Kreowanie wizerunku.

Posted by on Grudzień 24, 2013 in Samodoskonalenie | 0 comments

Kreowanie wizerunkuDzisiejszy artykuł to kreowanie wizerunku. Wyjaśnię Tobie co to jest marka osobista, jak ją tworzyć i co się wiąże z kreowaniem swojego wizerunku. Na kreowanie wizerunku składa się Twoja marka osobista. Co to jest ta marka osobista? Sformułowanie marka osobista (personal branding), to najprościej mówiąc sposób, w jaki postrzegają nas inni. Bardziej złożoną definicją marki osobistej może być natomiast stwierdzenie: zarządzanie wizerunkiem osoby działającej w sferze publicznej tj. biznesie, polityce, mediach, nauce, sztuce, medycynie, sporcie, prawie  –  czyli wszędzie tam, gdzie odnoszone sukcesy, odpowiednio przedstawione, budują pozycję danej osoby, oraz zwiększają jej wartość.

Marka osobista, to profesjonalny wizerunek i rozpoznawalność, oraz budowanie biznesowych relacji opartych na renomie i zaufaniu danego człowieka. Jest to także poznanie swoich mocnych stron i spójność pomiędzy podejmowanymi działaniami, a wartościami.

Bądźmy świadomi tego, czym się wyróżniamy, w jaki sposób pracujemy i kim jesteśmy. To wzmocni naszą skuteczność w poszukiwania biznesowych partnerów, oraz pozwoli się skoncentrować na tych elementach w, których jesteśmy najlepsi.

Według Franka Kerna „Ludzie chcą szybkich informacji, które rozwiążą ich problemy wtedy zapłacą”. Przedstawiaj więc informacje dotyczącą Twojej pasji (oczywiście dany temat musi posiadać swoich odbiorców), z których pomocą ludzie będą mogli rozwiązywać swoje problemy.

Kreowanie wizerunku

Jednymi ze skuteczniejszych narzędzi, które możesz wykorzystać tworząc kreowanie wizerunku będzie Twój blog najlepiej z domeną imię nazwisko.pl. Dlaczego akurat z taką domeną i co się z tym wiąże, opiszę trochę niżej w treści tego artykułu. Twój blog jako swoiste centrum zarządzania Twoim biznesem i powinien być połączony z mediami społecznościowymi, oraz możliwościami jakie one oferują.

Kreowanie wizerunku oprócz prowadzenia bloga i udzielania się w mediach społecznościowych, to także bycie aktywnym na forach i grupach dyskusyjnych,  oraz video marketing.

Kreowanie wizerunku Twoja domena

Czy myślałeś kiedyś, że na kreowanie wizerunku ma wpływ wiele czynników, a jednym z ważniejszych jest budowanie trwałej relacji między Tobą, a innymi. W wirtualnym świecie, gdzie strony www są nasiąknięte spamerskim treściami, które nie są pomocne w budowaniu dobrych relacji pomiędzy internautą, a autorem treści, Ty masz możliwość pokazać swoją ludzką twarz. Także natrafiając na tego typu strony internauci  tracą swoją ufność, co do tego co się na nich znajduje. Aby pokazać innym, oryginalnie się wyróżnić warto jest, abyś prowadził swojego bloga pod swoim imieniem i nazwiskiem. Na nim będziesz dostarczać autorskich treści, które będą pomocne dla innych odwiedzających. To dlatego wiele domen składa się z imienia i nazwiska.

Domena typu imię nazwisko.pl będzie na pewno idealna, nie mniej jednak jeżeli nie będziesz miał tyle szczęścia, tzn. np. Twoje imię i nazwisko jest dość popularne i po prostu dana domena jest już zajęta, to wówczas możesz pomyśleć nad domeną typu nazwisko i imię, samo nazwisko, nazwisko i pierwsza litera imienia, pierwsza litera imienia i nazwisko, itp.

