstawić wszystkie projekty i pozwolić, aby to sami czytelnicy ocenili. Powstanie swoisty ranking. Fajną nagrodą dla wszystkich, którzy uczestniczą w takich ankietach, sondach, quizach są właśnie duże promocyjne obniżki na produkty.

Niestandardowa reklama ma szansę na sukces wszędzie tam, gdzie gromadzą się i są aktywni internauci. Coraz więcej niestandardowych akcji przenosi się na serwisy społecznościowe, bo tam najłatwiej zgromadzić wokół swojego produktu, czy usługi, dużą liczbę ludzi. Zresztą w związku z tym, że portale społecznościowe mają raczej charakter rozrywkowy, umiejętnie przemycona akcja reklamowa jest przychylniej widziana. Quizy dobrze opracowane i przemyślane, mogą trwać nawet kilka dni, najlepiej z opcją logowania. To pozwala na zbieranie danych użytkowników i związanie internautów z marką. Należy pamiętać, aby te konkursy nie były zbyt trudne ani zbyt łatwe, albo abstrakcyjne w rodzaju – „Czym się różni gołąb od zwłaszcza? Gołąb siada na oknie, a zwłaszcza na parapecie”.

Konkurs na logo możliwości

Dopuszczane są tematy związane z ogólną wiedzą również. Przy okazji tych zgadywanek, warto wśród uczestniczących wyłowić osobę, która najbardziej aktywnie i skutecznie uczestniczy w nich. Taka osoba może stać się tzw. ambasadorem marki. Jej wypowiedzi będą szczególnie cenione przez pozostałych czytelników.
Niezwykle istotną kwestią jest problem, jak zmotywować do interakcji jak największą ilość osób. Niewątpliwie najważniejsze będą fanty, czyli nagrody. Nie muszą to być kosztowne rzeczy, ważne jednak aby były wartościowe z kilku względów. Jeśli posiadasz autorskie kursy, jesteś coachem, masz wiele do przekazania – mogą to być darmowe dostępy do wielolekcyjnych kursów, indywidualne doradzanie i konsultacje. W końcu rzeczy bardziej namacalne; gadżety firmowe, książki branżowe, e-booki a także rzeczy związane z pozycjonowaniem stron, o ile sam masz mocną witrynę internetową. Link pozycjonerski, darmowy banner opracowany przez Ciebie na blogu. W końcu sam możesz uczestniczyć w takich akcjach, jak konkurs na logo na innych popularnych stronach, sam możesz, o ile masz doświadczenie, opracować komuś logo, hasła reklamowe. Możliwości są nieskończone i na koniec ciekawa uwaga; nie wszystko musi być jednoznacznie pozytywne, uwagi krytyczne mogą rozpętać burzę. Nieważne jak się o Tobie mówi, ważne, że jesteś w centrum zainteresowania, czy będzie to konkurs na logo, czy jakiś inny.

Jak się Tobie podoba ta metoda pozyskiwania ruchu? Czy brałeś udział w jakiś konkursach, a może sam jakiś zorganizowałeś? Napisz o tym w komentarzu poniżej, a także podziel się tym artem z innymi . Liczę na lajki i google plusiki. Piotrek Idzik.

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.