Będzie głośno, będzie radośnie.

Posted by on 9 lutego, 2016 in Jak zwiększyć ruch na stronie | 2 komentarze

Będzie głośno będzie radośnieDzisiaj będzie głośno będzie radośnie, ale chociaż są to słowa popularnej piosenki pt. Bałkanica zespołu Piersi, to jest to związane z kolejną metodą zwiększania ruchu na Twoich stronach. Po prostu powinieneś spróbować zrobić coś kontrowersyjnego i sprawić, by było o Tobie głośno, a może i radośnie ;)
Nie ma nic gorszego niż cisza, cisza w Twoim biznesie. Każda wiadomość o Tobie,  to dobra wiadomość, w zasadzie nie ważne, czy pozytywna, czy negatywna. Czy kontrowersja pomaga w tej działalności, czy wręcz przeciwnie?. To trochę, jak cienka linia zrobiona z piasku. Jeśli zechcesz, będzie głośno, będzie radośnie, wokół Ciebie, z tym drugim wiąże się ryzyko. Gdy przygotujesz się odpowiednio, nie będzie źle, wiele zależy też od szczęścia i splotów okoliczności. Aby zadziałać w sposób kontrowersyjny, trzeba się wykazać pewną odwagą i spontanicznością. Chyba, że wszystko zorganizujesz w sposób perfekcyjny, umawiając się na przykład z innym właścicielem strony, czy blogerem, na siarczysty spór wokół określonego tematu.

Będzie głośno, będzie radośnie – kontrowersje

Jeśli do tego uda się wciągnąć sporą liczbę czytelników, będzie głośno, będzie radośnie ;).  Przede wszystkim, ten „konflikt” przyniesie wiele informacji zwrotnych od ludzi. W ten sposób można skutecznie badać rynek. Ważniejsze jest; ta „walka” pójdzie w eter, pójdzie w świat.  Dwa przykłady; książka Dona Browna „Kod Leonarda da Vinci” i Salmana Rushdie „Szatańskie wersety”, wywołały wręcz skandal, ponieważ naruszały tabu religijne. Salman Rushdie miał nawet wyrok śmierci. Jednak obydwoje mają się dobrze i sprzedają swe książki w niewyobrażalnie wielkich nakładach. Ludzie uwielbiają kontrowersje, chociaż nie muszą się do tego przyznawać. Ta wrzawa jest bardzo głośna i rozdęta do granic, ale ludzie kupują, może się nie przyznają, ale kupują więcej. Niektórzy twierdzą; czas kontrowersji minął, pierwsze wrażenie jest silne, daje darmową reklamę. Lecz już nie teraz, powoli zdajemy się na przypadek. Jest to bardzo dyskusyjne, zważywszy na fakt, że wszystkie portale informacyjne, gazety, nie robią nic innego, bazując na kontrowersyjnych nagłówkach. Pewny właściciel warsztatu samochodowego wywiesił dużą kartkę, widoczną z daleka, z oświadczeniem – „przy zakupie okładzin hamulcowych w naszej firmie – odbijanie szczęk gratis”. Dowiedziałem się o tym od kolegi i oczywiście pojechałem tam z naprawą hamulców ;) ;).

Będzie głośno, będzie radośnie – zamieszanie

Wszyscy narzekają na fakt; serwisy podają tylko złe wiadomości, nie jest to prawdą. Dobre wiadomości czynią dobro, czujemy się lepiej, w dużej ilości rodzą jednak nudę. Zło budzi ciekawość, może skrywana kontrowersja, błaga o uwagę i ją dostaje. Jak tworzyć kontrowersję ? To proste, dobre zamieszanie wymaga przygotowań, potrzebne jest wcześniejsze rozeznanie (research). Co jest trendy?, co jest hot,? o czym się teraz pisze i mówi?. Potrzebny jest także alternatywny punkt widzenia na daną sprawę. Inna perspektywa niejako uzasadniająca sens kontrowersyjnego przekazu. Tworzenie kontrowersji to zasada ponadczasowa, której można używać swobodnie do sprzedaży. Wystarczy upewnić się, czy Twój produkt rzeczywiście jest dobry i zasługuje na rozgłos.

Będzie głośno, będzie radośnie – zrób to z głową

Nie należy jednak nadużywać tego sposobu w marketingu. Nie można obrażać ludzi oraz ich emocji. Pamiętać także należy, by dana „sfera” przyciągała na Twoją stronę ludzi, na których naprawdę Ci zależy, którzy mają takie potrzeby i którzy rzeczywiście kupują. Jeśli jednak nie jesteś pewny, nie ryzykuj, spróbuj może mniej zdecydowanych form. Być może będzie lepsza delikatna parodia, mocny żart szyty grubymi nićmi – też będzie głośno, będzie radośnie. Omijamy z daleka; niemoralność, nieetyczność, nieobyczajność. Kontrowersja to tajna broń doświadczonych sprzedawców, pobudza bardzo silnie, rozgłaszanie nowin pocztą pantoflową. Kampania może być nieco negatywna, reputacja mocno nadszarpnięta, ale ludzie walą do Ciebie drzwiami i oknami, każdy lubi odrobinę pikanterii. Będzie głośno będzie radośnie jeśli zrobisz to w umiejętny sposób i ludzie to kupią ;)

Co myślisz o tej metodzie pozyskiwania ruchu? Napisz o tym w komentarzu poniżej. Pomóż mi sprawić, aby było głośno i radośnie o tym wpisie dając do niego linka innym osobom ;) Baw się dobrze, Piotr Idzik.

 

 

2 komentarze

  1. Fajna anegdotka z mechanikiem – sam bym go też sprawdził :D
    Arek z Meblearkadius Czytaj regularnie i komentuj tego bloga o mlm. Po umieszczeniu 5 komentarzy linki do twojej strony umieszczone przy komentarzach będą wolne od atrybutów nofollow. Narożniki WarszawaMy Profile

  2. Hej Arek fajnie, że się Tobie podobała anegdotka myślę, że nie tylko ona ;) Swoją drogą nie wiem, czy kiedyś zauważyłeś w jakimś warsztacie taką przypowiastkę, bo ja to widziałem wiele razy nie tylko w warsztatach:

    1. SZYBKO i TANIO – nie będzie DOBRZE

    2. TANIO i DOBRZE – nie będzie SZYBKO

    3. SZYBKO i DOBRZE – nie będzie TANIO

    Także niektórzy kierują się tą dewizą: SZYBKO – TANIO – DOBRZE lecz dwa czynniki wykluczają trzeci, czyli są trzy warianty do wyboru przez klienta w momencie zlecenia.
    Piotr Idzik Czytaj regularnie i komentuj tego bloga o mlm. Po umieszczeniu 5 komentarzy linki do twojej strony umieszczone przy komentarzach będą wolne od atrybutów nofollow. Propozycja nie do odrzucenia.My Profile

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.