Oczywiście jednak według mnie najlepszą z tych opcji będzie ta pierwsza, chociaż nie zawsze jest ona dostępna. Tego typu domena jest informatorem mówiącym o tym, że odbiorcy mają do czynienia z człowiekiem. Także opierasz swoją strategię o to, aby jak najwięcej osób kojarzyło i postrzegało Ciebie jako eksperta w danej dziedzinie. Akurat Internet jest tak silnym medium za, którego pomocą dotrzesz i rozpowszechnisz informację o sobie do ogromnej liczy osób.

Kreowanie wizerunku eksperta

Naturalnie kreowanie wizerunku jest związane z budowaniem swojej pozycji jako eksperta. Dlatego, kiedy chcesz być postrzegany jako ekspert z danej dziedziny, to prowadź własną stronę w określonej tematyce. Forma takiej strony najlepiej, aby przypominała bloga, ponieważ przez jego strukturę będziesz mógł regularnie dostarczać informacje.

Takie regularne zamieszczanie artykułów na blogu będzie się znacząco przekładać na budowanie więzi i zależności pomiędzy Tobą i odbiorcami. Czyli innymi słowy na budowanie dobrej i trwałej relacji. Co jest dość istotnym faktem, kiedy prowadzisz swój biuletyn/newsletter i zamieszczasz w nim jakieś wartościowe informacje niedostępne nigdzie indziej, czy przypominasz o publikowanych artykułach, to tym dodatkowym elementem także pozytywnie oddziałujesz na jakość waszych relacji.

Elementami, które także świetnie wpływają na postrzeganie nas jako ekspertów będą np. prowadzenie szkoleń/webinarów, wydawanie szkoleń w formie video jak i też napisanie jakiejś wartościowej książki. Te elementy będą kolosalnie oddziaływać na nasz wizerunek.

Jeśli planujesz zostać ekspertem w danej dziedzinie, przygotuj się na wiele zobowiązań. Kiedy ktoś będzie się Ciebie pytał o coś związanego z Twoja tematyką, to wypadało by, abyś umiał na to odpowiedzieć. Chociaż czasem może to być trudne i kłopotliwe.  Czasami, abyś mógł odpowiedzieć na jakieś pytanie będziesz musiał się jeszcze samemu dokształcić. Nie mniej jednak, to Ci się opłaci. Kiedy ludzie zaczną się do Ciebie zwracać o pomoc, będzie to wyznacznikiem tego, że osiągnąłeś swój cel zostania ekspertem. Z pytań i zachowania tych ludzi będziesz wiedział, czy zdobyłeś ich sympatię i wzbudziłeś w nich poczucie Twojego autorytetu.

Jeżeli chcesz ułatwić sobie kreowanie wizerunku/budowanie osobistej marki, to chciałem Ci polecić świetny kurs dwóch znanych marketerów internetowych dzięki, któremu strategicznie zaplanujesz swój biznes w internecie i sprawisz by postrzegano Cię jak Guru. Kurs składa się z 13 filmów video. Zapiszesz się na niego tutaj.

Kończąc już powoli ten artykuł powiem Tobie jeszcze, że problem na kreowanie własnego wizerunku/ marką osobistą ma liczna grupa młodych ludzi, którzy wchodzą dopiero w jakikolwiek temat zawodowy (etat, własna firma, franczyza, MLM). On chcą jak najszybciej być postrzeganymi za ekspertów w swojej dziedzinie/branży. Co ciekawe, chcą to zrobić maksymalnie niskim kosztem.

Na kreowanie wizerunku/własną osobistą markę trzeba pracować latami. Nie zrobi się tego w tydzień czasu. Aby skutecznie budować swój wizerunek/osobistą markę trzeba trzech fundamentalnych rzeczy:

1. Czasu.
2. Wartościowej wiedzy.
3. Innych ludzi.

Jak widzisz na kreowanie wizerunku i własną osobistą markę ma wpływ wiele czynników. Wykorzystuj jak najwięcej z nich, aby  zmaksymalizować proces jakim jest kreowanie wizerunku.

Jakie Ty masz o tym zdanie? Podziel się nim w komentarzu poniżej. Proszę też o Lubię to i plusy google. Pozdrawiam Piotrek Idzik.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.