Jak skutecznie sprzedawać?

Posted by on Marzec 5, 2013 in Techniki sprzedaży | 0 comments

Jak skutecznie sprzedawać?Jeśli ktoś zajmuje się jakimkolwiek biznesem, to stawia sobie za cel zarabiania coraz większych pieniędzy, a to wiąże się bezpośrednio z wiedzą jak skutecznie sprzedawać.  Można wyróżnić dwie rzeczy, które pozwolą Tobie coraz więcej zarabiać:

Umiejętność sprzedaży

Duża liczba osób słysząc już tylko słowo sprzedaż nastawia się do całej sprawy sceptycznie. Można to również zauważyć w marketingu sieciowym. Mówi się, że wystarczy polecić ten biznes znajomym i będzie się generować zyski. Jednak czym jest takie polecenie. Dla mnie to po prostu sprzedaż, bo nie robimy tego dla własnego widzi mi się. Przecież za takie zachowanie będziemy mieli pieniądze, a to nie mieści się w definicji rekomendacji, więc to co robimy jest jak najbardziej sprzedażą.

Jak skutecznie sprzedawać

W wielu naszych zachowaniach dokonujemy sprzedaży i często nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Np. sprzedajemy swoje umiejętności podczas rozmowy kwalifikacyjnej, sprzedajemy swoje racje, kiedy wybieramy z partnerem co chcemy oglądać w telewizji , w przypadku konfliktu rozwiązaniem może być zakup drugiego telewizora ;)

Ogólnie cały czas sprzedajemy siebie, swój wizerunek. Ważną kwestią jak skutecznie sprzedawać jest tak pokierować potencjalnym klientem, by ten zechciał coś od Ciebie kupić i nie mam na myśli tutaj jakiegoś naciągania. Także umiejętność sprzedaży jest niezwykle cenna. Sprzedaż szczególnie w Internecie wiąże się z równie ważną umiejętnością jaką jest copywriting. Nie mniej jednak jeżeli nie ma sprzedaży, to nie ma pieniędzy.

Tworzenie ruchu

Pomimo, że możesz być świetnym sprzedawcą (możesz sprzedać lód Eskimosom i piasek Beduinom), to jeśli nie zadbasz o odpowiednią ilość ruchu i jego jakość , oraz własną prawdziwą historię i markę, wówczas nie będziesz miał oczekiwanych rezultatów.

Jak skutecznie sprzedawać w oparciu o darmowe i płatne metody promocji

Ogólnie tworzenie ruchu opiera się o dwie metody, darmową i płatną. Metoda darmowa może polegać np. na: blogowaniu, pozycjonowaniu (SEO), tworzeniu materiałów video, pisaniu artykułów, publikowaniu na forach, udzielaniu się na portalach społecznościowych. Mimo, że ta metoda nie wymaga od Ciebie nakładów finansowych, to patrząc z drugiej strony nie jest tak do końca darmowa, ponieważ masz koszt w postaci Twojego czasu. Poza tym często w tych sposobach musisz uzbroić się w cierpliwość i systematyczność gdyż efekty Twoich zabiegów mogą być widoczne nawet po kilku miesiącach.

Natomiast druga metoda to płatne formy promocji. Nawet jeżeli te techniki dają szybkie efekty, to i tak lepiej jest, abyś najpierw zdobył właściwą wiedzę z danej formy promocji nim wydasz jakiekolwiek pieniądze bez przygotowania.

Z płatnych sposobów będą to reklamy PPC (Pay Per Click) czyli płać za kliknięcie. Dwie najbardziej popularne to Google AdWords i Facebook Ads.

Google AdWords to reklama kontekstowa w formie linków sponsorowanych. Ty masz możliwość wykreować  jak Twoja reklama będzie wyglądać dobierając odpowiednie tytuły oraz słowa kluczowe lub wyrażenia, które wiążą się z tym co masz do zaoferowania. Takie reklamy pokazują się użytkownikom Internetu szukającym informacji obok wyszukiwania wybranych słów kluczowych lub wyrażeń. Tym samym jest to skuteczne rozwiązanie ponieważ w taką reklamą klikają zainteresowane nią osoby. Co jest miłym faktem, to Twoja strona może pojawić się dosyć szybko od razu na pierwszym miejscu w sponsorowanych wynikach wyszukiwania Google. Taka reklama wyświetlana jest także oprócz wyszukiwarki Google na YouTube, który należy do Googl’a przy materiałach video i przy wynikach wyszukiwania YouTube.

Kolejnym Gigantem reklamowym jest system reklam Facebook Ads. Bardzo cenię sobie reklamy Facebooka ze względu na możliwość bardzo dokładnego stargetowania odbiorców takiej reklamy i tym samym dotarcie do nich z „chirurgiczną precyzją”. Możesz tam umieścić reklamę wybierając słowa kluczowe, definiując cechy odbiorców reklamy np. płeć, wiek, miejsce zamieszkania. Możesz też ustalić swój target na podstawie zainteresowań, hobby, czy jakie Twoja grupa docelowa ogląda filmy, czy jakiej słucha muzyki. Jeśli ustawisz już wszystkie opcje, to masz do wyboru dwa systemy płatności. W (PPC) płacisz jedynie za kliknięcia kierujące użytkowników na adres URL jaki ustawiłeś w reklamie. Z kolei w systemie (CPM) niby tańszym płacisz za każde 1000 wyświetleń tej reklamy, lecz nie masz żadnej gwarancji, że ktoś w nią kliknie.

Kolejnym płatnym systemem jaki Ci polecam  to reklama AdTaily. Tutaj reklamowanie się jest moim zdaniem trochę prostsze od dwóch powyższych systemów. Teraz masz do wyboru 3 główne rzeczy jeżeli nie wiesz jak skutecznie sprzedawać. Możesz wybrać tzw. dniówki , czyli samemu wybierasz serwisy, które Ci pasują . Masz możliwość zlecić obsługę swojej kampanii specjalistom wybierając z trzech dostępnych pakietów odpowiedni dla siebie. Możesz też rozliczać się tylko za unikalne kliknięcia w Twoją reklamę. Także możesz dokładnie zaplanować ile osób wejdzie na Twoją stronę. Tutaj podobnie masz 3 produkty do wyboru.

Co ciekawe możesz czyjeś reklamy wyświetlać na swoim blogu tym samym tworząc sobie dodatkowe źródło dochodu. W AdTaily otrzymujesz pieniądze za każdy dzień wyświetlania reklamy. Ile za taką reklamę weźmiesz możesz sam zdecydować  lub ustalić za pomocą dostępnej porady definiującej stawki. Oczywiście te stawki będą zależne od liczby niepowtarzalnych użytkowników i tematyki Twojej strony.

Z płatnych metod sposobem na szybką budowę listy mailingowej na pewno będą mailingi, które wyślą na Ciebie właściciele dużych list tematycznie powiązanych z Twoją niszą. Nie dość, że może to być szybki sposób na powiększanie Twojej listy, to jeszcze w zależności jak dużą dana osoba posiada listę i jaką ma z nią relacje, będzie taki mailing rekomendacyjny miał odpowiednio większy efekt.

Ok. wymieniłem i trochę napisałem o czterech płatnych metodach, które osobiście bardzo lubię i wykorzystuję przy rozbudowie moich list adresowych. Napiszę jeszcze o paru niuansach jak skutecznie sprzedawać.

Jak skutecznie sprzedawać nie nudząc i intrygując innych

Jest jeszcze ważna sprawa, która ma wpływ jak skutecznie sprzedawać. Jest nią komunikacja z Twoimi potencjalnymi klientami, oraz jak chcesz zaprezentować im swoją ofertę. Jeżeli będziesz głównie opisywał suche fakty np. o swojej firmie, produktach, planie marketingowym, to nie będzie to miało większych efektów. Zastanów się, co w dużym stopniu lubią ludzie. Co ich w głównej mierze interesuje, śmieszy. Jest to na pewno różnego rodzaju rozrywka. Myślisz, że tak nie jest? W takim razie spójrz np. co się dzieje na Facebooku. Czym ludzie bardzo chętnie dzielą się z innymi. Często są to informacje typu rozrywkowe: filmiki, zdjęcia, teksty. To, że są śmieszne i interesują masę ludzi oznacza, że za ich pomocą mogą się lepiej poczuć, odstresować, a czasami dowiedzieć się czegoś pożytecznego.

Jak widzisz ludzie w Internecie szukają i chcą rozrywki. Także nawet prowadząc swój blog jeżeli chcesz zapewnić mu większą popularność, to zadbaj by przedstawiane na nim treści dawały nie tylko użyteczne informacje, ale czasami były zabawne i nie były nudne.

Teraz odnieśmy to Twojej jakiejkolwiek oferty. Jak myślisz, która z poniższych ofert będzie miała lepsze efekty i będzie skuteczniejsza:

Oferta zawierająca suche fakty, czy
Oferta oparta na prawdziwej historii, zawierająca fakty i opinie innych osób.

Pomyśl o tym. Są takie osoby, którym same fakty wystarczą, lecz jest ich zdecydowana mniejszość. Większość ludzi jednak chce się dowiedzieć czegoś więcej, poznać prawdziwą historię opartą na autentycznych faktach. Oni chcą w takiej ofercie zobaczyć jak może zmienić się ich życie po otrzymaniu dostępu do oferowanej rzeczy. Ludzie mają głębsze pragnienia, potrzeby  tzw. core influence i Ty ze swoją ofertą, przekazem marketingowym powinieneś dokładnie trafiać w te potrzeby potencjalnych klientów. Jeśli masz jakąś swoją prawdziwą historię i dotrzesz do odpowiednich uczuć swoich potencjalnych klientów, to masz duże szanse, że oni kupią dany produkt właśnie od Ciebie. Wiadomo, że jak jeszcze dołożysz do tego stargetowany ruch z kilku źródeł, to będziesz zarabiał odpowiednio duże pieniądze czego Ci bardzo życzę.

Na koniec tego artykułu opiszę Tobie opartą na faktach śmieszną historyjkę. Na giełdzie rolnej sprzedawało swoje towary dokładnie ziemniaki dwóch sprzedawców. Z tym, że jeden miał bez przerwy kolejkę chętnych kupców, a drugi przez ten czas sprzedał tyle „co kot napłakał”. Pod koniec targu nieco wkur…  gospodarz, któremu nie szła dzisiaj sprzedaż pyta się tego drugiego, co on takiego zrobił, że ma tylu chętnych na te same ziemniaki. Ten mu wyjaśnia: mimo, że mamy tylko jedną i tą samą odmianę ziemniaków, to Ty odpowiadasz po sprawiedliwości pytającym się, że masz tylko tą jedną odmianę, jak oni często chcą innych odmian. Ja dostosowuję się do gustów moich klientów i jeśli pytają się mnie czy mam Denara, Bartka, Jelly itd. to uprzejmie odpowiadam, że tak bardzo proszę :)

Myślę, że trochę wyjaśniłem Ci problem jak skutecznie sprzedawać i nie zanudziłem Cię tym trochę dłuższym postem.

Co o tym myślisz. Proszę podziel się swoimi doświadczeniami, uwagami  w komentarzu pod tym artykułem. Kliknij też Lubię to i google + . Pozdrawiam. Piotrek Idzik.

 

 

Be Sociable, Share!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.